Nevado Ojos Del Salado

Novi BMW R 1300 GS dosegnuo 6027 m/nm: Uspon na najviši aktivni vulkan na svijetu u manje od 24 sata

19.12.2023 u 09:04

Bionic
Reading

Novi model pokreće opet legendarni dvocilindrični boxer motor. Njegov novi dizajn kompaktniji je nego ikad prije zahvaljujući mjenjaču smještenom ispod motora i novom rasporedu pogona bregastog vratila. Iz 1300 cm³ obujma izvlači 145 KS (107 kW) uz najveći okretni moment od 149 Nm

Jedva dva i pol mjeseca nakon svjetske premijere, novi BMW R 1300 GS je dokazao svoju izvanrednu off-road stručnost i jedinstvenu robusnost u Južnoj Americi. Od 6. do 7. prosinca 2023., počevši od razine mora na Nevado Ojos del Salado - na 6893 metara najvišem aktivnom vulkanu na svijetu - flota potpuno opremljenih modela BMW R 1300 GS uspjeli su dosegnuti visinu veću od 6000 metara u manje od 24 sata.

Uspon, koji je vrlo težak za vozače, motocikle i gume, kulminira u ozloglašenom 'Stjenovitom kanalu' na sjevernoj strani planine Nevado Ojos del Salado, gdje se ekspedicija popela na 6006 metara za samo 19 sati i 22 minute da bi dosegla najveću nadmorsku visinu od 6027 metara.

Pozadina ekspedicije, koja predstavlja ekstremni izazov za čovjeka i stroj, je Circuito de los Seis Miles u pustinji Atacama u Čileu, najviši aktivni lanac vulkana na svijetu, kojemu pripada i Nevado Ojos del Salado. Četiri standardna modela BMW R 1300 GS krenula su 6. prosinca u 15:00 sati po lokalnom vremenu iz Bahia Inglesa, grada blizu luke Caldera na Tihom oceanu u regiji Atacama, kako bi se popeli na Nevado Ojos Del Salado.

Novi BMW R 1300 GS dosegnuo 6027 m/nm: Uspon na najviši aktivni vulkan na svijetu u manje od 24 sata Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW Motorrad

Međunarodni tim vozača

Na odredište se konačno stiglo 7. prosinca u 10:22 ujutro po lokalnom vremenu. Opremljeni gumama Metzeler Karoo 4, modeli BMW-a R 1300 GS startali su s razine mora na obali Tihog oceana, nakon čega je uslijedio uspon kroz pustinju Atacama do Circuito de los Seis Miles i konačno do obronaka Nevado Ojos del Salado na granici između Argentine i Čilea.

Tim je sačinjavalo četvero stručnjaka za motocikle: Christof Lischka (BMW Motorrad razvojni menadžer), Salvatore Pennisi (Metzeler test i tehnički direktor), Michele Pradelli (talijanski Extreme Enduro prvak i tester za talijanski časopis InMoto) i Karsten Schwers (tester i novinar njemačkog časopisa Motorrad).

Još jedna jedinstvena značajka ove ekspedicije bila je odluka da se krene sa standardnim motociklima i standardnim gumama. Također treba napomenuti da je ovaj rezultat postignut s 19-colnim prednjim i 17-colnim stražnjim gumama, pokazujući novu dimenziju u svijetu pustolovne vožnje.

Tehničke specifikacije modela BMW R 1300 GS

BMW Motorrad uspostavio je novi segment touring endura prije više od četiri desetljeća s R 80 G/S. BMW GS s boxer motorom od tada je neprikosnoveni lider u ovom segmentu. Kako bi osigurao da to ostane slučaj i u budućnosti, BMW Motorrad se odlučio za gotovo potpuno novi dizajn za novi R 1300 GS, s impresivnom uštedom težine od 12 kg u usporedbi s prethodnim modelom. Dužina samog motocikla je 2212 mm, visina sjedala 850 mm, a težina 237 kg. Dimenzija prednje gume mu je 120/70R19, a stražnje 170/60R17.

Središnji dio ponovno je legendarni dvocilindrični boxer motor. Njegov novi dizajn kompaktniji je nego ikad prije zahvaljujući mjenjaču smještenom ispod motora i novom rasporedu pogona bregastog vratila. Od točno 1300 cm³ obujma proizvodi snagu od 145 KS (107 kW) pri 7750 okr./min., razvijajući najveći okretni moment od 149 Nm pri 6500 okr./min. To ga čini daleko najsnažnijim BMW-ovim bokser motorom ikada proizvedenim u seriji. Njegovo ubrzanje od 0 do 100 km/h je samo 3,39 s, dok je krajnja brzina viša od 200 km/h. Potrošnja mu je 4,8 l/100 km (WMTC), a emisija CO2 110 g/km. Spremnik goriva mu je 19 litara.

U središtu novog ovjesa nalazi se glavni okvir limene školjke izrađen od čelika, koji osim što je značajno optimiziran u pogledu prostora za ugradnju također nudi više razine krutosti od prethodnog modela. Za stražnji okvir, prethodna cjevasta čelična struktura sada je zamijenjena konstrukcijom od tlačno lijevanog aluminija. Nova vodilica prednjeg kotača EVO Telelever s fleksibilnim elementom i revidirana vodilica stražnjeg kotača EVO Paralever također pružaju još veću preciznost upravljanja i stabilnost u vožnji.

Standardni BMW R 1300 GS s terenskim gumama

Novi BMW R 1300 GS opremljen je gumama Metzeler Tourance Next 2 kao originalnom opremom iz tvornice. Za namjensku off-road uporabu, Metzeler Karoo 4 gume dostupne su kao opcija, a korištene su na ovoj ekspediciji. S gumama Metzeler Karoo 4, BMW R 1300 GS nudi još bolje vozne karakteristike kako izvan ceste tako i na avanturističkim turama. Višenamjenske gume nude izvrsnu vuču izvan ceste i mogu se koristiti na svemu, od pješčanih ili pustinjskih staza do najdubljeg blata.

Također funkcioniraju savršeno na cesti i izvan nje s naprednim sustavima pomoći vozaču novog BMW-a R 1300 GS.

Izazov za čovjeka i stroj

Uspon na Nevado Ojos del Salado ekstreman je izazov i za čovjeka i za stroj. Od sudionika ekspedicije zahtijevaju znatan fizički i psihički napor. Uostalom, uspon se može završiti za manje od 24 sata. Osim toga, sudionici dospiju u okoliš iznad 5000 metara koji je vrlo negostoljubiv za ljude. Temperature su vrlo niske - oko -10 °C danju i -20 °C noću - a sadržaj kisika je nizak.

  • +23
BMW R 1300 GS Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW Motorrad

Dugoročna priprema i prethodna aklimatizacija na regiju su stoga bitni. U danima koji su prethodili ekspediciji, postavljeno je nekoliko baznih kampova na različitim nadmorskim visinama, a simulacija je provedena na Etni na Siciliji, najvišem aktivnom vulkanu u Europi. Specifični medicinski testovi i provjere na Sveučilištu Enna, u suradnji sa zdravstvenim vlastima pokrajine Enna, također su bili dio priprema sudionika ekspedicije.

Na preko 5000 metara nadmorske visine, hladnoća i nizak tlak zraka postavljaju posebno visoke zahtjeve za elektroničku kontrolu mješavine zraka i goriva Boxer motora, ali i za sve ostale komponente vozila novog BMW-a R 1300 GS. Šasija i gume također su stavljeni na test raznolikim terenom sa kamenitim stazama, neasfaltiranim cestama, beskrajnim pješčanim područjima, a ponekad čak i ledom i snijegom.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'