online kupovina

Borzan: Od rujna hrvatski kupci neće biti diskriminirani

  • Autor: I. Ba.
  • Zadnja izmjena 06.02.2018 09:14
  • Objavljeno 06.02.2018 u 09:14
Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan: Od rujna hrvatski kupci neće biti diskriminirani

Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan: Od rujna hrvatski kupci neće biti diskriminirani

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Ured hrvatske zastupnice u EU Parlamentu Biljane Borzan

Više od 30 posto hrvatskih građana kupuje online, a njihov se broj stalno povećava. Od rujna oni više neće biti diskriminirani, poručila je hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan koja je radila na Direktivi o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravištima na online tržištu

'Ovo je kraj dvogodišnjeg procesa i odlične vijesti za Hrvatsku! Već od iduće jeseni hrvatski kupci će moći kupovati sa svih internetskih stranica u EU. Naime, do sada su hrvatski potrošači kao građani iz manje i novije države članice nerijetko diskriminirani tijekom kupovine online. Najčešće se događa da nam web trgovina odbija nešto prodati. Istraživanje Europske komisije je pokazalo kako čak 63 posto internet trgovaca ne prodaje van svoje države članice', objašnjava Biljana Borzan.

Ukidanje barijera odnosi se samo na fizičke proizvode, a servisi za čitanje e-knjiga ili streaming glazbe možda će biti uključeni u zakon kroz iduće dvije godine.

  • +13
  • +10

Sva lica Biljane Borzan

Izvor: Pixsell / Autor: Jurica Galoic/PIXSELL

Ova hrvatska eurozastupnica tražila je, poručuju iz njezina ureda, i zabranu automatskog preusmjeravanja kupaca na nacionalne stranice. U pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama. Uz to, ponekad nam se čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU-a. Zabrana je usvojena.

'Prekogranična online kupovina u EU čini tek 14 posto ukupne internetske kupovine. Ukidanjem ove barijere očekuje se njen rast. Online tržište ima veliki potencijal koji bi koristio i hrvatskim trgovcima i potrošačima. Procjena je da bi povećanje online trgovine sa sadašnjih pet na 15 posto značilo siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto', navodi Borzan.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!