Povratak Peugeota na 'Le mans' 2022.

Peugeot i Total razvijaju hiperautomobil za Le Mans: Novi pravilnik definira novu kategoriju trkaćih automobila

21.09.2020 u 09:27

Bionic
Reading

Peugeot je, u suradnji s Totalom, započeo razvoj električnog hibridnog hiperautomobila, čiji će dizajn proglasiti 'Neo Performance'. Dostići će snagu od 500 kW (680 KS) i imat će pogon na sva četiri kotača

Francuski automobilski proizvođač Peugeot nam je priredio pravu poslasticu uoči početka najpoznatije svjetske utrke automobila u izdržljivosti, koja se održava ovoga vikenda. Naime, kao dio 88. izdanja '24 sata Le Mansa', Peugeot i francuska naftna kopanija Total službeno započinju svoj projekt 'Le Mans Hypercar' (LMH). Novi pravilnik koji nagovještava novo doba vrhunske kategorije utrkivanja automobila u izdržljivosti (endurance), utjelovljuje energetski prijelaz dviju tvrtki. Peugeot je ovim projektom odlučio vratiti se na Le Mans u sezoni 2022.

'Le Mans je sveti gral automobilskog svijeta', kaže Jean-Philippe Imparato, izvršni direktor marke Peugeot. 'Utrka je ta koja određuje svog pobjednika. Za nas ovo predstavlja tri pobjede, ali i beskrajan znoj, suze i radost te nevjerojatan timski duh s Totalom, s kojim slavimo ovu godinu, 25 godina suradnje.'

Peugeot 908 HDi FAP za ’24 sata Le Mansa' (2007.-2010.)

Peugeot 908 HDi FAP sportski je prototip trkaćeg automobila koji je proizveo francuski proizvođač automobila Peugeot kako bi se natjecao u utrci izdržljivosti 24 sata Le Mana, počevši od 2007. i na kraju pobijedivši 2009. godine. Njegov motor je bio središnje straga postavljen dizelski V12 twin-turbo HDi obujma 5,5 litara, snage 730 KS (540 kW) i 1200 Nm najvećeg okretnog momenta.

Svoju premijeru je imao 15. lipnja 2005. Prvo se natjecao protiv Audija R10 TDI, postavši drugi sportski automobil s dizelskim motorom velikog proizvođača, a zatim protiv Audija R15 TDI. To je bio prvi pokušaj Peugeot Sporta na Le Mansu od završetka projekta Peugeot 905 1993. Pobijedio je u 19 od 28 utrka u kojima je vozio između 2007. i 2010.

Izbor kategorije LMH diktiran je s nekoliko kriterija, jedan je bio određena aerodinamična sloboda. To omogućuje uključivanje, uz podršku Peugeot Dizajna, estetskih detalja marke. Ova je suradnja već započela i omogućava, u slučaju ovogodišnje utrke 24 sata Le Mansa, izraditi skice i otkriti prve koncepte dizajna i utjeloviti temeljne potrebne elemente, posebno u pogledu dimenzija.

Peugeot je, u suradnji s Totalom, započeo razvoj električnog hibridnog hiperautomobila, čiji će dizajn proglasiti 'Neo Performance'. Dostići će snagu od 500 kW (680 KS) i imat će pogon na sva četiri kotača.

Nakon pokretanja različitih faza studija za opću strukturu, aerodinamični koncept i odabir arhitekture motora, dolazi konačna odluka električnog okvira, a zatim i koncepcije hibridnog pogona. Svi tehnički odjeli Peugeot Sporta uključeni su u ove razvojne faze. Stoga Peugeot Sport kreće u novi zaokret prema ojačanoj energiji, ojačan lansiranjem svoje hibridne cestovne linije visokih performansi 'Peugeot Sport Engineered', predvođene novim Peugeotom 508.

Jean-Philippe Imparato, izvršni direktor marke Peugeot: 'Ova kategorija ujedinjuje cijelu našu tvrtku i sve naše subjekte, sa značajkama i tehnologijama sličnim onima naših proizvodnih automobila. Zahvaljujući ovoj predanosti, Peugeot otvara novi registar, neoperformanse. Vraćamo se utrkama u izdržljivosti jer imamo priliku baviti se tim sportom na drugačiji način, hibridizacijom plina i električne energije. Peugeot Sport mijenja svoj identitet i lansira svoju oznaku elektrificiranih vozila visokih performansi; 'Peugeot Sport Engineered' sa svojim prvim modelom 508: 360 konjskih snaga, pogon na sva četiri kotača i 46 g C0₂. Ovaj program izdržljivosti omogućuje nam da se u potpunosti integriramo u energetski prijelaz.'

Philippe Montanteme, direktor za strategiju/marketing i istraživanje Total-a: 'Obilježavamo 25 godina bliske suradnje između Peugeota i Total-a, ali i snažnog sudjelovanja u automobilskom sportu. Natjecanje, čvrsto ugrađeno u naš DNK, predstavlja pravu tehničku radionicu za naše robne marke. U tim radionicama možemo surađivati ​​u potrazi za vječnim performansama i učinkovitošću kako bismo krajnjim kupcima podijelili najbolja rješenja i proizvode iz sporta na visokoj razini. Projekt 'Le Mans Hypercar' pruža nam danas mogućnosti za zajednički razvoj cjelokupnog energetskog sustava automobila; o učinkovitosti naših goriva - za sve konkurente, kao ekskluzivni dobavljač - ili za maziva, posebno dizajnirana za hibridna vozila. Također će Total-u i SAFT-u omogućiti da zajedno s Peugeotom proučavaju nova rješenja za baterije. Total je sada multienergetska tvrtka koja odgovara na sve zahtjeve za mobilnošću, zadržavajući pritom sebe kao pionira. 'Le Mans Hypercar' to savršeno utjelovljuje.'

Olivier Jansonnie, tehnički direktor programa Peugeot Sport WEC (Worls Endurance Championship): 'Automobil će imati pogon na sva četiri kotača, opremljen - prema propisima - s električnim motorom i maksimalnom snagom od 200 kW (272 KS) na prednjoj osovini. Ukupna razina snage bit će identična onoj kod 100-postotnog termičkog automobila s pogonom na 2 kotača (500 kW ili približno 680 KS) koji će biti raspoređen između 2 osovine. U usporedbi s onim što trenutno znamo u LMP1, automobil će biti teži kako bi bio kompatibilan s cestovnim vozilima. Također će biti duži (5 m u odnosu na 4,65 m) i širi (2 m u odnosu na 1,9 m).

Pravilnik je također promijenjen jer uključuje ravnotežu učinka (Balance of Performance ili BoP). On svakako postavlja ograničenja, ali također i omogućuje prostor za brojne tehničke mogućnosti u našem razvoju, posebno za opći oblik, sve dok se ne prekorači određena ukupna aerodinamična učinkovitost. To će se mjeriti u vjetrovnom tunelu razmjere 1: 1 i koji će biti dio BOP-a.

Do danas smo potvrdili dio aerodinamičnog koncepta, odlučen je okvir motora i odabrali smo funkcionalnost hibridnog sustava i njegov temeljni dizajn. Ostalo nam je još nekoliko koraka do našeg debija u utrkama izdržljivosti 2022. godine, u studijama, proizvodnji prototipa i konačno, afirmaciji na ispitnom stolu i na stazi.

Matthias Hossann, direktor dizajna Peugeota: 'Nova kategorija Le Mans Hypercar nudi bez presedana i povijesnu priliku za suradnju sportskih i dizajnerskih timova. Propisi u potpunosti odgovaraju Peugeotovim potrebama i apetitu da utjelovi svoju viziju budućnosti u svom sljedećem natjecateljskom automobilu: električnom neoperformansu.

Izgled vozila više neće biti samo rezultat zračnih tunela, imat ćemo namjenski prostor za stvaranje jedinstvenog, kultnog proizvoda koji kombinira performanse i izražajnost. Namjeravamo na najbolji način iskoristiti ponuđeni slobodni put, a ovo je projekt koji obećava da će biti vrlo uzbudljiv! Trenutno smo u fazi pretprojekta, u fazi studija i koncepcije.

Razgovarali smo o različitim regulatornim mogućnostima s Peugeot Sport timovima kako bismo osigurali da smo potpuno svjesni što je dopušteno, a što nije. Ostatak projekta provest će se u uskoj suradnji dvaju timova.

Ove su skice prvi nacrti dizajna koji nam pomažu da prepoznamo važne segmente na koje bismo se trebali usredotočiti. Tri 'kandže' i boje simboli su koje želimo stvoriti na svom hiperautomobilu. Naš svjetlosni potpis jedan je od snažnih znakova identiteta prisutnih na našim serijskim vozilima koje želimo reproducirati u utrci.

Jean Todt, predsjednik FIA-e: 'Pozdravljamo povratak Peugeota u FIA Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti s projektom Le Mans Hypercar. Ovo je izvrsna vijest o održivosti ove discipline i 24 sata Le Mansa. Peugeot i ja imamo zajedničku povijest, ona donosi dobre uspomene. Želim im sve najbolje u budućnosti.'