SLIJEDE I OSTALI

[FOTO] Peugeot predstavio svoju novu 48V hibridnu tehnologiju; Modeli 3008 i 5008 Hybrid prvi s novim sustavom

21.02.2023 u 09:33

Bionic
Reading

Sustav Peugeot 48V Hybrid sastoji se od nove generacije PureTech benzinskog motora od 136 KS, zajedno s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom (e-DCS6) koji uključuje električni motor

Peugeot je objavio kako će 2023. biti njihova 'električna godina' s predstavljanjem novih tehnologija u svojoj ponudi. To će uključivati novi Hybrid sustav koji je dizajnirao Stellantis, a koji će se nuditi na modelima 3008 i 5008, prije nego što se proširi na druge modele. Nadopuniti će već opsežnu obitelj elektrificiranih motora, uključujući plug-in hibridne, potpuno električne i varijante s gorivnim ćelijama.

Jednostavan i transparentan rad

Vozač je obaviješten o radu hibridnog sustava putem i-Cockpit instrumentne ploče, a različiti načini rada mogu se automatski aktivirati. U svakodnevnoj vožnji motor s unutarnjim izgaranjem i električni motor rade zajedno ili odvojeno kako bi optimizirali potrošnju energije.

Tijekom snažnog ubrzanja, električni motor daje dodatni okretni moment benzinskom motoru pri niskim okretajima. Tijekom usporavanja, benzinski motor se gasi, a električni motor postaje generator za ponovno punjenje 48-voltne baterije. Vozilo vozi isključivo s električnim motorom u režimu nulte emisije, u gradu na kratkim udaljenostima i pri manevriranju.

Vrlo opipiljive prednosti

Sustav Peugeot 48V Hybrid sastoji se od nove generacije PureTech benzinskog motora od 136 KS, zajedno s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom (e-DCS6) koji uključuje električni motor. S baterijom koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija pruža dodatni okretni moment pri niskim brzinama motora i smanjuje potrošnju goriva do 15 posto manje goriva (126 g CO2/km na modelu 3008 i 128 g CO2/km na 5008). U usporedbi s neelektričnim benzinskim motorom s usporedivim značajkama, Hybrid motor nudi prosječnu uštedu goriva od oko 1 litre/100 km na SUV-u C- segmenta (WLTP kombinirani ciklus).

Ova ušteda uglavnom se ostvaruje u gradu (- 2,5 l/100 km) i na cesti (- 0,7 l/100 km), dok potrošnja na autocesti ostaje nepromijenjena. Ova izvedba se pretvara u prosječno smanjenje emisije CO2 od 20 g/km (prema WLTP kombiniranom ciklusu) na modelima 3008 i 5008.

Kada napunjenost baterije to dopušta, Hybrid sustav omogućuje pokretanje, manevriranje (na primjer parkiranje) i vožnju malom brzinom u gustom prometu u potpuno električnom načinu rada. U gradskoj vožnji, Peugeot 3008 i 5008 Hybrid mogu se voziti više od 50 posto vremena u potpuno električnom načinu rada bez emisija.

Pri većim brzinama (do 145 km/h), motor s unutarnjim izgaranjem se zaustavlja kada vozač otpusti papučicu gasa pri ravnomjernoj brzini i kada usporava.

Kada se od vozača traži da nastavi s niskim okretajima, električni motor daje dodatni okretni moment s jednokratnim pojačanjem ('boost') koje kompenzira vrijeme odziva turbo motora. Time ćete izbjeći prebacivanje u niži stupanj prijenosa i osigurati veću udobnost i dinamiku vožnje. A kada vozač pritisne papučicu gasa do kraja, električni motor daje dodatnih 9 kW (približno 12 KS) snage.

Glavne komponente sustava Hybrid 48V

Svi dijelovi koji čine ovaj novi motor nalaze se ispod poklopca motora, osim baterije od 48 V koja je ugrađena ispod prednjeg lijevog sjedala modela 3008 i 5008.

1,2-litreni PureTech benzinski motor

Ovo je nova generacija PureTech benzinskog motora posebno razvijena za optimalnu integraciju s hibridizacijom:

  • 3 cilindra i 1199 cm³,
  • Snaga 136 KS (100 kW) pri 5500 okr./min.,
  • Okretni moment 230 Nm pri 1750 okr./min.,
  • Turbopunjač promjenjive geometrije za poboljšane performansi motora,
  • Razvodni lanac (niski troškovi održavanja),
  • Rad Miller ciklusa za bolju toplinsku učinkovitost izgaranja,
  • Euro 6.e standard.

Mjenjač e-DCS6 (sustav s dvostrukom spojkom)

Peugeotov 48-voltni hibridni motor uključuje novi elektrificirani 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom bez prekida okretnog momenta posebno dizajniran za hibridne sustave. Kućište mjenjača također sadrži električni motor, pretvarač i ECU (elektronska kontrolna jedinica), što optimizira veličinu i težinu vozila i jamči izvrsne vozne performanse.

e-Motor

Sinkroni elektromotor s trajnim magnetom, ugrađen u mjenjač, razvija vršnu snagu od 21 kW (28 KS) i okretni moment od 55 Nm. Omogućuje potpuno električni pogon vozila za potrebe niskog okretnog momenta i pomaže motoru s unutarnjim izgaranjem da smanji potrošnju. Tijekom usporavanja, motor djeluje kao generator za ponovno punjenje 48-voltne baterije hibridnog sustava. Također osigurava glavno pokretanje motora s unutarnjim izgaranjem uz pomoć pokretača s remenom.

Pokretač s remenom

Ovaj 48-voltni starter osigurava ponovno pokretanje motora s unutarnjim izgaranjem pomoću pomoćnog remena. Omogućuje brzo i transparentno pokretanje.

Hibridna baterija od 48 V

Litij-ionska baterija od 48 V ima bruto kapacitet od 898 Wh i raspoloživi kapacitet od 432 Wh. Dizajnirana je za održavanje iste razine performansi tijekom cijelog životnog vijeka vozila i dolazi s izvornim jamstvom od 8 godina/160.000 km.

Baterija od 48V je postavljena ispod prednjeg lijevog sjedala. Ova postavka nudi mnoge prednosti u odnosu na ugradnju ispod stražnjeg sjedala i znači da:

  • Cijeli je unutarnji prostor dostupan,
  • Zadržava se puni volumen prtljažnika,
  • Gubici energije povezani s duljinom kabela su optimizirani,
  • Užitak u vožnji je očuvan zahvaljujući pravilnom rasporedu masa (baterija u središtu vozila).

Dvije električne mreže

Peugeot 3008 i 5008 imaju ugrađene dvije električne mreže. Mreža niskog napona od 12 V za napajanje opreme automobila i mreža visokog napona od 48 V za napajanje hibridnog sustava. Električnu energiju proizvodi isključivo e-motor od 48 V. Pretvarač istosmjernog napona koristi se za prijenos proizvedene električne energije u 12V mrežu automobila.

Specifični hardver

Peugeotovi modeli opremljeni novim Hybrid motorom imaju poseban zaslon. Digitalni zaslon prikazuje potpuno električnu vožnju (brzinomjer u plavoj boji), protok energije u sustavu, razinu napunjenosti baterije, njen radni status putem mjerača snage (Charge, Eco, Power) i postotak prijeđene udaljenosti u električnom načinu rada u bilo kojem trenutku ili na kraju putovanja.

Osim toga, ovi će modeli biti opremljeni AVAS-om (Akustični sustav upozoravanja vozila) koji emitira zvuk vani pri brzini do 30 km/h kako bi upozorio pješake i bicikliste da se vozilo približava.

Ovaj motor zamjenjuje PureTech 130 EAT8 i uskoro će biti dostupan na ostalim Peugeotovim modelima u ponudi, kao što su 208 - 2008 - 308 - 308 SW i 408. Modeli 3008 i 5008 HYBRID će se proizvoditi u tvornici u Sochauxu (Francuska) i prodavati će se u Europi u drugom kvartalu 2023.