OKRUGLI STOL

Što sve treba napraviti da Luka Rijeka konkurira Kopru?

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 02.05.2016 15:19
  • Objavljeno 02.05.2016 u 15:19
Luka Rijeka

Luka Rijeka

Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovačić

Da bi Hrvatska bila konkurentna na prometnom pravcu Rijeka-Zagreb-Budimpešta, a Luka Rijeka konkurirala koparskoj, mora se odgovoriti na brojne izazove koje diktiraju suvremeni transporti sustavi, jer krajnjem korisniku je važno ukupno tranzitno vrijeme i troškovi, istaknuto je u ponedjeljak na gospodarskim razgovorima o prometu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK)

U slovenskoj luci Kopar pretovari se četiri puta više tereta nego u Luci Rijeka; bolje je povezana sa željezničkom infrastrukturom - ima pet industrijskih kolosjeka naprema riječkih dva; kao i niže troškove. Želi li joj Luka Rijeka konkurirati, morat će se bolje povezati sa zaleđem, riješiti niz operativnih problema i uskih grla, kazao je na skupu Jakov Karmelić, direktor CMA CMG Croatia pomorske agencije.

'Krajnjem korisniku važno je ukupno tranzitno vrijeme i troškovi prijevoza. Hrvatska ima komparativne prednosti, no na tim osnovama treba izgraditi konkurentske prednosti', rekao je Karmelić na skupu pod nazivom 'Usklađenim djelovanjem do konkurentnosti prometnih pravaca'.

Ministar pomorstva prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je još jednom potrebu izgradnje nizinske pruge Rijeka-Zagreb, kazavši da bez transporta nema ni uspješnog gospodarstva.

'Neophodno je da svi subjekti u transportnom sustavu budu usklađeni, jer je to jedini način da se podigne konkurentnost hrvatskih tvrtki. Bez razvijene i moderne infrastrukture nema transporta, a bez uređenog transporta nema trgovine ni proizvodnje, odnosno uspješnog gospodarstva', kazao je Butković, dodavši da Hrvatska mora iskoristiti mogućnosti europskih fondova za razvoj prometa.

Butković je najavio da će Vlada uskoro donijeti stratešku odluku o nizinskoj pruzi Rijeka-Zagreb

Na nepovoljan položaj cestovnih prijevoznika u Hrvatskoj u odnosu na konkurenciju u susjednim zemljama ukazala je direktorica Milšpeda Ana Soldo. Kao razloge takve situacije navela je visoke troškove poslovanja, razne administrativne prepreke, troškove i intervale registracije vozila, a u novije vrijeme i manjak vozača zbog njihova odlaska na tržišta rada zapadnih zemalja.

'U Hrvatskoj je tehnički pregled za teretna vozila starija od tri godine obvezan svaka tri mjeseca, dok takva obveza u EU ne postoji. Osim toga kamioni se u Hrvatskoj moraju registrirati svake godine, a u EU svake dvije godine', kazala je.

Kao moguća olakšanja za prijevoznike Soldo je predložila povrat trošarina na gorivo, ukidanje naknade za RTV pretplatu, ukidanje preventivnih tehničkih pregleda, promjenu procedura i cijene registracije, kao i reguliranje kvota za zapošljavanje stranih vozača.

'Roba sama bira svoj put, onaj najbrži, najpovoljniji i bez zapreka', zaključio je direktor Cargo-partnera Zoran Starčević, misleći pritom na brzinu i efikasnost carine, redovitost i usklađenost vlakova s dolaskom brodova u luku, raznovrsnost i cijenu ponude u luci i ostalo.

Gospodarski razgovori o prometu u HGK organizirani su u cilju šire rasprave o aktualnim problemima u području prometa te davanja odgovora na pitanja kako povećati konkurentnost i uskladiti sve sudionike u procesu prijevoza kontejnera.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!