Željko Lovrinčević, premijerkin savjetnik, nezadovoljan je što se rebalansom nije više zarezalo u rashodovnu stranu, a tvrdi da je prostora bilo i na prihodovnoj
Željko Lovrinčević komentirao je uspjehe i neuspjehe premijerkinog savjetničkog tima, čiji je upravo on najeksponiraniji član.
'Naši su savjeti prihvaćeni izmjenom poreza na dohodak kroz pojednostavljenje i ukidanjem povrata poreza, što je uvod u reformu lokalne samouprave. Također, rezanje troškova u javnim poduzećima kroz kolektivne ugovore te spajanje i ukidanje agencija posljedica su naših savjeta. S druge strane, ubrzanje privatizacije naišlo je na veliki politički otpor, kao i zauzimanje za smanjenje izdataka države', rezimira za Business.hr Željko Lovrinčević uspjehe i neuspjehe premijerkinog savjetničkog tima, čiji je upravo on najeksponiraniji član.
On ne krije nezadovoljstvo što se rebalansom nije više zarezalo u rashodovnu stranu, a tvrdi da je prostora bilo i na prihodovnoj.
'Rebalans je bio prekretnica koja se trebala iskoristiti da se financije postave na zdrave osnove. Potrebno je pojačati fiskalnu odgovornost jer će ova vlada, kao i sve prije nje, ostaviti prljave financije', objašnjava Lovrinčević, koji pod pojmom prljave financije podrazumijeva obveze koje vlada preuzima na teret budućih vlada.
Kad je u pitanju poboljšanje investicijske klime, koju su premijerkini savjetnici istaknuli kao jednu od ključnih, u pitanju je izvedba te mjere.
'Tu su presudni kapaciteti za provođenje mjera', upozorava Lovrinčević.
Lovrinčević kao da se već pomirio s ograničenim mogućnostima Vlade Jadranke Kosor u primjeni savjeta, koji su većinom iskazani kroz Program gospodarskog oporavka, jer smatra da je predizborna kampanja već počela, i to prerano, pa više ne očekuje ni dramatične promjene ni važne reforme, već samo normativne promjene u zakonodavstvu.
'Kampanja koja traje godinu dana preduga je i prije njezina početka trebalo je napraviti puno više reformskih poteza. Ona je mogla početi tek nakon ulaska u EU, što ostavlja još dobrih pola godine do redovnih izbora', smatra Lovrinčević te dodaje: 'Iako postoji suglasje o potrebi za reformom i smanjenju državne potrošnje, sada, nažalost, počinje 'alibi game', odnosno igra prebacivanja odgovornosti između pozicije i opozicije.'
Iza rada savjetničkog tima ipak ostaje jedna trajna vrijednost: Kosoričina vlada zadala je sebi okvir sa strogim rokovima i aktivnostima. Lovrinčević smatra da ispod tog okvira ni jedna vlada ubuduće ne bi smjela ići.
'Novu vladu, bez obzira na to tko će je sačinjavati, treba ocjenjivati na osnovi provedbe mjera, a o temeljnim gospodarskim pitanjima moramo imati konsenzus. Moramo unaprijed znati stav o usklađivanju odnosno zamrzavanju mirovina, što je nužnost, stav o sindikalnim zahtjevima i ZOR-u, pa ćemo vladu ocjenjivati prema tome koliko snage ima za ispunjenje svog programa', komentira Lovrinčević te upozorava: 'Nova koalicija na vlasti, u čijem će sastavu biti umirovljenici, morat će se suočiti sa zahtjevima s ponderom puta četiri ili puta pet u odnosu na zahtjeve koje postavljaju seljaci aktualnoj vladi.'