LIPIK GLAS

Proizveli stakla za Aston Martin James Bonda, a sada će i za londonske taksije

17.02.2017 u 22:30

Bionic
Reading

Proizvođači luksuznih vozila nabavljaju stakla za njih u hrvatskom Lipiku. U tom poslu Lipik Glas trenutno slovi kao 'broj jedan' u svijetu. Prvi posao za superluksuznog klijenta, brend Bentley, dobili su 2003. godine, kada je njegov talijanski vlasnik, Isoclima, radio na blindiranom automobilu za englesku kraljicu. Kupci su im se poslije toga samo nizali pa se tako danas mogu pohvaliti proizvodnjom stakala za Ferrari, Jaguar, McLaren, Lamborghini, Rolls Rollyce, BMW i Aston Martin, koji je u filmu vozio i popularni James Bond. Ovoga ljeta počinju i sa serijskom proizvodnjom cijelog seta stakala za nove londonske taksije koje je preuzela kineska kompanija Geely

'Trenutno smo u predserijskoj fazi proizvodnje seta stakala za nove londonske taksije. Isporučujemo im manje količine, do 20-ak komada mjesečno. Početak serijske proizvodnje planira se početkom ljeta, u lipnju ili srpnju, tako da bismo ove godine trebali isporučiti oko 700 komada, tijekom 2018. oko 4000 komada i onda na tom nivou nastaviti i godinu poslije', govori za tportal Danijel Zadjelović, direktor Lipik Glasa, tvrtke koja je prema posljednjim službenim podacima 2015. uprihodila 83,64 milijuna kuna dok joj je dobit iznosila gotovo 11 milijuna kuna.

U ovoj vrsti industrije sve se radi, napominje on, prema rasporedu koji se dobiva za tri mjeseca jer se nikada unaprijed ne znaju točne količine, već postoje godišnji planovi koji se ažuriraju i usklađuju prema potrebama. 

'Prošle godine uprihodili smo oko 13 milijuna eura dok je godinu prije to bilo oko 12 milijuna, a ove planiramo između 14 i 15 milijuna. U principu rastemo, ne prebrzo, nego nekim normalnim stopama', dodaje.

Zarađeni novac vraćaju u proizvodnju pa su tako prošle godine četiri milijuna eura investirali u pogone i proizvodne strojeve koji će biti u funkciji od ovoga ožujka. Dodatna dva milijuna eura ove godine uložit će u modernizaciju postrojenja i nastavak rekonstrukcije tvorničkih hala.

'Konstantno imamo problem sa stručnim kadrom. Od početka ove godine zaposlili smo 30 novih ljudi i sada nas je ukupno 205. Bit će još mjesta za desetak novih radnika. Biramo mlade s tehničkim predznanjima koja ovdje razvijamo, jer je gotovog radnika vrlo teško dobiti. Najviše nam je potrebno tehničkog osoblja, s nekom tehničkom srednjom školom, a u fokusu su nam CNC operateri koji znaju upravljati CNC strojevima. Nedostaju nam i inženjeri. Nadamo se da ćemo i dobiti radnike koji nam trebaju', kaže Zadjelović.  Sve što se proizvede u slavonskom Lipiku završi u izvozu. Njihovi kupci koncentrirani su najvećim dijelom u Europi, a što se tiče serijskih proizvodnji, najviše rade za Veliku Britaniju, Njemačku, Italiju i Francusku.

'Riječ je o niskoserijskim vozilima koja se proizvode u Europi i kojih nema toliko po cijelom svijetu. Radimo neke projekte za Ameriku, ali većina je u EU-u, konkretnije u tri, četiri zemlje Unije. Drago nam je to da i u Hrvatskoj imamo kupca koji se uklapa u proizvodnju, Rimac Automobile, s kojim smo se povezali, ali to su za sada male količine', kaže direktor Lipik Glasa, tvrtke u kojoj se pored stakala za automobile proizvode ona blindirana kako za vozila tako i za arhitekturu te željezničku industriju, a kupac im je Bombardier Transportation.