SVJETSKA PREMIJERA

Toyota predstavila novi GR Yaris: Još snažniji hot-hatch s vozačem na prvom mjestu

18.01.2024 u 16:06

Bionic
Reading

Maksimalna snaga rednog trocilindričnog 1,6-litrenog motora s turbopunjačem povećana je na 280 KS (206 kW), s okretnim momentom od 390 Nm i GR-FOUR AWD pogonom na sva četiri kotača

Nova Toyota GR Yaris je premijerno prikazana na Salonu automobila u Tokiju 2024., iskoristivši tehnička, dizajnerska i konstrukcijska poboljšanja koja obećavaju još bolje iskustvo vožnje.

GR Yaris naišao je na toliko pohvala i entuzijazma pri lansiranju da je Toyota mogla smatrati da je posao obavljen. Bio je to automobil koji je u jednom trenutku zasjeo na vrh segmenta hot-hatch vozila, automobil rođen u reliju koji je sve konkurente ostavio za sobom.

Ovo je zapravo bio tek početak priče. U tri godine otkako je prvi automobil sišao s proizvodne linije, uloženi su intenzivni napori da se on učini još boljim: snažnijim, osjetljivijim, zanimljivijim i isplativijim za vožnju.

Inženjeri za utrke Toyote Gazoo, glavni vozači i profesionalci za utrke i reli surađivali su u duhu stalnog poboljšanja kako bi obogatili osnovni karakter GR Yarisa kao automobila 's vozačem na prvom mjestu' – automobila koji je fokusiran na posebno iskustvo u kojem uživate u trenutku kada sjednete za volan i upalite motor.

Priča o Toyota GR Yaris-u Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Popis promjena je opsežan i opravdava opis 'novi GR Yaris'. Ključni elementi uključuju evoluciju vodećeg svjetskog trocilindričnog motora s turbopunjačem za isporuku još više snage i okretnog momenta i uvođenje potpuno novog Gazoo Racing izravnog automatskog mjenjača s osam brzina, projektiranog za natjecateljske brze promjene stupnjeva prijenosa.

Šasija GR Yarisa po mjeri dodatno je ojačana, a u kabini su izgled kokpita i položaj vozača preinačeni za autentičniji osjećaj sportskog automobila, bilo da se vozite cestom ili u natjecanju u motorsportu. Ovjes je također prilagođen za veću kontrolu upravljanja i robusnu izvedbu pod velikim opterećenjima, s revidiranim oprugama i ojačanim sklopom prednjeg amortizera.

Više snage, više momenta, više kontrole

Pri lansiranju, motor s turbopunjačem GR Yarisa bio je najsnažnija proizvodna jedinica s tri cilindra na svijetu. Sada nudi čak i više: snaga je povećana za 19 KS, a vozač može zatražiti dodatnih 30 Nm okretnog momenta, s maksimalnim vrijednostima koje rastu sa 261 KS i 360 Nm na 280 KS i 390 Nm.

U isto vrijeme kada je snaga motora povećana, poduzeti su koraci kako bi se osigurala trajnost. Još jednom, trkaća staza i rally pozornica bili su poligon, s motorom testiranim do kritične točke u Japan Rally Championshipu i Japanese Endurance Race seriji. Detalji uključuju ojačani ventilski sklop, novi materijal za ispušni ventil i povećanje tlaka ubrizgavanja goriva D-4ST. Ugrađeni su novi lagani klipovi s prstenovima otpornim na habanje i dodan je novi senzor tlaka usisa.

Novi model bit će ponuđen u jednoj specifikaciji 'Circuit' koja uključuje paket performansi hlađenja. Time je automobil opremljen novim pomoćnim hladnjakom za poboljšanje pouzdanosti u vožnji s punim gasom, modifikacijama usisnika zraka i raspršivačem međuhladnjaka.

Toyota GR Yaris Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Super brzo mijenjanje s novim automatskim mjenjačem Gazoo Racing Direct

Uvođenje potpuno novog Gazoo Racing izravnog automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa jedna je od najznačajnijih promjena u novom programu GR Yarisa, koji se nudi kao opcija uz etablirani ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Prilikom dizajniranja nove jedinice, Toyota se usredotočila na postizanje najveće moguće brzine prebacivanja u niži stupanj prijenosa. Promjena na automatski rad; korištenje automatika također omogućuje vozaču da se jače usredotoči na upravljanje i korištenje papučica kočnice i gasa.

Povećanje broja stupnjeva prijenosa sa šest na osam omogućuje mjenjaču da ima bliže omjere. Također ima koristi od novog sustava kontrole zakretnog momenta i kompaktnog linearnog solenoida visokog odziva. Korištenje materijala koji je vrlo otporan na toplinu u kvačilu za mjenjač i podešavanje podešavanja kontrolnog softvera proizveli su brzine mijenjanja brzina svjetske klase. Mjenjanje u D-rasponu je standard natjecanja, a funkcija prediktivnog odabira stupnjeva prijenosa savršeno je usklađena s namjerama vozača. Zahtjevi za hlađenjem rješavaju se standardnom ugradnjom hladnjaka tekućine za automatski mjenjač.

Toyota GR Yaris: automatski 8-brzinski Gazoo Racing Direct mjenjač Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Kao i kod trenutnog GR Yarisa, optimalno prianjanje i trakcija postižu se elektronički upravljanim GR-FOUR sustavom stalnog pogona na sve kotače. Razvijen posebno za automobil, prilagođava ravnotežu pogona na prednje i stražnje kotače u tri načina kako bi odgovarao scenariju vožnje – Normal, Sport i Track.

U testiranju na stazi, novi je sustav dokazao svoju vrijednost, pomažući u osiguravanju bržih vremena kruga od ručnog mjenjača. Upravljivost je podržana standardnim prednjim i stražnjim Torsen diferencijalima s ograničenim proklizavanjem.

Povećana krutost karoserije

Lagana karoserija GR Yarisa učinjena je još čvršćom s oko 13 posto povećanjem točkastih zavara i primjenom otprilike čak 24 posto više strukturnog ljepila. Kao rezultat toga, odziv automobila na skretanje, povratna informacija pri upravljanju i osjećaj prianjanja su poboljšani, stvarajući ono što je već bilo napeto i vrlo korisno podvozje.

Platforma je namjenski dizajnirana za automobil, kombinirajući prednji dio Yarisove GA-B strukture i novi stražnji kraj izrađen od Toyotine veće GA-C platforme.

Zadržani su lagani, ali kruti sustavi ovjesa – prednji MacPherson amortizeri i stražnja dvostruka poprečna ramena s potpornim ramenima – ali su napravljene prilagodbe kao odgovor na povratne informacije trkaćih vozača. Dodavanjem dodatnih vijaka za pričvršćivanje prednjih amortizera na karoseriju sprječavaju se promjene u poravnanju koje se mogu dogoditi kada se gornja čahura deformira u vožnji s velikim opterećenjem. Prednje i stražnje opruge također su prilagođene za optimalne performanse i poboljšanu kontrolu upravljanja.

Detalji vanjskog dizajna

Kao što se može očekivati u tako čistokrvnom stroju, promjene na vanjštini GR Yarisa daleko su od jednostavnih kozmetičkih zahvata. Još jednom, povratne informacije od profesionalnih i vrhunskih vozača te iskustvo stečeno u žaru motorsporta sastavni su dio revizija.

Osnovni paket ostaje isti: GR Yaris je automobil s troja vrata koji je uvelike model za sebe: samo su sklopovi stražnjih svjetala, antena i retrovizori preuzeti sa standardnog hatchbacka. Svaki element je revidiran kako bi se postigle optimalne sile potiska, aerodinamika i prianjanje.

Na prednjem dijelu automobila nalazi se nova čelična mreža za donju rešetku, optimizirana za najbolju ravnotežu debljine, čvrstoće i smanjenja težine. Bočna rešetka ima veći otvor, a donji branik ima novu podijeljenu konstrukciju koja čini lakšim i jeftinijim popravak ili zamjenu.

Straga, otvor na donjem rubu donjeg ukrasa omogućuje izlazak zraka ispod poda, smanjujući otpor, poboljšavajući manevarske sposobnosti i stabilnost automobila te raspršujući toplinu iz ispušnog sustava.

Svjetla za maglu i svjetla za vožnju unatrag premještena su iz donjeg odbojnika kako bi bila integrirana u stražnja kombinirana svjetla, čime se smanjuje rizik od oštećenja. Slično tome, visoko postavljeno stop svjetlo premješteno je sa stražnjeg spojlera na niže na stražnjim vratima tako da su sva stražnja svjetla poravnata i u jasnoj liniji vidljivosti za vozače koji slijede. Pomicanje stop svjetla također olakšava promjenu ili prilagodbu spojlera.

Novi GR Yaris predstavlja novu opciju boje eksterijera, Precious Metal, uz već poznate nijanse – Emotional Red, Precious Black i Super White/Platinum White Pearlescent, koje predstavljaju boje boje Toyota Gazoo Racing.

Nove značajke opreme uključuju najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense, navigaciju i digitalni ključ. Automatski model će pružiti više specifikacije s kovanim kotačima, stražnjim i bočnim monitorima i vrhunskim JBL zvučnim sustavom. Treba reći kako se specifikacije mogu razlikovati ovisno o lokalnom tržištu, a detalji će biti potvrđeni bliže vremenu lansiranja modela.

Novi GR Yaris nudi sve ono što je original učinilo toliko uspješnim, ali i više od toga. Kao rezultat toga, obećava da će se postaviti još više ispred konkurencije.

  • +21
Toyota GR Yaris Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Fokusiranija ponuda ponudit će jednu verziju u specifikaciji 'Circuit' (misleći na kružnu stazu), s paketom performansi hlađenja koji uključuje dodatni hladnjak i modificirani usisnik zraka.

Novi GR Yaris bit će u prodaji diljem Europe od ljeta 2024. godine.

GR Yaris je savršena demonstracija toga kako su Toyota i njezin odjel za performanse Toyota Gazoo Racing predani razvoju sve boljih automobila kroz motorsport. Od samog početka, ovo nije trebao biti samo još jedan hit hatch: ovo je bio automobil koji je u inženjerskom i dizajnerskom smislu izravno iskoristio prednosti iskustva osvajanja prvenstva Toyota Gazoo Racinga u Svjetskom prvenstvu u reliju.

Novi motor, novi elektronički sustav pogona na sve kotače i šasija po mjeri bili su dio plana. Kada je serijski automobil dospio u ruke tiska i kupaca, odaziv je daleko nadmašio Toyotina očekivanja. Od lansiranja modela 2020., u Europi je prodano više od 18.000 automobila, s ocjenom zadovoljstva kupaca od 99 posto. Većina prodanih bila je verzija Circuit, stoga je odluka da se usredotočimo na ovu specifikaciju za novi model.

Među kupcima su mnogi ljubitelji automobila visokih performansi, koji smatraju da je GR Yaris vrijedan mjesta uz značajno snažnije prestižne modele u njihovim kolekcijama. GR Yaris je stoga izvan kategorizacije; to je klasa za sebe i instant klasik sportskih automobila.

Razvojni program koji je isporučio novi GR Yaris slijedi koncept 'razvijaj, utrkuj, lomi, popravljaj'. Ovo opisuje kako je u potrazi za poboljšanjima automobil gurnut do svojih granica – doslovno do točke pucanja njegovih komponenti.

Glavni inženjer Naohiko Saito je rekao: 'Svaki aspekt novog GR Yarisa uključuje znanje i iskustvo dobiveno iz stvarnih situacija u motorsportu i od našeg glavnog vozača i vozača utrka i relija.'

Posebna izdanja inspirirana reli šampionima

Toyota će proizvesti posebna izdanja novog GR Yarisa, nazvanog po dvojici svojih zvijezda Svjetskog prvenstva u reliju (WRC). Posebno izdanje Sébastien Ogier i posebno izdanje Kalle Rovanperä temelje se na konceptnim modelima prikazanim na Salonu u Tokiju 2023. Oni će biti predstavljeni na Rallye Monte-Carlo, prvoj utrci ovogodišnjeg FIA WRC-a, koji se održava od 25. do 28. siječnja.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'