NOVA STRATEGIJA PROMETNOG RAZVOJA

Hajdaševi prioriteti: Otvoriti hrvatski jug preko koridora iza Neuma, a HŽ je izazov

Siniša Hajdaš Dončić

Siniša Hajdaš Dončić

Izvor: Cropix / Autor: Zeljko Hajdinjak / Cropix

Sastanak s ministrom BiH oko koridora iza Neuma bit će prvi potez novoimenovanoga ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, koji je gostujući u središnjem Dnevniku HTV-a u srijedu najavio i izradu nove strategije prometnog razvitka Hrvatske

'Mogu odgovorno reći da će jedan od mojih prvih poteza biti sastanak s bosanskim ministrom prometa i transporta oko dogovora koridora iza Neuma koji će prolaziti teritorijem BiH, kako bi se na taj način otvorio hrvatski jug', kazao je Hajdaš Dončić. Napomenuo je da se u tome smislu ne mora isključivo govoriti o autocesti, već i o brzoj cesti s dvije trake.

Govoreći o velikim cestovnim projektima kazao je da će za dobre projekte, osobito one koji se vežu za europske koridore, uvijek biti novaca. 'Poseban naglasak dajem na hrvatske ceste jer smatram da u državne ceste, isto tako i županijske i lokalne ceste, do sada nije dovoljno ulagano', kazao je ministar.

Napomenuo je da će se time promijeniti prioriteti u cestogradnji te najavio izradu nove strategije prometnog razvitka RH za koju smatra 'ne samo da je nužna, već i neophodna za buduće planiranje'.

Hoće li zbog toga doći do poskupljenja cestarina, moći će, napomenuo je, odgovoriti tek nakon detaljnih analiza. 'Od svakog javnog poduzeća očekuje detaljnu analizu za bilo kakve poteze koje misle poduzimati', kazao je Hajdaš Dončić.

Govoreći o izazovima koji čekaju njegovo ministarstvo kazao je da je to u prvome redu strukturiranje sustava - da ministarstvo i javna poduzeća postanu otvoreni, transparentni te sa svim svojim podacima dostupni javnosti.


No, kao jedan od najvećih izazova izdvaja Hrvatske željeznice koje, smatra, 'imaju potencijal i šansu'. Pritom se posebno osvrnuo na Vladine strateške projekte Luka Rijeka i Luka Ploče, čiji se razvoj automatski i logično veže na željeznicu u kombiniranom prijevozu.

'Tu se u budućnosti otvara mogućnost za razvoj riječnog prometa i na taj se način štedi po 1.200 kilometara za transport robe u srednju Europu', naglasio je.

Na pitanje boji li se proglašavanja 'zagorskim Kalmetom', ministar je kazao da kod njega prioritet imaju svi projekti koji imaju ekonomsku opravdanost i koji će pomoći bilo stanovništvu bilo gospodarstvu, osobito u cestovnoj infrastrukturi, bez obzira iz koje županije dolaze.

Na pitanje o kadroviranju u svome uredu te hoće li zadržati postojeći kadar, kazao je da će svi oni koji mogu pratiti njegov tempo moći ostati.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi