UOČI PREMIJERE

[FOTO/VIDEO] VW pokazao novi Golf GTI, Golf GTE i Golf GTD; Svjetske premijere ikona sportskih automobila u Ženevi

27.02.2020 u 15:19

Bionic
Reading

Dizajn tri nova, sportska modela Golfa odražava čistu karizmu, nešto što postaje posebno vidljivo na prednjem kraju

Volkswagen je objavio detalje sportskih verzija novog Golfa 8. Tri verzije, tri znaka, tri učinkovita pogonska sustava - jedan dizajn i filozofija opreme. Približavamo se svjetskoj premijeri novih Golf GTI, Golf GTD i Golf GTE na sajmu automobila u Ženevi (5. do 15. ožujka 2020.).

Prije 44 godine Volkswagen je izumio Golf GTI, ikonu sportskog automobila. Slijedio ga je 1982. prvi Golf GTD, a 2014. prvi Golf GTE s priključnim (plug-in) hibridnim pogonom.

Golf GTI

Prema VW-u, automobil postaje ikona kada njegov dizajnerski DNK i karakter ostaju prepoznatljivi desetljećima - kao što je to slučaj s Golfom GTI. Volkswagen već 44 godine iznova izmišlja ovu ikonu sportskih, kompaktnih automobila - iz generacije u generaciju.

Osma generacija Golfa GTI-a danas slavi svoj debi. Novo dizajnirani i razvijeni - u potpunosti digitalizirani i umreženi. Novi Golf GTI pokreće 2,0-litreni turbo-motor s direktnim ubrizgavanjem snage 245 KS (180 kW). Maksimalni okretni moment je 370 Nm. Četverocilindrični motor zajedno je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Opcijski je dostupan 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG).

Golf GTD

Sportski automobil za duge pruge sadrži 2,0-litreni, četverocilindrični TDI agregat snage 200 KS (147 kW). Golf GTD motor uvjerava s maksimalnim okretnim momentom od 400 Nm. TDI već oslobađa ovu snagu pri vrlo malim brzinama motora. Kao i kod svih dizelskih motora sa turbo punjenjem, u novom Golfu Golf je GTD-ov pogonski sustav povezan s dva SCR katalitička pretvarača koji su spojeni u seriju (SCR = selektivno katalitičko smanjenje).

Ovaj novi SCR sustav s dvostrukim doziranjem s dvostrukim ubrizgavanjem AdBlue uvelike smanjuje emisiju dušičnog oksida u usporedbi s prethodnikom. Volkswagen nudi Golf GTD koji u ponudi ima 7-stupanjski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom.

Golf GTE

Golf GTE s plug-in hibridnim pogonom sastoji se od četverocilindričnog agregata TSI koji proizvodi 150 KS (110 kW), elektromotora snage 85 kW (115 KS), 6-stupanjskog DSG mjenjača i nove litijum-ionske baterije. Pogonski sklop isporučuje snagu od 245 KS (180 kW) i maksimalni okretni moment sustava od 400 Nm.

U odnosu na prethodnika, električni se domet znatno povećao do sada na oko 60 km. Povećanje dometa postignuto je poboljšanjem nove aerodinamike Golfa i upravljanjem povećanjem energetskog kapaciteta baterije za 50 posto do 13 kWh. Golf GTE može se voziti brzinom do 130 km/h u potpuno električnom načinu rada.

Tri Golfa modela, tri znaka. Dizajn tri nova, sportska modela Golfa odražava čistu karizmu, nešto što postaje posebno vidljivo na prednjem kraju. Standardna LED svjetla su smještena nisko i dominiraju upečatljivim prednjim krajem u kombinaciji s rešetkom hladnjaka. Uski rub ispod poklopca motora, koji se pruža preko cijelog prednjeg dijela, dizajniran je u jednoj od tri namjenske boje - crvenoj za GTI, plavoj za GTE i srebrnoj za GTD. Kada se aktiviraju dnevna svjetla, dvije neprekidne LED trake do Volkswagen loga naglašavaju ovu upečatljivu liniju. Ovo stvara potpuno novi, nepogrešiv dizajn prednjih svjetala Golf GTI, GTE i GTD. Jednako kao upečatljivo i nepogrešivo: velika, kontinuirana, rešetka za dovod zraka na dnu s uzorkom saća toliko tipičnom za ovaj model, kao i integrirana svjetla za maglu (opcija).

Iako Volkswagen poboljšava digitalne i umrežavajuće mogućnosti Golfa za osmu generaciju - a zajedno s njim i GTI, GTE i GTD - bez presedana, mnoge se originalne oznake GT-a još uvijek mogu pronaći na brodu. No, sportski upravljač iz nekih prošlih vremena transformiran je u novi višenamjenski kožni sportski upravljač s dodirnim kontrolama i opcijski integriranim gumbom Travel Assist kako bi moćni Golf modeli postigli najveću brzinu od 210 km/h dok je Travel Assist angažiran. Tri srebrne prečke na upravljaču zadržane su - kod GTI-a unutrašnjost središnje prečke djelomično je crvene boje, dok GTE i GTD imaju plavu i srebrnu boju. Zadržan je i klasični provjereni uzorak sportskih sjedala. Novi provjereni dizajn naziva se Scalepaper. Šavovi sive i crne boje crveni su u GTI, plavi u GTE i svijetlosivi u GTD-u.

  • +42
VW Golf GTI, GTD i GTE Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen