crash test

Tehnička analiza: Koja je tajna crnih kutija te uzročno-posljedične veze između kretanja vozila prije i nakon sudara?

17.09.2019 u 11:12

Bionic
Reading

Tijekom 2018. dogodile su se 2532 prometne nesreće u kojima su sudjelovali motocikli i mopedi te je u njima poginulo 59 osoba, čime je zabilježen porast od oko 15 posto u odnosu na 2017. godinu

Zavod za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti u suradnji s udrugom EVU CROATIA Centar za prometno-tehničke ekspertize organizirao je 12. i 13. rujna na Znanstveno-učilišnom kampusu Borongaj seminar pod nazivom 'Tehnička analiza prometnih nesreća 2019.'

U sklopu seminara održan je i tzv. crash test te je proveden u strogo kontroliranim uvjetima, a povod za ispitivanje bile su sve češće prometne nesreće u kojima su sudjelovali motocikli ili mopedi, čiji vozači nerijetko zadobivaju teške tjelesne ozljede. Tijekom 2018. dogodile su se 2532 prometne nesreće u kojima su sudjelovali motocikli i mopedi te je u njima poginulo 59 osoba, čime je zabilježen porast od oko 15 posto u odnosu na 2017. godinu.

Crash test naleta automobila na drugi automobil proveden je u strogo kontroliranim uvjetima Izvor: Ostale fotografije / Autor: Fakultet prometnih znanosti Zagreb

'Cilj ovakvih znanstvenih istraživanja, koja se provode u strogo kontroliranim uvjetima, utvrđivanje je uzročno-posljedične veze između dinamike kretanja vozila prije i nakon sudara. Ovakva ispitivanja pokazuju da i pri malim naletnim brzinama vozila mogu nastati ozbiljne posljedice za vozača i ostale sudionike u prometu', objasnio je prof. dr. sc. Goran Zovak, predstojnik Zavoda za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Sudionici seminara imali su priliku prisustvovati i prezentacijama domaćih i međunarodnih stručnjaka o suvremenim načinima vještačenja prometnih nesreća, poput analize putem podataka iz tzv. crnih kutija.

  • +8
Tehnička analiza prometnih nesreća 2019. Izvor: Ostale fotografije / Autor: Fakultet prometnih znanosti Zagreb

'Velik broj novijih vozila posjeduje uređaj Event Data Recorder, tzv. crnu kutiju. Podaci prikupljeni iz tog uređaja pokazuju cjelokupnu dinamiku kretanja vozila pet sekundi prije sudara, što omogućava relevantnije razjašnjenje svih okolnosti nastanka prometne nesreće i u konačnici utvrđivanja samog uzroka nastanka prometne nesreće', naglasio je doc. dr. sc. Željko Šarić, voditelj Laboratorija za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti.

U drugom dijelu seminara sudionici su prisustvovali radionici u računalnom programu PC-Crash 12.1., koji služi za analizu i rekonstrukciju prometnih nesreća. Ovakve radionice održavaju se svake godine u Zavodu, a cilj im je, kroz edukaciju i informiranje vještaka te procjenitelja štete u osiguravajućim kućama, podignuti kvalitetu prometno-tehničkih vještačenja i izvida štete na vozilima.