Hrvatska poljoprivredna komora

'Promet po žiro računu nije dobar kriterij za novac iz natječaja za izvanredne potpore poljoprivrednicima'

  • Autor: L. F./Hina
  • Zadnja izmjena 09.11.2020 14:25
  • Objavljeno 09.11.2020 u 14:25
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Damir Spehar/PIXSELL

Hrvatska poljoprivredna komora (HPK) u ponedjeljak je priopćila kako promet po žiro računu nije dobar kriterij za novac iz natječaja za izvanredne potpore poljoprivrednicima pogođenima krizom koju je prouzročila pandemija covida-19.

HPK je, kako se navodi, nezadovoljan jer Ministarstvo poljoprivrede nije uvažilo potrebe i prijedloge poljoprivrednika za hitnom izmjenom uvjeta prihvatljivosti iz natječaja za provedbu mjere 21 "Izvanredna privremena potpora poljoprivrednicima i malim i srednjim poduzetnicima (MSP) koji su posebno pogođeni krizom uzrokovanom bolešću covid-19.

Predsjednik HPK Mladen Jakopović kaže da je Ministarstvo, doduše, rok za prijavu na natječaj prolongiralo do 11. studenoga do 12 sati, ali nije uvažilo potrebe i zahtjeve poljoprivrednika koji su Komori poslali brojne pritužbe na natječaj.

Podsjeća na prošlotjedno upozorenje prema kojemu se po žiro računima poslovnih subjekata ostvaruje cjelokupni priljev svih sredstava. To pak, kako dodaje, često nema veze s maloprodajom i/ili veleprodajom, jer uključuje i novac iz raznih potpora, prodaju osnovnih sredstava, kredita, pozajmica, kompenzacija i sličnog. Stoga takva vrsta priljeva po žiro računima uopće ne odražava realno stanje poslovnog subjekta, odnosno ne može prikazati pad ili rast poslovanja, kaže Jakopović.

"Stoga smo i zatražili hitnu izmjenu uvjeta prihvatljivosti za oba natječaja kako bi pomoć predviđena ovom mjerom došla do stvarnih proizvođača pogođenih krizom zbog covida-19", ističe Jakopović.

U HPK traže izmjene u propozicijama natječaja, kako se ne bi dogodilo da potpore ne stignu do proizvođača koji su u poslovnim problemima uzrokovanima pandemijom.

"I dalje smo uvjereni da će sadašnji, neizmijenjeni natječaj dovesti do toga da ciljane potpore u konačnici ne dođu do proizvođača koji su uistinu imali ogroman pad prometa, te će se kroz provedbu proširiti na velik broj korisnika, što ne odražava realno stanje poslovanje poljoprivrednika", navode iz HPK.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!