u mreži prvog

Brnjac o mjerama za ugostitelje: Najvažnije nam je očuvati ljudske živote, ne radi se samo o turističkoj sezoni

02.02.2021 u 09:20

Bionic
Reading

U mreži Prvog gostovali su Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske i Žaklina Troskot, predsjednica Nezavisne udruge ugostitelja Zagreb i govorili o ugostiteljima i turističkim djelatnicima.

Nikolina Brnjac je rekla kako je situacija izuzetno teška za ugostitelje i u prvom lockdownu i sada. - Hrvatska ima najblaže mjere. Redovito sam u kontaktu s našim ugostiteljima i razgovaramo kako pomoći uz postojeće mjere za očuvanje radnih mjesta to je najvažnije. Ministarstvo turizma i sporta je dobilo odobrenje 11. siječnja od Europske komisije državnu potporu vrijednosti od 1 i pol milijardu kuna s ciljem pomaganju sektoru turizma i sporta, rekla je za HRT.

Naglasila je kako Vlada radi sve što može za sektore koji su sada zatvoreni i da se na taj način zadrži dobra epidemiološka slika. - Za sada imamo relativno dobre brojke, ali to je daleko od onoga što bi trebali imati. Najvažnije je sačuvanje ljudskih života, naglasila je.

Žaklina Troskot je rekla kako se svi boje što slijedi nakon ove situacije. - U prvom lockdownu smo dobili pomoć za dva mjeseca, ali mi u ta dva mjeseca nismo dobili ništa. Sve naše troškove i tekuće, neovisno što mi ne radimo, hladni pogon košta. Nismo dobili ništa, tu smo se već iscrpili. Radili smo smanjenim kapacitetom, nismo mogli ostvariti prihod koji nam je potrebna da održimo poslovanje u pozitivnoj bilanci. Onda nas je snašao i drugi lockdown gdje je većina naših kolega, a to su caffe varovi, nisu mogli nikakve prihode ostvarivati, rekla je.

Istaknula je kako su u drugom lockdownu opet dobili mjere za očuvanje radnih mjesta gdje su radnici opet "pali" na 4000 kuna, a to nije dovoljno za opstati jer imaju i oni svoje potrebe.

- Uspjeli smo ostvariti komunikaciju gdje smo objasnili gdje mi s time ne možemo održati naše poslovanje, time ni očuvanje radnih mjesta nema smisla ako mi ne uspijemo održati firme koje imaju te zaposlenike. Dobili smo moment fiksnih troškova, jednim dijelom. Čeka nas jako težak moment, iscrpljeni smo do maksimuma. Kad počnemo raditi to neće značiti da je sve kako treba, moramo imati sredstva za pokrenuti posao, rekla je.

- Nije ni nama gušt vrištati na sav glas kako nismo zadovoljni. Mi samo pokušavamo održati naše poslovanje, ništa drugo. Razumijem da je sve ovo zbog turističke sezone, ali treba tu sezonu netko i dočekati. Postoje radnici koji nisu svi na obali, te kolege neće ni vidjeti sezonu, a oni moraju preživjeti, istaknula je.

Bernard Zenzerović je rekao kako hoteli rade, ali brojke koje se ostvaruju su u principu beznačajne. - Nadamo se da su pred nama neka bolja vremena kad ćemo ostvariti neki značajniji promet. U konačnici, kad će mjere popustiti i hoteli početi raditi punim kapacitetom. Hoteli većinu prohoda ostvaruju od stranih gostiju, rekao je. Zenzerović je dodao kako su domaći gosti bitni, ali strani gosti su glavni izvor prihoda.

Troskot je rekla da ako se ne dobije dodatna financijska injekcija, morat će se dogoditi povećanje cijena. - To nije fer jer su i sami građani iscrpljeni ovom krizom, puno je sektora smanjilo plaće. To je jedna opcija, ali nikako draga opcija, naglasila je.

Brnjac je rekla da se gleda što mediteranske države u okruženju rade, kako planiraju poslovanje. - Ovo nije samo pitanje jedne turističke sezone, nego očuvanja života. Sada smo s ovim mjerama u roku 6 tjedana uspjeli nekako normalizirati, ali daleko je to od idealne situacije. Zbog pojave nova tri soja, moramo biti dodatno na oprezu zbog sačuvanja ljudskih života, a sve drugo dolazi u drugi plan, naglasila je.

Rekla je kako cijelo vrijeme teku pripreme za turističku sezonu. - Cilj je bio da se napravi promidžbena kampanja kako bi se gost sigurno osjećao u Hrvatskoj. Prošla sezona je pokazala da su se svi naši turistički djelatnici pridržavali svih epidemioloških pravila i to se pokazalo kao izuzetno dobro kao i sama turistička sezona. U ovoj kampanji bit će uz oznaku i QR kod putem kojeg će gost moći dobiti sve informacije o stranici Stay safe in Croatia, gdje će imati popis svih objekata koji su se priključili. Da se priključite, to je stvar osobne procjene. To su standardi Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo kojeg se svi ionako pridržavaju. Zato je bitno naglasiti koliko smo sigurna destinacija. Na toj stranici će biti karta Hrvatske po regijama gdje će se vidjeti koje su to boje. Tako da gost u bilo kojem trenutku na stranici može pronaći informacije kako bi se osjećao sigurno u Hrvatskoj, rekla je.

Troskot je rekla kako je Stay safe in Croatia jako dobra ideja. - To je dobro i za ugostiteljstvo tako da možemo participirati u tome i da imamo od toga koristi svi skupa. Težimo barem istoj sezoni kao prošle godine. Teško da možemo očekivati sezonu na nivou 2019., okolnosti se nisu puno promijenile, rekla je.

Brnjac je istaknula kako se čitavo vrijeme razgovara s epidemiolozima da se naprave različite varijante kako bi se moglo naći najbolje rješenje. Zenzerović je rekao kako nepoznanica ima, ali za sezonu će biti spremni.