HRVATSKA PREMIJERA

Stigao je novi VW Golf: Osma generacija prava je revolucija u klasi zbog brojnih inovacija

13.03.2020 u 10:01

Bionic
Reading

Najprogresivniji Golf svih vremena stigao je u Hrvatsku s početnom cijenom od 164.900 kn za 1.0 TSI Life

U Hrvatsku je stigao Volkswagen Golf osme generacije bestselera koji je dosad prodan u više od 35 milijuna primjeraka. Prema proizvođaču, ovo je jedan od najprogresivnijih automobila ikad.

Od uvođenja prvog Golfa na tržište prije 45 godina ovaj je model marke Volkswagen oduvijek bio vozilo koje je stapalo praktičnost za svakodnevnu upotrebu te jasan i precizan dizajn. Ova će odlika krasiti i novi Golf. Vrhunski primjer savršenstva estetike i funkcionalnosti: silueta. Element dizajna koji ovdje prevladava jest C stup karakterističan za Golf. On premješta dinamiku karoserije prema naprijed, čini stražnji dio karoserije markantnijim te prenosi legendarnu grafiku prvog modela Golf u sadašnjost. Jednako markantni: snažna linija i vrlo jasno izražen stražnji dio vozila, karizmatičan prednji dio s naglašeno uskom rešetkom hladnjaka te okolni podrez kao oštra linija u visini ručica vrata. LED tehnologija u svim verzijama zamjenjuje sve vrste konvencionalne tehnologije svjetala – novi dizajn svjetala pritom postaje dominantan i nezamjenjiv stilski element osmog modela Golf.

Dimenzije i aerodinamika

Iako se novi Golf doima nižim, izduženijim i dinamičnijim, njegove su kompaktne dimenzije zadržane. One iznose 4284 mm u dužini, 1789 mm u širini i 1441 mm u visini. Međuosovinski razmak iznosi 2619 mm. Da je baš svaki dio karoserije nanovo oblikovan i izbrušen u zračnom tunelu već na prvi pogled pokazuju aerodinamičke vrijednosti: prednja površina smanjena je na 2,21 m2 , a koeficijent otpora zraka (cw) s 0,3 na 0,275. Aerodinamika je realizirana najrazličitijim mjerama. Osim općenito aerodinamičnijeg dizajna, one obuhvaćaju vanjska zrcala, aerodinamične kutne elemente branika i spojlere u stražnjem području krova koji su optimizirani u pogledu cw-vrijednosti, oblogu podvozja preko cijele površine i aerodinamički optimizirane značajke poput stražnjeg spojlera.

Novi Golf nudi dovoljno prostora za pet osoba čak i na dužim dionicama; ova konfiguracija sjedala također ima dovoljno prostora za 380 litara prtljage u prtljažniku. Ako se asimetrično djeljivi naslon stražnjeg sjedala preklopi, volumen utovara povećava se na čak 1237 litara. U usporedbi s prethodnikom, širina prostora u području ramena (1420 mm sprijeda, 1370 mm straga) i unutrašnja visina vozila (1.018 mm sprijeda, 968 mm straga) ostale su zapravo nepromijenjene.

Digitalna revolucija u unutrašnjosti

Novi instrumenti i online infotainment sustavi stapaju se u jedan digitalni cockpit; otoci s dodirnim tipkama i dodirnim klizačima usavršavaju ovaj digitalni svijet modela Golf. Informacijski spektar opcijski se nadopunjuje Windshield Head-up zaslonom. Dosljedna digitalizacija omogućuje – putem dodirnih površina, prirodnog upravljanja govornim naredbama i web-aplikacije 'Alexa' – samorazumljivo, a time i intuitivno rukovanje. Marka Volkswagen upire svu snagu te se koristi digitalnim elementima za rukovanje i prikazima kako bi unutrašnjost podigla na novu razinu interakcije između čovjeka i stroja. Sustavi nisu umreženi samo međusobno već putem online jedinice za povezivost (OCU) i sa svijetom izvan Golfa. Serijska OCU jedinica s integriranom eSIM karticom umrežava se s online funkcijama te uslugama značajki 'We Connect' i 'We Connect Plus'.

Primjer: navigacija postaje interaktivna zahvaljujući internetskoj vezi jer su odsad POI odredišta koja se automatski prikazuju duž rute pohranjena s informacijama – primjerice, s telefonskim brojem za rezervaciju stola u restoranu putem smartphonea i bluetooth sučelja Golfa. Jedno je sigurno: umreženi, digitalni cockpit Golfa promijenit će način na koji vozimo automobil. Tehnološki je napredak u tomu pogledu usporediv s uvođenjem prvog smartphonea s dodirnim zaslonom na tržište.

Osmi Golf, prema Volkswagenu, postavlja novi status quo funkcija vožnje s potporom u klasi kompaktnih vozila: sustav 'Travel Assist', koji je prvi put integriran u Volkswagen kompaktne klase, omogućuje da se Golf autocestom do brzine od 210 km/h može voziti s potporom bez aktivnog upravljanja, davanja gasa ili kočenja. Osobito se na dugačkim dionicama time poboljšavaju udobnost i sigurnost. Kao prvo vozilo marke Volkswagen, novi se Golf k tomu serijski umrežava sa svojim okruženjem: funkcija Car2X koristi se informacijama drugih vozila u okruženju do 800 metara te signalima prometne infrastrukture kako bi upozorila vozača i ta upozorenja također proslijedila drugim modelima s funkcijom Car2X. Kolektivna inteligencija time postaje stvarnost.

To je početak nove faze prometne sigurnosti jer će marka Volkswagen upozorenja putem funkcije Car2X u bliskoj budućnosti pretvoriti u dio serijske opreme za modele iz masovne proizvodnje poput modela Golf. Dodatno povećanje sigurnosti k tomu nude nova 'IQ.LIGHT – LED matrix glavna svjetla' sa svojim djelomično interaktivnim svjetlosnim funkcijama.

Serijska oprema Golfa značajno je proširena. Već nova osnovna verzija raspolaže vrhunskim značajkama poput potpore zadržavanja vozila na voznom traku 'Lane Assist', sustava nadzora okoline 'Front Assist' sa City funkcijom kočenja u nuždi i sustavom prepoznavanja pješaka, nove potpore za skretanje, tehnologije Car2X, digitalnog cockpita, online infotainment sustava s 8,25-inčnim dodirnim zaslonom, višenamjenskog kola upravljača te LED glavnih svjetala i LED stražnjih svjetala.

Nanovo osmišljene linije

Marka Volkswagen nanovo je konfigurirala spektar opreme Golfa koji serijski dolazi s pet vrata. Dosadašnje linije opreme Trendline, Comfortline i Highline dio su povijesti. Na hrvatsko tržište Golf stiže u tri linije opreme - Life, Style i R-Line. Sve nove linije sadrže puno više komponenti opreme od usporedivih prethodnih varijanti. Već osnovna oprema sadrži značajke kao što su LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla, sustav 'Keyless Start', digitalni cockpit, mobilne online usluge i funkcije 'We Connect' i 'We Connect Plus', višenamjensko kolo upravljača, automatski klima-uređaj, potpora zadržavanja vozila na voznom traku 'Lane Assist', nova potpora za skretanje, sustav nadzora okoline 'Front Assist' sa City funkcijom kočenja u nuždi i prediktivnim sustavom zaštite pješaka i funkcija Car2X. U drugom dijelu godine uslijedit će samostalni modeli Golf GTI, GTI CUP, Golf GTD, Golf GTE i Golf R.

Golf odražava najnovije stanje 'modularne poprečne platforme'. Volkswagen godišnje proizvede više od 3,4 milijuna modela na modularnoj poprečnoj platformi. S osmom generacijom Golfa svoju premijeru slavi i najnovija verzija 'modularne poprečne platforme' (MQB). Golf je stoga, kao što je uvijek i bio, puno više od još samo jedne serije vozila. Globalni uspjeh marke Volkswagen i uspon društva Volkswagen AG na 1. mjesto među svjetskim proizvođačima automobila neposredno su povezani s uspjehom modela Golf.

Godine 2012. on je bio prvi model marke izrađen na platformi MQB; na ovoj iznimno varijabilnoj tehničkoj matrici stvaraju se svjetski bestseleri. Među njih se ubrajaju modeli marke Volkswagen prodani u više milijuna primjeraka, primjerice, Passat, Jetta za tržište SAD-a te uspješni kineski modeli Lavida i Sagitar.

Osim toga, popularni SUV-ovi kao što su Tiguan, T-Roc ili američki Atlas predstavljaju modele čiji MQB geni sežu unatrag sve do Golfa. Zbrojimo li proizvedene količine Volkswagenovih modela koji se temelje na platformi MQB samo za 2018. godinu, dobivamo znatno više od 3,4 milijuna vozila. Unutar koncerna se, uključujući sve marke, 2018. godine proizveo oko 5,1 milijun primjeraka na platformi MQB. Svi ovi modeli profitirat će od novih inovacija osmog Golfa jer je on početni i vodeći model za MQB u sljedećem desetljeću.

Novi pogonski sustav

Revolucionarno su štedljivi i tehnološki napredni TSI i TDI motori TSI, TDI, eTSI, plug-in hibrid. Program motora novog Golfa obuhvaća benzinske (TSI) i dizelske pogone (TDI) te djelomični hibridni (eTSI) i plug-in hibridni pogon. Svi benzinski i dizelski motori su motori s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Njihov spektar snage iznosi između 81 kW / 110 KS i više od 221 kW / 300 KS. Novitet u programu premijerno predstavljaja 3-cilindrični benzinski motori sa 81 kW / 110 KS te dva 4-cilindrična dizelska motora s 85 kW / 115 KS i 110 kW / 150 KS. Novi TSI motor odlikuje se posebno niskim vrijednostima potrošnje i emisija ispušnih plinova zahvaljujući, između ostalog, inovativnom 'TSI Miller postupku izgaranja'.

Tu je i novitet među TDI motorima: Volkswagen pomoću tehnologije Twindosing (dvostruko ubrizgavanje sredstva AdBlue) znatno smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx). Poboljšana je potrošnja novih TDI motora: do 17 posto u odnosu na usporedivog prethodnika. Tri eTSI i dva plug-in hibridna motora. Kao prvo vozilo marke Volkswagen novi će Golf biti dostupan s čak pet hibridnih pogona. Svoju će premijeru unutar marke Volkswagen pritom proslaviti 48-V tehnologija: 48-V starter generator s remenskim prijenosom, 48-V litij-ionska baterija i najnovija generacija učinkovitih TSI motora ovdje kao eTSI čine novi djelomični hibridni pogon.

Osjetne prednosti su sljedeće: ušteda potrošnje od oko 10 posto u odnosu na usporedivog prethodnika te iznimno agilne i komforne performanse tijekom kretanja. Volkswagen će Golf nuditi s tri stupnja snage eTSI motora: 81 kW / 110 KS, 96 kW / 130 KS i 110 kW / 150 KS. K tomu, nova će se generacija ovog bestselera nuditi s dva plug-in hibridna pogona. Nova učinkovita verzija ovog plug-in hibridnog motora odlikuje se snagom od 150 kW / 204 KS, dok sportski usmjerena GTE verzija (unaprijeđena na temelju prethodnog modela) donosi 180 kW / 245 KS. Oba modela Golf s plug-in hibridnim pogonom imaju novu litij-ionsku bateriju snage 13 kWh koja omogućuje velike električne dosege te Golf privremeno pretvara u vozilo s nultom stopom emisije.

Novi Golf starta s cijenom od 164.900 kn za 1.0 TSI Life.

  • +29
Novi VW Golf 8 Izvor: Promo fotografije / Autor: Petar Santini