Škodini automobili opremljeni su nizom modernih sustava pomoći osmišljenih da pomognu u izbjegavanju sudara prilikom vožnje unatrag ili skretanja. Ovi sustavi ne samo da upozoravaju na neposrednu opasnost, već mogu čak i automatski kočiti u hitnim slučajevima
U nastojanju da se postigne maksimalna sigurnost, Škoda modeli imaju skup sofisticiranih sustava za pomoć pri kočenju koji mogu kočiti i stabilizirati vozilo bez vozačevog utjecaja, kada je to potrebno. Uvijek djeluju s ciljem sprječavanja sudara, a njihovo ponašanje slijedi stroga pravila temeljena na načelu da 'nikad ne možete biti previše oprezni'.
To se odnosi, na primjer, na sustav Front Assist, koji je dizajniran za sprječavanje frontalnih sudara ili barem minimiziranje njihovih posljedica. Aktivira se ne samo kada otkrije prepreku ili drugo vozilo opasno blizu ispred, već i kada osjeti da bi biciklist ili pješak mogli neočekivano prijeći put automobila.
Ovi sustavi ponekad mogu izdavati upozorenja - ili čak intervenirati - kada je vozač već svjestan potencijalne opasnosti i planira reagirati na vrijeme, primjerice prilikom zaobilaženja parkiranih automobila. Vozaču se to može činiti kao lažna uzbuna koja ometa. Međutim, s obzirom na to da se ozbiljna nesreća može dogoditi nakon samo nekoliko sekundi ometanja, ovo je mala cijena za sigurnost. Osim toga, nikada se ne može isključiti mogućnost pogreške drugog vozača ili tehničkog kvara. Istraživanja pokazuju da kočenje u nuždi može spriječiti do polovice svih nesreća.
6 anđela čuvara
Škoda automobili uključuju nekoliko asistenata koji mogu 'pritisnuti kočnicu' umjesto vozača. Ovi sustavi aktiviraju se samo kada otkriju neposrednu opasnost od sudara. Sljedeći sigurnosni asistenti mogu kočiti umjesto vozača:
- Parkirni senzori s automatskim kočenjem – Ovi senzori obično obavještavaju vozača o preprekama u blizini. Ako vozač ne zakoči na vrijeme, funkcija automatskog kočenja može spriječiti manje sudare.
- Automatsko kočenje u nuždi prilikom vožnje unatrag – Opasne situacije često se javljaju prilikom vožnje unatrag, poput izlaska iz uskog reda parkiranih automobila. Ako se vozilo, biciklist ili pješak previše približi, automobil se može sam zaustaviti.
- Front Assist i Anti-Collision Assist – Aktiviraju se kada je neizbježan frontalni sudar. Čak i u uvjetima slabe vidljivosti mogu detektirati neosvijetljene pješake ili bicikliste.
- Pomoć pri skretanju – Dio sustava Front Assist, intervenira tijekom skretanja na raskrižjima kada postoji rizik od sudara s nadolazećim prometom.
- Kočnica protiv višestrukih sudara – Ako se zračni jastuci aktiviraju, kočnice se automatski aktiviraju kako bi zaustavile vozilo i spriječile daljnje udarce.
- Pomoć u nuždi – Ako sustav zadržavanja u voznom traku otkrije da vozač ne reagira na upozorenja i nema ruke na volanu (npr. zbog medicinske hitne situacije), vozilo će se samo zaustaviti, uključiti svjetla za opasnost i otključati vrata.
Tipične situacije u kojima bi vozilo moglo neočekivano zakočiti uključuju parkiranje u uskim prostorima ili vožnju po neravnom prirodnom terenu. 'Čim vozač ne reagira na vizualna i zvučna upozorenja, pomoćnik će automatski zakočiti. Budući da sustav radi reflektirajući ultrazvučne valove, povremeno može reagirati na objekte koje i vozač i automobil mogu lako prevladati - poput rubnika, visoke trave ili drugih predmeta koji fizički nisu stvarne prepreke, ali ih sustav ne može razlikovati od čvrstih', objašnjava Petr Pořízka iz Škodinog odjela za razvoj.
U takvim slučajevima vozilo se zaustavlja, ali to ne znači da vozač ne može dovršiti manevar. Savjet je jednostavan: slijedite upozorenje, a ako se vozite unatrag, usporite ispod sigurnosnog praga od 1,5 km/h, u kojem trenutku asistent neće intervenirati. Isti pristup, u kombinaciji s maksimalnim oprezom, primjenjuje se kada vozač treba proći vrlo blizu prepreke - poput parkiranog automobila ili stupa - sa samo nekoliko centimetara rezerve.
'Nužno kočenje može biti naglo, ali signalizira potencijalnu opasnost. Nastavite s manevrom samo ako ste apsolutno sigurni da to možete učiniti sigurno', dodaje Pořízka. Također je mudro zapamtiti da čak i naizgled bezopasna trava može skrivati skrivene čvrste prepreke - i ne zaboravite na svoja ogledala kada se provlačite na uskom.