TURISTIČKA PONUDA

Godišnjica platforme HGK Stories - Premium čini oko 10 posto prihoda turizma

09.05.2025 u 10:08

Bionic
Reading

Premium turistička ponuda u Hrvatskoj je kao i u svijetu sve traženija te je 2024. činila oko 10 posto u ukupnim prihodima od turizma ili oko 1,4 milijarde eura, a cilj je u idućih par godina doći do 20 posto, rečeno je u četvrtak na obilježavanju godišnjice osnivanja platforme HGK o premium turizmu Stories Croatia

Premium turizam podrazumijeva autohtonu ponudu koja stvara jedinstvene doživljaje koji se pamte i čine razliku, što dijelom uključuje luksuz, ali ne nužno, objasnila je konzultantica Sanja Čizmar koja je provela i istraživanje o toj ponudi.

Osim podataka o udjelu premium ponude u prihodima od turizma, istraživanje provedeno među top menadžerima svjetskih hotelskih lanaca, agencija i drugima pokazalo je da Hrvatskoj u tom segmentu daju ocjene 'dobar-vrlo dobar'. Usporedbe radi, najbolje ocjene 'vrlo dobar - odličan' dobivaju Francuska i Italija.

To je Čizmar s obzirom na još relativno skromnu premium ponudu ocijenila pohvalnim.

Na platformi 160 pružatelja usluga

Direktorica Sektora za turizam HGK (Hrvatska gospodarska komora) Andreja Vukojević rekla je da je na toj platformi trenutno 160 pružatelja usluga, od čega 60-ak hotela, a ostalo su kampovi, marine, restorani, kuće za odmor, agencije i drugi.

Uvjet za ulazak je uz ostalo objekt kategoriziran s četiri ili pet zvjezdica te visoke recenzije gostiju. Cilj je pozicionirati Hrvatsku kao premimum destinaciju te ostvariti rast premium smještaja i cjelogodišnje ponude. To je i prilog održivom turizmu, rekla je Vukojević.

Iznijela je da je u Hrvatskoj u premium ponudi oko 22 posto hotela, 39 posto vezova u marinama, 12 posto kampova (od ukupnih) te oko 3.000 vila.

Važnost razvoja, ali i umrežavanja za takvu ponudu naglasio je predsjednik HGK Luka Burilović, dok je eurozastupnica Nikolina Brnjac podsjetila na važnost autentične ponude za održivi razvoj i cjelogodišnji turizam, ne samo u Hrvatskoj nego i EU. Tome streme i europske turističke politike, jer takva ponuda daje i određenu ravnotežu lokalnim zajednicama, dodala je Brnjac.

Direktorica zagrebačke Turističke zajednice (TZGZ) Martina Bienenfeld na primjeru Zagreba objasnila je što je to premium ponuda - osim smještaja i drugih usluga ona znači i projekte i manifestacije kojima se neka destinacija brendira kao premium. To su primjerice zagrebački projekti Muesums, maybe, kao i Zagreb Classic te drugi.

Ministar Glavina: Premium je dio svih turističkih strateških politika

Naglasivši da je razvoj premium ponude dio svih turističkih strateških politika, ministar turizma i sporta Tonči Glavina rekao je da je Hrvatska ponudom dostupna svakome, ali i da teži postati destinacija visoke kvalitete i vrijednosti.

Premium nišu prema njegovim riječima Hrvatska može pretvoriti u svoju prednost koji radi cijele godine i ravnomjerno je raspoređen po zemlji. Predsezonu je ocijenio dobrom, a vjeruje da će takva biti i posezona, dok će se za glavni ljetni dio trebati dosta potruditi da se zadrže lanjski rezultati.

'S obzirom na procjene Europske središnje banke da bi zbog carina SAD-a EU-ovo gospodarstvo do kraja godine moglo usporiti, pa i ući u recesiju, važno je da se svi maksimalno potrude složiti dobre pakete cijena i usluga i da se rast i dobit ostvaraju ne samo u par mjeseci, nego provuku na cijelu godinu', zaključno je poručio Glavina.