LOŠ RASPORED PRAZNIKA

Bajs i agencije očekuju dobru sezonu, ali ne prije lipnja

16.03.2010 u 15:39

Bionic
Reading

Do lipnja ove godine u hrvatskom se turizmu zbog rasporeda europskih i domaćih praznika te blagdana ne može očekivati neki veći turistički promet i posebni plusevi, pa tako ni za predstojeći Uskrs, ali Ministarstvo turizma i Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) očekuju da bi se ove sezone ukupno ipak mogli ponoviti lanjski rezultati

Istaknuli su to na današnjoj konferenciji za novinare u Ministarstvu turizma ministar Damir Bajs te predsjednik UHPA-e Boris Žgomba, dodajući da su zadovoljni suradnjom na ovogodišnjim mjerama udruženog oglašavanja koje bi trebale potaknuti organizirani turistički promet posebno u pred i posezoni.

Upozorivši da nadolazeća sezona neće biti ništa lakša nego možda i teža od prošle, jer će se i konkurenti više potruditi nadoknaditi lanjske minuse, ministar Bajs je kazao kako je i u tom svjetlu izuzetno važna suradnja i oslonac na domaće i strane touroperatere.

Za hrvatski turizam oni su ove godine jako važni jer kroz mjere udruženog oglašavanja udružuju svoj novac s Ministarstvom, te su se temeljem potpisanih ugovora ukupne vrijednosti 17 milijuna eura obvezali u Hrvatsku dovesti 2,2 milijuna turista.

To, kao i relativno dobre rane najave sa stranih tržišta te buking na razini očekivanog daju određeni optimizam za ovu sezonu, iako se primjerice za Uskrs ne može očekivati prošlogodišnja razina prometa jer je nešto ranije nego lani. Pritom je za sada Kvarner nešto popunjeniji nego Dalmacija i Istra, koji još stignu zabilježiti rezultat, kazao je Bajs.

Istaknuvši da je ove godine u hrvatskom turizmu ipak više optimizma nego lani Žgomba je dodao da će i ove sezone dominirati 'last minute' pravila, kao i da će se i hrvatske agencije i hotelijeri slično kao i konkurenti fleksibilnom politikom i prilagođavanjem cijena (popustima, akcijama i drugim) boriti za svakog gosta.

Govoreći o zajedničkim projektima UHPA-e i Ministarstva i Žgomba i ministar su istaknuli dobru suradnju u razvoju svijesti o potrebi osnivanja destinacijskih menadžment kompanija označivši ih 'ključem budućnosti hrvatskog turizma'.

Te kompanije, koje uz agencije od prošlogodišnje promjene zakona mogu postati i turističke zajednice, suradnjom sa svim u lokalnoj zajednici znatno mogu pridonijeti poboljšanju kvalitete ponude i boljem upravljanju destinacijom, a time i produljenju sezone te boljim prihodima.