stručnjaci upozoravaju

Mediteranski otoci propali zbog pohlepe, a mi? 'Došli smo do ruba!'

22.07.2025 u 21:53

Bionic
Reading

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, apelirao je u središnjem Dnevniku HRT-a na ugostitelje da pametno i mudro formiraju cijene usluga te naglasio kako smo, unatoč zadržavanju cjenovne konkurentnosti, došli do ruba.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić kazao je za HRT kako su na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma još jednom upozorili turistički sektor da bude razuman s formiranjem cijena. 'Sigurno da je cijena u fokusu interesa šire javnosti i medija. Danas smo apostrofirali i apelirali na turistički sektor da kod formiranja cijena bude pametan', rekao je, naglasivši kako je potrebno ostati konkurentan u odnosu na druge mediteranske destinacije.

Istaknuo je kako će se turisti vraćati svake godine te da je turizam djelatnost na duge staze. 'Ne smijemo raditi krive poteze u smislu pretjeranog povećanja cijena', kazao je.

Govoreći o tome koje su mediteranske destinacije skuplje, a koje jeftinije, pojasnio je kako je potrebno raščlaniti smještaj i ugostiteljske usluge. 'U kratkim crtama, Hrvatska je u okvirima cjenovne konkurentnosti, ali mogu reći da, s obzirom na podatke, koji dolaze iz Eurostata i nekih drugih institucija, Hrvatska je rubno cjenovno konkurenta', ustvrdio je.

'Primjerice, hoteli i kampovi su povoljniji u Hrvatskoj u odnosu na zemlje iz kojih dolaze turisti - Austrija i Njemačka, ali smo zato skuplji od Grčke, Španjolske i Italije. S druge strane, privatni smještaj je malo skuplji od Italije i Francuske, a nešto povoljniji od Grčke i Španjolske, pojasnio je.

'Još uvijek smo u nekim okvirima, ali došli smo do ruba. Zato apeliramo stalno da moramo biti pametni i mudri kod formiranja cijena', dodao je.

Plaža Punta Rata u Brelima
  • Pakoštane
  • Plaža Divna na Pelješcu
  • Plaža Puna Rata u Brelima
  • Plaža Punta Rata u Brelima
  • Plaža Punta Rata u Brelima
    +4
Najljepše plaže Hrvatske Izvor: Profimedia / Autor: Dalibor Brlek / Alamy / Profimedia

Grčki otoci su prazni?

Dok u Hrvatskoj još apeliraju na razum kod cijena, na grčim otocima skupoća se stanovnicima već obila o glavu. Novinar Robert Sherman na svom je Tiktoku kazao da su popularni grčki otoci - prazni, prenosi Večernji list.

'Trenutno sam na Santoriniju i otok je mrtav – ima slobodnih mjesta posvuda', kaže Sherman, iznenađen što čak ni u srcu sezone, sredinom srpnja, nema gužvi, a cijene su 'iznenađujuće niske'.

Njegove snimke potakle su raspravu. 'Santorini i Mykonos su propali zbog čiste pohlepe', napisao je jedan korisnik TikToka. 'Cijene su sada niske i ima mjesta jer su zimi bili potresi pa mnogi ovog ljeta izbjegavaju Santorini', pojasnio je drugi korisnik.

Jedan Grk koji već godinama posjećuje otoke kaže da je i sam odustao: 'Cijene su naglo porasle, a odmor je postao stresno iskustvo. To više nije ona grčka čar na koju smo navikli'.