barcelona 'ukrala' kvadratiće
Stručnjaci traže zaštitu hrvatskog dresa: 'Španjolci su uzurpirali marketinško pravo na naš dres, HNS mora snažnije reagirati!'

Novi dres Barcelone
Izvor: Nike / Autor: Nike
Hrvatski nogometni savez (HNS) na tu je 'krađu' reagirao tek porukom na društvenim mrežama.
'Dobar pokušaj Barcelono, no ne možeš pobijediti crvene i bijele kvadratiće', poručio je HNS preko Twittera.
-
13
raskid s tradicijom
Barcelona predstavila novi dres po uzoru na Hrvatsku: Navijači nisu oduševljeni...
-
15
INTERVJU S ANJOM BAUER MINKAROM
'Predsjednica radi dobru stvar, Hrvatsku treba brendirati, samo smo mi crni u glavi'
-
26
STIGLA POTVRDA HNS-A
Hrvatska na Euru neće igrati u crveno-bijelom dresu; evo zašto!
Hrvatski marketinški stručnjaci smatraju kako je to preblaga reakcija nogometnog saveza te mu zamjeraju što dresove reprezentacije s crveno-bijelim kvadratićima nije zaštitio.
'Nažalost, u Hrvatskoj uvijek kasnimo s reakcijama. Trebali smo se ranije aktivirati i zaštititi naše dresove, pa ne bi došlo do ove situacije. HNS mora snažnije reagirati u PR-u i vrlo argumentirano pristupiti stvaranju internacionalne priče o našim kvadratićima', rekla je za tportal Anja Bauer Minkara, direktorica i vlasnica Fabulara, jedine specijalizirane agencije za brending u Hrvatskoj.
Ona smatra kako Nike nije trebao napraviti toliko sličan dres, ali američki proizvođač sportske opreme imao je odriješene ruke.

Anja Bauer Minkara
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
'Nisu se bojali posljedica i negativnog internacionalnog PR-a jer su naši kvadratići spontano narasli u brend. Ipak, trebamo reagirati. Primjerice, da je Under Armour (op.a. drugi najveći svjetski brend sportske odjeće iza Nikea) stavio kvačicu, prepoznatljivi Nikeov logo, u drugoj boji, sigurno bi reakcija Nikea bila veća od ičega viđenog, i PR-ovski i financijski', mišljenja je Bauer Minkara, dodavši kako je dužnost HNS-a da što 'prije, snažnije i pametnije' zaštiti naše crveno-bijele kvadratiće.
Istog je razmišljanja i dizajner Boris Ljubičić.

Boris Ljubičić
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
'Oni su uzurpirali marketinško pravo na taj dres, a ovdje se radi i o dizajnu, on je u osnovi fizički njihov. Pravila u kopiranju kažu da ako je nešto više od 70 posto slično, onda to više nije original. Ovdje se radi o 90 posto sličnosti', izjavio je Ljubičić gostujući u HTV-ovoj emisiji Otvoreno.
Barcelona je pak objavila kako je novi dizajn inspiriran gradskom četvrti Eixample koja se sastoji od skupina zgrada objedinjenih u kvadrate. Ondje se nalazi i znamenita crkva Sagrada Familia arhitekta Antonija Gaudija.
- HNS
- barcelona
- Nike
- hrvatski nogometni savez
- Boris Ljubičić
- sportska oprema
- anja bauer minkara
- fabular