DALMATINSKI NAJBOLJI

Pola litre soka od šipka Amerikanci spremni platiti četiri dolara

08.03.2012 u 16:30

Bionic
Reading

Institut za jadranske kulture i melioraciju krša iz Splita u suradnji sa znanstvenicima iz Sjedinjenih Država, sa Sveučilišta Georgia, ovoga tjedna organizira radionicu pod nazivom 'Proizvodnja, berba, postupci nakon berbe i marketing ploda šipka'

Bit će predstavljeni rezultati zajedničkog američko-hrvatskog projekta Istraživanje hrvatske agrokulture i edukacijska razmjena, koji se provodi od 2009. Njime je uspostavljena suradnja dviju institucija, te razmjena stručnjaka i studenata. Tijekom istraživanja određivao se sastav bioaktivnih tvari i antioksidacijska svojstva spojeva iz naših domaćih kultura raštike i šipka. Ujedno se istraživalo kako uvjeti uzgoja u Georgiji i Dalmaciji utječu na sintezu bioaktivnih spojeva u raštici kao tipičnoj jadranskoj kulturi.

'Govorit ćemo o rezultatima istraživanja na šipku, među ostalim o bioaktivnim tvarima i antioksidacijskim svojstvima spojeva domaćih sorti šipka, utjecaju skladištenja i čuvanju na kvalitetu, te o marketingu u poljoprivrednoj proizvodnji. Projekt vrijedan 150.000 dolara financira američko ministarstvo poljoprivrede, a sufinancira hrvatsko ministarstvo znanosti. Predavat će ugledni znanstvenici i gospodarstvenici iz SAD-a i Hrvatske. Radionicu će moći pratiti i zainteresirani proizvođači, prerađivači i znanstvenici u Georgiji pomoću izravne videoveze', ističe Slavko Perica, ravnatelj Instutita za jadranske kulture i melioraciju krša.

Želja je američkih znanstvenika povećati proizvodnju kultura sa snažnim antioksidacijskim svojstvima, što je karakteristika dalmatinskog šipka i raštike. Prema novim trendovima koji zagovaraju zdrave životne navike, na američkom tržištu sve se više traže zdravi sokovi, a ne samo gazirana pića. Amerikanci su za pola litre soka od šipka spremni platiti i više od četiri dolara

Činjenica da Hrvatska nije imala brzi razvoj, pozitivno djeluje na očuvanje biljnog bogatstva. Na američkom tržištu vlada velik interes za zdravu prehranu, za što su zainteresirani i veliki proizvođači. Sad je važno projekt popratiti i marketinški kako bi se zdravi proizvodi što bolje plasirali na tržištu.

Organska je hrana vrlo tražena i plasman se godišnje povećava po stopi od 15 do 20 posto. Potrošači u Americi za takve su proizvode spremni platiti i 15 posto višu cijenu.