Obljetnica marke

Luksuz i inovacija koji traju: 120 godina Mercedesa

16.04.2020 u 15:48

Bionic
Reading

Do danas je Mercedes-Benz jedina automobilska marka koja nosi žensko ime, a žene poput Mercédès Jellinek ili Berthe Benz oblikovale su priču o uspjehu Mercedes-Benza od samog početka

Prije 120 godina ime jedanaestogodišnje djevojčice postalo je utjelovljenje automobila i prva marka luksuznih automobila na svijetu. Daimler-Motoren-Gesellschaft 2. travnja 1900. odlučio je svoje automobile nazvati Mercédès, prema kćeri Emila Jellineka. Ovaj austrijski poduzetnik, koji je živio u Nici, trgovao je vozilima Daimlera i registrirao ih za utrke.

Prvo vozilo s ovim melodičnim španjolskim imenom - Mercedes 35 PS - izazvalo je senzaciju na 'Nice week' tjednu utrka već u ožujku 1901. To nije bilo samo zbog njegove vrlo napredne tehnologije, koja mu je omogućila pobjedu u nekoliko utrka, već i zbog izuzetno elegantnog dizajna. Mercedes 35 PS smatra se prototipom suvremenog automobila i svojom je progresivnom arhitekturom postao uzor cijeloj automobilskoj industriji. Paul Meyan, tada generalni tajnik Automobilskog kluba Francuske, nakon trkaćeg tjedna rekao je: 'Ušli smo u eru Mercedesa.'

Otad zakrivljena slova natpisa Mercédès ukrašavala su hladnjake Daimlerovih osobnih automobila. Ime je registrirano kao zaštitni znak 23. lipnja 1902. i zakonski zaštićeno 26. rujna 1902. Od tada je naziv marke, koji je nakon spajanja kompanija Daimler i Benz u lipnju 1926. promijenjen u Mercedes-Benz, bio zaštitni znak predanosti luksuzu i inovaciji. Kao nijedna druga automobilska kompanija, Mercedes-Benz zna kombinirati ljepotu i eleganciju s performansama i tehnologijom. Štoviše, tajna uspjeha trenutnog Mercedes-Benzovog dizajna je kombinacija inteligencije i emocija.

Gorden Wagener, glavni dizajnerski direktor Daimler grupe, ističe: 'Naša potraga za savršenom realizacijom luksuza i pokretanjem inovacija dio je DNK našeg brenda. Čini osnovu stalnog uspjeha našeg brenda. Naš dizajn će pretvoriti uglađenu tehnologiju i emocionalne inscenacije u poželjno iskustvo, kao što je to primjerice slučaj s novim kompaktnim GLA ili progresivnim EQC.'

Djevojka zvana Mercedes Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Do danas je Mercedes-Benz jedina automobilska marka koja nosi žensko ime. 'Žene poput Mercédès Jellinek ili Berthe Benz oblikovale su priču o uspjehu Mercedes-Benza od samog početka', kaže Bettina Fetzer, voditeljica marketinga Mercedes-Benz AG-a. 'Pomoću naše inicijative She’s Mercedes, osnovane 2015., tu tradiciju gradimo na našim brojnim ženama kupcima širom svijeta. Budućnost Mercedes-Benza na fascinantan će način spojiti održivost i luksuz.'

Prema Interbrandu, poznatoj američkoj konzultantskoj tvrtki za marke, Mercedes-Benz je još od 2016. uzastopno najvrednija svjetska marka luksuznih automobila i jedini je europski brend među prvih 10 na ljestvici 'Best Global Brands 2019'.

Mercedes-Benz je na izložbi Design Essentials 2019 u Nici predstavio svoj 'Vision Mercedes Simplex', skulpturu koja utjelovljuje baštinu i budućnost marke luksuznih automobila Mercedes-Benz. Ova retro studija legendarnog trkaćeg automobila iz 1901. modela Mercedes 35 PS simbolizira prijelaz u novo doba dizajna i tehnologije. To je ujedno posveta povijesnoj baštini i rođenju brenda.

  • +4
120 godina Mercedesa Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG