škver na koljenima

Končar o teškoj situaciji u Brodotrogiru: Krivi smo svi. Počevši od mene... Uložio sam 55 milijuna eura. Jedan dio već je 'zgorio', a drugi će tek

19.03.2021 u 09:17

Bionic
Reading

Danko Končar, čija je obiteljska tvrtka vlasnik 'Brodotrogira', u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju objasnio je kako se škver našao u teškoj situaciji

Na pitanje zašto je blokiran račun tvrtke Hrvatska brodogradnja Trogir Končar je rekao da poduzeće nije moglo ispunjavati obveze, prvenstveno prema radnicima.

'Ukupan iznos nepodmirenih računa iznosi nešto više od četiri milijuna kuna. Više od dva milijuna kuna odnosi se na državnu agenciju za namirenje radničkih potraživanja, oni su radnicima isplatili tri minimalca. Ostalo su dugovi za plaće i neisplaćenih sedam starih otpremnina', izjavio je Končar za Slobodnu Dalmaciju.

Krovno poduzeće Brodotrogir ima oko 1,3 milijuna kuna duga za struju. Druge tvrtke SCT, kaže Končar, nemaju neplaćene račune.

Kao glavni razlog problema u škveru naveo je novogradnju 339 koja se gradi već pet godina za ruskog naručitelja.

'Lani smo naručitelju fakturirali 5,8 milijuna kuna za radove obavljene na tom brodu. A za plaće radnicima potrošeno je 16,7 milijuna kuna. Znači, 11 milijuna kuna više od vrijednosti obavljenog posla. I tu leži golem dio problema', izjavio je Končar za Slobodnu Dalmaciju.

Jedno vrijeme su, dodaje, uspijevali to financirati na razne načine, a onda više ne. U 2019. godini, brodovlasniku su za radove fakturirali 17,3 milijuna kuna, a na plaće radnicima HBT-a otišlo je 30 milijuna kuna. Razlika je 12,6 milijuna kuna.

Na pitanje kako je to moguće Končar je odgovorio: 'Kažu da riba smrdi od glave, što znači da sam ja krivac. Krivi smo svi. Počevši od mene. Ali lako je biti general poslije bitke. Da bi bilo koji projekt bio uspješan, mora postojati volja svih uključenih, ne samo vlasnika. Da je svatko obavio svoj dio posla, ne bi bilo problema'.

  • +18
Danko Končar Izvor: Pixsell / Autor: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Spas vidi u prodaji marine Trogir. S tim bi novcima pokrio obaveze i krenuo u sanaciju.

'Planiramo riješiti oko 16 milijuna eura duga. Ostat će i novca da saniramo HBT i Brodotrogir', rekao je Končar.

Tako bi u sustavu ostala poduzeća Cruise, odnosno brodogradnja, Adriadock, odnosno remont, i SCT, koji će, kaže Končar, izgraditi novu marinu.

'Škver je lociran na poluotoku Čubrijanu, na jednom mjestu imamo također koncesiju i tu želimo uložiti deset miiljuna eura i napraviti novu marinu koja će biti istoga kapaciteta kao ona što gleda prema Trogiru. To nije bajka, već osmišljen projekt. Imamo osigurane financije. Jedan dio novca, 50 posto od prodaje postojeće marine, ide za pokriće dugova HBT-a i Brodotrogira, a 50 posto za novu marinu', rekao je Končar.

Istaknuo je da brodogradnja sigurno ostaje i dalje u Trogiru.

'Nositelj škverskih aktivnosti bit će Cruise, on posluje pozitivno i dobio je potkoncesiju od HBT-a, teritorij na kojem nastavljamo brodogradnju. Imamo naručenu jednu veliku jahtu, imamo nekoliko malih kruzera za kriljansku flotu, a realizirat ćemo i dva već spomenuta polarna kruzera od po 100 metara i po 40 milijuna eura, za koje imamo državna jamstva, a koja ćemo aktivirati čim podmirimo dugove prodajom marine, što smo već rekli. Svaki od njih gradit će se dvije godine. Sve skupa, to je pet godina posla', izjavio je Končar.

Naveo je kako je u biznis u Trogiru do sad uložio 55 milijuna eura vlastitih sredstava.

'Jedan dio već je izgorio, a drugi će tek. Koliko ću izvući natrag, ne znam ni sam. Dio je išao u marinu, deset milijuna, dio u ona dva tankera, novogradnje 325 i 326, koje smo radili za sebe. Dio je išao u pokriće gubitaka, a dio i u već isplaćene plaće', rekao je Končar za Slobodnu Dalmaciju.