ČEŠKI INVESTITOR PORUČUJE:

'Oslobodit ćemo Badel 1862 dugova i zaposliti stare radnike'

23.08.2016 u 06:59

Bionic
Reading

Bitka za Badel ušla je u finale. Kao najizgledniji kupci spominju se domaća Meteor grupa i češki St. Nicolaus. Meteor za Badel nudi 26 milijuna eura, a Česi milijun manje. Dok se čeka odluka Vlade o prodaji 77,8 posto dionica Badela, razgovarali smo s Dušanom Haruštiakom, predsjednikom Uprave St. Nicolausa koji otkriva da njegova tvrtka ima potencijal vratiti Badel na stare staze slave i pretvoriti ga u regionalnog lidera

Sasvim neočekivano pojavili ste se kao mogući strateški partner za Badel 1862. Kada ste zapazili Badel i zašto vam je atraktivno hrvatsko tržište?

St. Nicolaus je postao najjači igrač u Slovačkoj, potom i u susjednim zemljama i sada je logično da traži svoju poziciju u regiji srednje i istočne Europe. Nakon puno analiza prepoznali smo nekoliko mogućnosti za ostvarenje zacrtanih ciljeva. Jedan od njih je svakako akvizicija Badela, kompanije s bogatom poviješću i snažnom pozicijom na tržištu, što je svakako velika prednost za naše postojeće aktivnosti.

Što znate o Badelu, što vas je najviše privuklo njemu, koji su najveći problemi?

Badelovo doba može iznova doći. Kao što smo spomenuli ranije, proveli smo puno vremena u ekspertizi, traženju informacija o Badelu na brojnim sastancima na kojima su sudjelovali stručnjaci obiju kompanija. Sada imamo jasnu sliku o prednostima, mogućnostima, ali i slabostima Badela. Izgubljeno je puno vremena jer je Badel dulji period živio na staroj slavi i ostvarenjima, bez ulaganja i inovacija. Međutim, Badel ima odličan temelj na kojem možemo ponovno graditi i vratiti mu stari sjaj te poziciju regionalnog lidera. Uz naš snažan kapital i bogato iskustvo u industriji, kao i predanost Badelovih zaposlenika i menadžmenta, to je itekako ostvarivo.

Zašto mislite da ste vi najbolji strateški partner; opišite svoje poslovanje u Slovačkoj?

St. Nicolaus je prisutan u 90 posto trgovina u Slovačkoj. Na slovačkom tržištu alkoholnih pića imamo više od 40 posto udjela, u Češkoj smo rangirani kao treća kompanija dok smo u Mađarskoj na šestoj poziciji. Naši prihodi iznose oko 125 milijuna eura. Naša tržišta svakako mogu postati i Badelova tržišta, ali prvo moramo implementirati naš know how, zaliječiti ga značajnim ulaganjem te osvježiti brendove.

Zašto smatramo da smo mi najbolje rješenje za Badel? St. Nicolaus grupa je do sada više puta dokazala da može uspješno preuzeti i oživjeti stare proizvodnje, poput St. Nicolausa 1867 ili Varde 1917, poduzeti potrebne korake i natjecati se ili uspjeti na međunarodnom tržištu.

Kako bi se Badel uklopio u vaš portfelj – gdje vidite najveći potencijal za širenje?

Badelov portfelj dobro se uklapa u postojeće poslovanje u našim susjednim zemljama. Planiramo koristiti sinergijske efekte unutar naše grupe te promovirati ulazak Badelovih vina na naša ostala tržišta.

Što se tiče širenja, trenutno smo fokusirani na proces koji je u tijeku. Badel je neosporan lider na tržištu alkoholnih pića u Hrvatskoj i jadranskoj regiji, međutim naša srednjoročna strategija predviđa Badelove akvizicije manjih proizvođača u Hrvatskoj i susjednim zemljama.

Kakvi su planovi s originalnim Badelovim brendovima poput Pelinkovca?

Originalni Badelovi brendovi, poput Pelinkovca, Cezara ili Brandija, iznimno su poznati brendovi, kako na hrvatskom tržištu, tako i na tržištima susjednih zemalja u regiji. Nažalost, marketinška komunikacija ovih brendova bila je vrlo ograničena u prošlosti. Svakako planiramo dalje razvijati ove istaknute brendove i ciljanim aktivnostima kreirati bazu za bolje prodajne rezultate u budućnosti. Planiramo istražiti tržište, definirati ciljne javnosti za Pelinkovac te sukladno tome kreirati i provesti učinkovitu komunikacijsku strategiju za dugoročan razvoj brenda na tržištu.

Koliko ste novca spremni uložiti u Badel i kako bi izgledao proces restrukturiranja – hoće li biti otkaza?

Badel treba snažnog partnera kako bi uspješno prošao kroz nužan proces restrukturiranja i repozicioniranja. Naša ponuda garantira da ćemo otkupiti sve obveze, tako da će Badel biti u potpunosti oslobođen dugova kako bi se mogao potpuno usredotočiti na provedbu svoje poslovne strategije. Po našem mišljenju, ovo je izvedivo samo sa svježim kapitalom, a mi imamo sredstva potrebna za stabilizaciju poslovanja Badela.

U svojim planovima računamo i na nekadašnje dobavljače, zaposlenike i menadžere koji su bili vjerni Badelu te vrijedno i odgovorno radili. S obzirom na ciljeve širenja u regiji, vjerujemo kako će biti prostora i za nova zapošljavanja i otvaranja novih radnih mjesta.

Kako gledate na proces donošenja odluke o strateškom partneru Badela?

Pa, teško je sada reći jer još uvijek nije završen, a mi razumijemo da treba vremena. No s naše strane smo učinili sve što je bilo u našoj moći i sposobnosti da se proces završi u našu korist. Naša ponuda i poslovni plan jasno i potpuno pokazuju da želimo omogućiti rast i razvoj Badela na lokalnom i globalnom tržištu. Obvezali smo se nastaviti proizvodnju na postojećim proizvodnim lokacijama, zadržati radna mjesta te poboljšati operativne i financijske rezultate.

Možete li prokomentirati odugovlačenje Vlade s odlukom oko strateškog investitora i čini li vam takva praksa štetu?

Jasno nam je da se proces donošenja odluka odvija u politički teškoj situaciji u Hrvatskoj. Potrebno je vrijeme da se proces odradi profesionalno i transparentno. Odluke donesene u žurbi najčešće nisu one najbolje. Vjerujemo da je za Badel najbolje da se ne donose odluke na brzinu, stoga i dalje strpljivo čekamo.

Imate li kakvih iskustava u poslovanju u Hrvatskoj?

Naravno da imamo iskustva u poslovanju s Hrvatskom. Nedavno smo ušli u dugoročno partnerstvo u proizvodnji različitih vrsta octa za domaće tržište s Prehranom, koja je u sastavu Ekos holdinga. Pritom moramo istaknuti to da bez kvalitetnog iskustva i međusobnog povjerenja dugoročni ugovori teško mogu biti realizirani.

Smatramo da smo mi u St. Nicolausu pragmatični te ljudi s pozitivnim stavom, a dodatna je prednost to što Slovaci i Hrvati imaju vrlo sličan mentalitet. Stoga za nas ne predstavlja poteškoću razumjeti jedni druge, uspostaviti kontakte i unapređivati ih tijekom desetljeća, a to vrijedi i za poslovanje.