Novi podaci EK

Potrošačka klima u eurozoni i EU u rujnu na najvišoj razini od početka pandemije

23.09.2020 u 12:10

Bionic
Reading

Povjerenje potrošača u eurozoni i Europskoj uniji poboljšano je u rujnu, dosegnuvši najvišu razinu od ožujka kada se Europom počeo širiti koronavirus, pokazali su preliminarni podaci Europske komisije

Preliminarni indeks povjerenja potrošača u eurozoni porastao je u rujnu na minus 13,9 bodova, s minus 14,7 bodova u kolovozu. Ekonomisti su očekivali da će ostati gotovo nepromijenjen, na minus 14,6 bodova. To je njegova najviša razina od ožujka, mjeseca, mjeseca u kojem se koronavirus počeo širiti Europom, kad je iznosio minus 11,6 bodova.

Odgovarajući indeks za 27-člani EU u rujnu je na mjesečnoj razini porastao za 0,6 bodova, na minus 14,9 bodova. To je također njegova najviša razina od ožujka, kad se pandemija koronavirusa počela širiti Europom. Konačne podatke EK će objaviti u sklopu redovnog mjesečnog izvješća o gospodarskoj klimi 29. rujna.

Očekivanja njemačkih potrošača za listopad blago su poboljšana, unatoč rastu broja zaraženih i strahu od strožih ograničenja, pokazalo je u srijedu istraživanje tvrtke za istraživanje tržišta GfK.

GfK-ov indeks očekivanja potrošača za listopad iznosio je minus 1,6 bodova, blago porastavši u odnosu na prethodni mjesec kada je iznosio minus 1,7 bodova.

Unatoč rastu broja novozaraženih i pojačanoj bojazni da će ograničenja biti postrožena zbog pandemije, potrošačka se klima u Njemačkoj stabilizirala, izjavio je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Burkl.

"O daljnjem kretanju stope zaraze i situaciji na tržištu rada ovisit će hoće li prošlomjesečno pogoršanje biti privremenog karaktera i hoće li se potrošačko raspoloženje oporaviti u idućim mjesecima", ocijenio je Burkl.

Poboljšana su očekivanja potrošača u pogledu gospodarstva i primanja, ali je njihova sklonost kupnji smanjena, pokazalo je najnovije istraživanje.

Potrošači su ocijenili da se najveće gospodarstvo eurozone definitivno nalazi na putu oporavka, što se očituje u rastu odgovarajućeg indeksa za 12,4 boda, na 24,1 bod.

Njihov optimizam u pogledu gospodarstva GfK pripisuje stabilnom stanju na tržišta rada i padu broja zaposlenih na skraćeno radno vrijeme.

Potrošači su optimističniji i u pogledu primanja, što se očituje u rastu odgovarajućeg indeksa za 3,3 boda, na 16,1 bod.

Indeks sklonosti potrošnji pao je pak za 5,3 boda, na 38,4 boda, čime je prekinut njegov rast u četiri mjeseca zaredom, pokazuje GfK-ovo istraživanje.