Nije rjetkost da se građani žale na usluge Hrvatske pošte. No, nakon što nam se javila čitateljica iz Biograda na Moru koja je zbog toga propustila važan pregled u bolnici, odlučili smo provjeriti što se događa. Iz HP-a priznaju da se problemi događaju, ali dodaju da je 'situacija svakako puno bolja nego prije godinu dana'
'Poštar uvijek zvoni dvaput', naziv je dvosatnog američkog trilera iz 1981. godine. No, u Hrvatskoj je triler kad poštar konačno pozvoni i ostavi razne omotnice u sandučiću. Građani, naime, ne znaju jesu li konačno dobili račune za režije ili opomene pred ovrhu zbog njihova neplaćanja.
S vremena na vrijeme se mediji i društvene mreže pune raznim zgodama građana s Hrvatskom poštom. Od neuručivanja paketa, preko ostavljanja tuđe pošte u sandučiću ili čak u pogrešnoj zgradi, pa sve do toga da dio građana nije primio poštu doslovno - mjesecima.
To se dogodilo i jednoj čitateljici tportala iz Biograda na Moru. Ona svoju poštu, kaže, nije dobila nekoliko mjeseci. U međuvremenu je propustila pregled u bolnici, jer joj je potvrda o naručivanju pacijenta na kojoj je pisao i termin pregleda poslana poštom. Pogađate da taj važan dokument nikad nije dobila.
'Situacija puno bolja nego prije godinu dana'
U moru članaka s kritikama na rad Hrvatske pošte naišli smo i na pritužbu koju je u prosincu 2023. uputio gradonačelnik Biograda na Moru, Ivan Knez. On je tada ustvrdio da su i gradske službe, jednako kao građani, nervozne zbog kašnjenja pošte.
'Kako šaljemo iz uprave puno dopisa, rješenja o naplati, o ovrhama, građani to ne dobiju po tri-četiri mjeseca. Misle da mi kasnimo sa slanjem, a nije stvar do nas nego do Hrvatske pošte. Problem postoji, ali se na žalost ne rješava. To je dojam svih građana grada Biograda, ali i građana okolnih mjesta, jer ta jedna pošta pokriva i Sveti Filip i Jakov, Pakoštane, Tkon i Pašman. I svugdje je isti problem. Iz Hrvatske pošte ništa ne kažu, sve ide po planu', rekao je Knez za Zadarski.hr u prosincu 2023.
S obzirom na navode naše čitateljice, čini se da se u proteklih godinu i pol dana nije puno toga riješilo. Stoga smo upitali Hrvatsku poštu gdje je zapelo.
'U Biogradu na Moru rade novi, obučeni radnici koji svakodnevno iznose pošiljke na dostavu. Drugim riječima, na području Biograda dostava se odvija u skladu s propisanim rokovima i situacija je svakako puno bolja nego prije godinu dana', poručili su iz Hrvatske pošte.
Prigovori se mjere u promilima
Ipak, priznali su da se u priobalju svake godine suočavaju s istim problemom. 'Početkom svake ljetne sezone na jadranskoj obali, i to prvenstveno u turistički najaktivnijim mjestima i na otocima bilježimo određenu fluktuaciju radnika koja u pojedinim slučajevima može utjecati na tempo dostave. Unatoč navedenim izazovima, kolege na području Zadarske županije spremni su za sezonu', navode.
No, peripetije s poštom se ne događaju samo na obali. Gotovo da nema većeg mjesta, gdje barem dio žitelja nema prigovor na njihov rad. Iz HP-a su otkrili kako su prošle i pretprošle godine primili 30.777 prigovora zbog prekoračenja roka dostave i 22.079 prigovora za neobavljenu uslugu.
'Istovremeno, u 2024. uručili smo više od 206 milijuna pismovnih pošiljaka te gotovo 18 milijuna paketa, što predstavlja rast od 2,5 milijuna paketa u odnosu na 2023. godinu. U tom smislu broj prigovora mjeri se u promilima u odnosu na broj uručenih pošiljaka i najbolji je pokazatelj da ne postoji općeniti problem s dostavom. Neovisna vanjska mjerenja kvalitete koja se provode redovito pokazuju da Pošta iz mjeseca u mjesec ispunjava sve propisane uvjete', dodajući kako uvijek može doći do problema u dostavi, ali da se radi o 'lokaliziranim i kratkotrajnim situacijama'.
Reorganizacija dostave
Iz državne tvrtke naglašavaju kako trenutno provode reorganizaciju dostave pošte diljem Hrvatske. Naglasak je na povećanju broja paketa, naročito zbog sve većeg broja korisnika online trgovine, čemu bi, ocijenili su, trebali parirati i svojom uslugom. Hoće li to pomoći da građani na vrijeme dobivaju račune i druge važne dokumente - tek treba vidjeti.
'Cilj reorganizacije dostave jest povećanje učinkovitosti radnika, zadržavanja kvalitete dostave uslijed značajnog povećanja broja pošiljaka, pogotovo paketnih te pojednostavljenja operativnih aktivnosti radnika. Napominjemo kako je nova organizacija rada trend u poštanskom sektoru zbog smanjivanja količina pismovnih pošiljaka i značajnog povećanja količina paketnog prometa.
Brojni međunarodni e-commerce brendovi iz Europe, Sjeverne Amerike i Azije svoje proizvode dostavljaju korisnicima u Hrvatskoj putem Hrvatske pošte koja je zahvaljujući infrastrukturi i kapacitetima postala ključna za rast e-trgovine u Hrvatskoj. Upravo zbog te uloge intenzivno transformiramo i digitaliziramo poslovanje jer smo svjesni da bez poštarica i poštara nema ni e-trgovine u Hrvatskoj', zaključuju u HP-u.