najdonator

Nagrađane hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane; Borzan: Moramo učiniti brojke još boljim

05.12.2023 u 16:15

Bionic
Reading

Ukupna prodajna vrijednost donirane hrane u 2022. godini bez PDV-a, prema podacima državnih tijela, iznosila je 4.927.166,11 eura, odnosno 37.123.733,05 kuna! Radi se o rekordnom iznosu donirane hrane u Hrvatskoj od pokretanja inicijative 'Najdonator' 2018. godine te povećanju od 25% u odnosu na 2021. godinu

Hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane u prošloj godini su Konzum, Kaufland i Sana Delikatese. Za svoje humanitarno djelovanje i društveno odgovorno poslovanje u Bruxellesu su u utorak primile priznanje 'Najdonator', koje šestu godinu za redom dodjeljuje hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan.

'Ovi izvrsni rezultati svakako vesele jer pokazuju kako i u kriznim vremenima poput ovih, hrvatske tvrtke pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost u doniranju hrane. Svjesna sam kako je jednom dijelu povećanja ovog iznosa pridonijela i inflacija, ali je ovoliki porast u odnosu na godinu prije definitivno razlog za zadovoljstvo. Dokle god ima gladnih ljudi, dokle god su socijalne samoposluge poluprazne, potrebe za ovakvim akcijama svakako ima i mi moramo učiniti sa svoje strane sve što je moguće kako bismo brojke još učinili boljima', rekla je potpredsjednica europskih Socijalista i demokrata Biljana Borzan, navodi se u priopćenju pristiglom iz Ureda ove eurozastupnice.

Najveći donator u kategoriji velikih trgovaca i proizvođača je već šestu godinu za redom Konzum s 1,217.938,20 eura. 

'U svakodnevnom suočavanju s rastućom socijalnom nejednakošću i izazovima u osiguravanju hrane za najugroženije članove društva, doniranje hrane ostaje naš prioritet. Donacijama utječemo na kvalitetniju prehranu socijalno ugroženog stanovništva, doprinosimo borbi protiv gladi i posljedica siromaštva te smanjujemo količinu bačene hrane čime bilježimo pozitivne učinke na okoliš i održivi razvoj, a ovo nam je priznanje samo dodatna motivacija', rekla je Ivana Džakula, direktorica Sektora poslovne podrške u Konzumu, dok je nagradu preuzela Mira Kraljić, voditeljica Odjela zaštite okoliša i prirode.

'Najdonatorom', prvi puta u kategoriji velikih tvrtki koje su donirale najveći iznos hrane u postotku na ukupni prihod, okitio se Kaufland koji je donirao hrane u iznosu od 721.703,32 eura. 

'Kaufland se već godinama se bori protiv bacanja hrane te pomoću registriranih posrednika, Hrvatskog Crvenog križa i Hrvatskog Caritasa, proizvode pred istekom roka trajanja, voće, povrće i pekarske proizvode koji se ne prodaju do kraja dana svakodnevno donira primjerice pučkim kuhinjama. 2022. godine donirali smo čak 322.175 kilograma voća i povrća te 224.939 komada pekarskih proizvoda. Drago nam je da na ovaj način možemo pomoći ljudima u potrebi.', rekla je Marija Franić, voditeljica korporativnih komunikacija Kauflanda.

Sana Delikatese su treću godinu za redom najveći donator u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki. Prošle godine su s donacijom hrane prodajne vrijednosti 16.964,16 EUR bez PDV-a. Ove godine tvrtka obilježava desetogodišnjicu osnutka, istaknuto je, a brend su razvijali od nule u segmentu zdrave hrane premium kvalitete.

'Tijekom svih ovih godina susretali smo se s brojnim krizama i preprekama, a fokus, upornost i predanost cijelog tima bili su ključni za uspjeh. Trudimo se njegovati fer pristup poslovnim partnerima i zaposlenicima, brinuti se o okolišu te biti socijalno osjetljivi donirajući najpotrebnijima, za što smo i dobili priznanje Najdonator. Cijeli tim od 12 zaposlenika fokusiran je na brigu o hrani i sprječavanje njenog bacanja od prvog dana te smo sretni što je naš trud prepoznat i što smo pomogli mnogima kojima je to bilo potrebno. Ponosni smo što je Sana postala sinonim za uživanje u finoj hrani koja daje dobar osjećaj, ali i malo poduzeće koje je socijalno osjetljivo', rekla je Silvija Repić, direktorica Sana Delikatesa