PROIZVOD KONČARA I GREDELJA

Predstavljen prototip elektromotornog vlaka

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 13.09.2010 13:18
  • Objavljeno 13.09.2010 u 13:12
vlak, hž, željeznica

vlak, hž, željeznica

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

Prototip elektromotornog vlaka za regionalni promet koji su izradili Končar - Električna vozila i TŽV Gredelj danas je predstavljen na zagrebačkom Glavnom kolodvoru te je ispraćen na sajam prometne tehnike InnoTrans u Berlinu na kojem će biti predstavljen 22. rujna

Riječ je o prvom od tri prototipa vlakova koji Končar i TŽV Gredelj zajednički grade za HŽ-Putnički prijevoz, a koji će voziti u zagrebačkom prigradskom prometu i u regionalnom prometu.

Niskopodni elektromotorni vlak za regionalni prijevoz namijenjen je prijevozu putnika na srednje dugim i dugim relacijama, a služit će za povezivanje Zagreba i drugih gradova (Koprivnice, Ogulina, Vinkovaca, Karlovca, Kutine, Siska Novske i dr.). Vlak ima 212 mjesta za sjedenje i 220 za stajanje. Najveća brzina mu je 160 kilometara na sat.

Predsjednik Uprave HŽ-Putničkog prijevoza Marijan Klarić rekao je na predstavljanju da su novi vlakovi temelj budućeg poslovanja tvrtke, posebno nakon ulaska stranih prijevoznika na hrvatsko tržište.

'Kako bi mogao odgovoriti konkurenciji i biti glavni prijevoznik putnika u Hrvatskoj, HŽ-Putnički prijevoz osuvremenjuje vozni park i do 2018. godine planira nabaviti 92 nova niskopodna motorna vlaka', rekao je Klarić.

U planu je, objašnjava Klarić, nabavka 49 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz, 18 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz i 25 dizel-električnih vlakova za regionalni prijevoz.

Po njegovim riječima, uskoro će biti predstavljen prototip niskopodnog elektromotornog vlaka za zagrebački prigradsko-gradski prijevoz, a početkom sljedeće godine i prototip dizel-električnog vlaka za regionalni prijevoz.

Predsjednik Uprave TŽV-a Gredelj Ivan Tolić kaže da je u izradi prototipa elektromotornog vlaka za regionalni promet preslikan poslovno tehnički model suradnje Gredelja i Končara u proizvodnji niskopodnih tramvaja. Istaknuo je da je u prototip ugrađeno 70 posto domaćih komponenti.

Predsjednik Uprave Končar Električnih vozila Ivan Bahun smatra da je proizvodnja vlaka primjer kako se u Hrvatskoj mogu razvijati moderni proizvodi.

Potrebe HŽ-a za novim vlakovima u narednim godinama 'teške' su nekoliko stotina milijuna eura, a Končar i Gredelj mogu te potrebe zadovoljiti, kazao je.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi