manje, bolje, duže

Znate li da postoje 'održiva prednja svjetla'? Forvia Hella razvila ovaj pionirski koncept

28.02.2024 u 14:27

Bionic
Reading

Tijekom cijelog životnog ciklusa proizvoda, prednje svjetlo dizajnirano kao dio predrazvoja ima CO2 otisak koji je do 70 posto manji. Teži samo dva kilograma umjesto konvencionalnih oko pet kilograma

Međunarodni dobavljač automobilskih komponenti Forvia Hella je razvio pionirski koncept za prednja svjetla koja kombiniraju održivost, visoke performanse i funkcionalnost na troškovno neutralan način. Tijekom cijelog životnog ciklusa proizvoda, prednje svjetlo dizajnirano kao dio predrazvoja ima CO2 otisak koji je do 70 posto manji; teži samo dva kilograma umjesto konvencionalnih oko pet kilograma. Koncept je prvi put u svijetu predstavljen na Consumer Electronics Showu (CES) u Las Vegasu početkom ove godine.

'Želimo oblikovati mobilnost budućnosti s proizvodnim rješenjima koja su inovativna i posebno održiva, a koja koriste kupcima, potrošačima kao i okolišu', kaže Yves Andres, koji je kao član odgovoran za globalno poslovanje rasvjete Forvia Hella Upravnog odbora. 'Kao tehnološki lider, stoga također želimo biti predvodnik u pogledu naših rasvjetnih proizvoda i učiniti još jedan značajan korak prema kružnom gospodarstvu. Stoga smo dizajnirali gotovo serijsku prednje svjetlo koje impresivno pokazuje mogućnosti usklađivanja održivosti i performansi bez da moraju napraviti kompromis po pitanju sigurnosti i udobnosti.'

Forvia Hella SSL HD prednja svjetla Izvor: Promo fotografije / Autor: Forvia Hella

Koncept 'Održivo prednje svjetlo' (eng. Sustainable Headlamp) koji je razvila tvrtka Forvia Hella u osnovi se temelji na tri osnovna načela: manje, bolje, duže. Prvo, temeljeno na potpuno novom principu dizajna, koristi se znatno manje komponenti, čisto dekorativne komponente bez funkcije su izostavljene i zamijenjene elementima koji su potrebni za konstrukcijske svrhe. Drugo, primarno se koriste materijali kao što su bioplastika ili reciklati, na primjer iz recikliranih boca za piće.

Integriran je svjetlosni modul SSL48. S jedne strane, ovo zahtijeva značajno manje prostora za ugradnju zahvaljujući visokoučinkovitoj optičkoj leći. S druge strane, implementira funkcije osvjetljenja samo softverski, smanjujući napore potrebne za različite varijante prednjih svjetala i omogućujući naknadne nadogradnje. Treće, za razliku od konvencionalnih prednjih svjetala, također bi trebalo biti moguće zamijeniti i popraviti pojedinačne dijelove kako bi se produžio životni vijek prednjeg svjetla i značajno povećala stopa recikliranja korištenih komponenti.

Povijest tvrtke HELLA duga 125 godina

Hella KGaA Hueck & Co. (stilizirano kao HELLA) međunarodni je njemački dobavljač automobilskih dijelova sa sjedištem u Lippstadtu, Sjeverna Rajna-Vestfalija. Tvrtka razvija i proizvodi rasvjetu, elektroničke komponente i sustave za automobilsku industriju. Također ima jednu od najvećih trgovačkih organizacija za automobilske dijelove, pribor, dijagnozu i usluge u Europi.

Hella je jedan od 50 najvećih svjetskih dobavljača automobilske industrije i jedna od 100 najvećih industrijskih kompanija u Njemačkoj. HELLA ima oko 36.000 zaposlenika na više od 125 lokacija diljem svijeta i ostvarila je konsolidiranu prodaju od 4,4 milijarde eura u sedmomjesečnoj kratkoj fiskalnoj godini 2022.[2]

Godine 2023. tvrtka se spojila s francuskim globalnim dobavljačem automobila Faurecia, a spojena tvrtka nazvana je Forvia.

Sally Windmüller je osnovao tvrtku 1899. pod imenom Westfälische Metall-Industrie Aktien-Gesellschaft (WMI) za proizvodnju sirena, svijeća i petrolejskih lampi za kočije.

U usporedbi s modernim LED prednjim svjetlima na tržištu, cjelokupni koncept održivih prednjih svjetala dizajniran je da bude troškovno neutralan i da se stoga realizira bez dodatnih troškova. Konkretno, ugradnja ponovno korištenih komponenti, smanjenje zahtjeva za komponente i manja ukupna težina nadoknadit će troškove materijala više kvalitete.

Direktor rasvjete Yves Andres je rekao: 'Našim konceptom prednjeg svjetla dokazali smo da održivost, izvedba i funkcionalnost nisu kontradiktorni. U sljedećem koraku želimo dalje razviti i produbiti pristupe našeg održivog glavnog svjetla zajedno s našim kupcima i približiti im bliže mogućim serijskim projektima u srednjem roku.'