TURBOBENZINAC

Testirali smo Peugeot 3008 i otkrili zašto tako dobro kotira u europskim okvirima

Peugeot 3008 je kompaktni SUV koji će vam se svidjeti i više nego što ste mislili

Peugeot 3008 je kompaktni SUV koji će vam se svidjeti i više nego što ste mislili

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Samo Drab

Vozili smo ovaj SUV lavljeg pedigrea koji nas je iznenadio u mnogim segmentima

Peugeot je svoju prvu generaciju kompaktnog SUV-a 3008 predstavio u našem prelijepom Dubrovniku još 2008. godine, a nakon osam godina na tržištu 2016. godine stigla nam je i druga generacija 3008. Sudeći prema prodajnim rezultatima u Europi prošle godine, druga generacija bila je prodajni hit i zauzela je sjajno treće mjesto u ovome segmentu. Ovaj model u prvom redu duguje svoj uspjeh atraktivnom dizajnu. Ima li još toga što nam se svidjelo, odlučili smo sami provjeriti na testu.

Lijepe linije završavaju jednostavnim, ali atraktivnim stražnjim krajem bez suvišnih dodataka

Lijepe linije završavaju jednostavnim, ali atraktivnim stražnjim krajem bez suvišnih dodataka

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Samo Drab

Peugeot 3008 koji smo testirali je benzinska izvedba s automatskim mjenjačem pod oznakom Allure PureTech 130 EAT8. Što se motora tiče, radi se o 1,2-litrenom trocilindričnom turbobenzincu snage 130 KS (96 kW) najvećeg okretnog momenta 230 Nm pri 1750 o/min. Mjenjač je automatski 8-brzinski i u ovoj kombinaciji naš testni model ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi, dok mu je krajnja brzina 197 km/h. Vjerojatno ćete pomisliti - pa to i nisu neke impresivne brojke, barem što se okretnog momenta i ubrzanja tiče, ali napominjemo – riječ je o trocilindričnom motoru obujma samo 1199 cm³. Rekli bismo – ova kombinacija malenog motora i automatskog mjenjača je sjajna. Jer motor je relativno tih, automatski mjenjač EAT8 je precizan, a prijenosni omjer izvrsno pogođen. Naročito ako ga ubacite u ručni mod s polugama za mijenjanje brzina na kolu volana.

Osim toga, ako uključite funkciju Sport, onda ste dobili vrlo agilno malo čudo, za koje niste baš do kraja svjesni – radi li se o baš tako malenom motoru, relativno male snage? Potrošnja je u svakom slučaju prilično malena, no ipak malo više od deklariranih 5,2 litara na sto kilometara u kombiniranim uvjetima. No viša je zbog toga što vas ova kombinacija u testnom automobilu povuče da pritisnete papučicu gasa možda i više od racionalnog.

  • +19
  • +16

Peugeot 3008

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Samo Drab

Izvana, rekli smo, 3008 je dizajnerski izvrsno pogođen. Njegove dimenzije su 4447 mm duljina, 1841 mm širina, 1624 mm visina (s krovnim nosačima), a međuosovinski razmak 2675 mm. Težina vozila je 1467 kg s vozačem prosječne težine. Prednji kraj 3008 izgleda moćno, bez obzira na to što nije dimenzija kao njegov veći brat 5008. Kromirana rešetka ispod prednje haube i LED svjetla daju mu doista 'lavlji' izgled, a dinamične linije vozila naglašene su bočnim umetcima. Straga 3008 izgleda jednostavno, a opet sve je na njemu nekako na svom mjestu. Posebno su impresivna stražnja svjetla koja u mraku svijetle poput otisaka pandži, naravno – lavljih.

Kabina je sportski uređena, a središnja konzola odvaja prednja dva sjedala te stječete dojam da ste u svom sjedalu upravo vi king of the castle (kralj dvorca). Sjedeći položaj u lijepo oblikovanim sjedalima i pogled na maleno kolo volana promjera 35 centimetara, koje je još uz sve to nepravilnog oblika - gore i dolje je ravno - upotpunjuje izvrstan i-kokpit koji se nalazi visoko iznad volana. Nakon stotinjak prijeđenih kilometara sve sjeda na svoje mjesto, niti volan vam neće biti premalen ili neuobičajen. Čak i osjetljiva kontrola krstarenja jednom kad je otkrivena skrivena je iza upravljača. Možete upravljati i pratiti navigaciju na TFT zaslonu izravno ispred vas, s digitalnom brzinom vožnje, brojačem okretaja i bilo čime drugim što poželite. Kombinacije su mnogobrojne, a i head-up displej iz prve generacije 3008, tada revolucionaran, danas više nije potreban ni zanimljiv.

Kabina 3008 je sportski uređena i sve je na svom mjestu

Kabina 3008 je sportski uređena i sve je na svom mjestu

Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Manji promjer kola volana znači manje pokreta ruke. Jednostavna ručica mjenjača i nije na prvi pogled jednostavna jer ima dodatne tipke za kontrolu odabira D1, N, R i P sa strane i na gornjoj površini ručice. Možete pritisnuti 'M' za potpunu kontrolu 8-brzinskog mjenjača preko polugica ispod volana, ali to ćete činiti samo rijetko. Slično tome i gumb Sport, ali većinu vremena ostavit ćete automobil da sam odabire način vožnje kako najbolje zna.

Peugeot je odustao od kontrole svega sa središnjeg zaslona osjetljivog na dodir. Umjesto toga, redom prekidača nalik tipkama klavira odabiru se različite funkcije koje se zatim pojavljuju na središnjem zaslonu, pred vašim očima. Ne tako davno to je bilo iznenađenje u Mercedes-Benzovoj S-klasi. Sada je to norma u Peugeotovom SUV-u. Praktičnost modela 3008 uključuje i prtljažni prostor iza stražnjih sjedala volumena 520 litara, a kada su stražnja sjedala preklopljena, 3008 će imati koristan volumen od 1482 litara (VDA).

Maleni 1,2-litreni trocilindrični turbobenzinac snage 130 KS iznenadit će vas svojim performansama

Maleni 1,2-litreni trocilindrični turbobenzinac snage 130 KS iznenadit će vas svojim performansama

Izvor: Ostale fotografije / Autor: ZM

U vožnji je naš testni model vrlo agilan, ovjes primjereno tvrd s gumama dimenzija 225/55R18, a kočnice iznad svakog očekivanja prilično moćne. Uživat ćete u vožnji u svakom prijeđenom kilometru.

Testni model Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8 ima cijenu od 218.355 kuna bez dodatne opreme, a ukupna cijena sa svim davanjima je 244.605 kuna.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!