Goodwood Festival of Speed

Bentley predstavlja prvi Speed Six Continuation: Nakon 93 godina opet u proizvodnji

14.07.2023 u 09:38

Bionic
Reading

Svaki pojedini automobil ručno je izrađen 'od nule' u radionici Mulliner u Creweu, a za svaki je potrebno 10 mjeseci da se dovrši. Ova limitirana serija se sastoji od jednog automobila 'Factory Works' i 12 unaprijed prodanih automobila za kupce

Prvi novi Bentley Speed Six u 93 godine imat će svoj globalni debi na ovogodišnjem Goodwood Festivalu brzine. Najuspješniji Bentleyev trkaći automobil ikada, Speed Six smatra se jednim od najvažnijih Bentleyja u povijesti. Najnoviji Speed Six - Car Zero - koristit će se u razvojnom programu koji se sastoji od izdržljivosti u stvarnom svijetu i testiranja na stazi, prije nego što ga Bentley zadrži prije izrade 12 automobila za kupce – od kojih su svi već prodani.

Puno više od replike, ovaj continuation automobil (s engleskog 'nastavak') izrađen je po istom dizajnu, koristeći iste procese, kao i originalni automobil koji inspirira seriju. Speed Six je druga prijeratna serija Continuation Series by Mulliner, Bentleyjevog odjela za izradu karoserija po narudžbi, nakon serije nastavaka Blower koja je sama po sebi bila prvi predratni continuation ikada stvoren.

Provedeno je opsežno istraživanje kako bi se osiguralo da je sadržaj Speed Six točan i autentičan, s posebnim fokusom na specifikacije i postavke originalnih automobila za 24 sata Le Mansa iz 1930. godine. Korišteno je što je moguće više originalnih crteža; s 80 posto originala pronađenih preko WO Bentley Memorial Foundation. Crteži su dopunjeni izvornim bilješkama mehaničara koji detaljno opisuju promjene između utrka iz 1929. i 1930., uz podatke preuzete iz Speed Six iz 1930. u Bentley Heritage Collection i izvornog trkaćeg Le Mans automobila iz 1930., poznatog kao Old Number 3.

Bentley na Le Mansu 1929. Izvor: Promo fotografije / Autor: Bentley

Više od 600 pojedinačnih novih dijelova bilo je potrebno za stvaranje novog 6½-litrenog šesterocilindričnog trkaćeg motora. Početno dyno testiranje pokazalo je da prvi motori razvijaju 205 KS na svom vrhuncu, unutar 5 KS od onoga što je dokumentirano za originalne motore prilagođene utrkama 1930. godine.

Mnogi autentični materijali korišteni u seriji Blower Continuation Series također su korišteni za Speed Six, posebno na brojnim dotjeranim elementima. Članovi tima Mulliner ponovno su posjetili arhivu u Nacionalnom muzeju motora u Beaulieuu, u Hampshireu u Engleskoj, kako bi ponudili pet autentičnih Parsonsovih vanjskih boja. Speed Six Car Zero izrađen je u Parsons Napier Green zelenoj boji, s interijerom u Tan leather žutosmeđoj koži.

Speed Six Car Zero je tijekom posljednjih deset mjeseci izradio iznimno vješt tim Mulliner majstora i stručnjaka. Kao i kod serije Blower Continuation, glavni pokretač programa Speed Six je razvoj i zadržavanje modernih i tradicionalnih vještina izrade karoserija, a u izradi su majstori s desetljećima iskustva radili zajedno s mlađom generacijom kako bi se vještine prenijele. Gotovi automobil je umjetničko djelo, izgrađen i u potpunosti dotjeran u radionici Mulliner u Bentley's Dream Factory u Creweu.

Tijekom sljedećih šest mjeseci kupci će imati priliku detaljnije razgovarati o svojim specifikacijama na osobnim sastancima puštanja u pogon. Kupcima će biti ponuđena usluga osobne prilagodbe u drugom razvojnom automobilu, poznatom kao Speed Six Factory Works, kako bi se osiguralo da je svaki automobil izrađen prema potrebama udobnosti svakog pojedinog kupca.

Program provjere valjanosti za Speed Six Car Zero usporediv je s programom za Blower Car Zero i uključivat će skupljanje kilometraže u stvarnom svijetu i dvije simulacije utrke.

Povijest modela Speed Six

Speed Six postao je najuspješniji trkaći Bentley u povijesti, kao verzija visokih performansi 6½ Litre, i osvojio je Le Mans 1929. i 1930. u rukama Woolfa Barnata, Sir Henryja 'Tima' Birkina i Glena Kidstona.

W.O. Bentley je vjerovao da je najbolji način za povećanje snage povećanje kapaciteta, za razliku od vjere Tima Birkina u superpunjenje. Stoga je razvio novi, veći motor koji je naslijedio 4½-litreni. S provrtom od 100 mm i hodom od 140 mm, njegov novi redni šestak imao je kapacitet od gotovo 6,6 litara. U osnovnoj formi, s jednim Smiths pet-mlaznim karburatorom, dvostrukim magnetima i omjerom kompresije od 4,4:1, 6½ litreni je isporučivao 147 KS pri 3500 okr./min. 362 primjerka su napravljena u Bentleyjevoj tvornici u Cricklewoodu, u sjevernom Londonu, na raznim šasijama različitih duljina, ovisno o zahtjevima stila karoserije pojedinačnih kupaca.

Šasija Speed Six predstavljena je 1928. kao više sportska verzija 6½ litre. Motor je modificiran kako bi oslobodio više snage, s dvostrukim SU karburatorima, višim omjerom kompresije i bregastom osovinom visokih performansi, odgovornom za povećanje na 180 KS. Šasija Speed Six bila je dostupna kupcima s međuosovinskim razmakom od 138 inča (3505 mm), 140,5 inča (3569 mm) i 152,5 inča (3874 mm), a najpopularnija je bila kratka šasija. Modeli 182 Speed Six izrađivani su između 1928. i 1930., a tvornički trkaći automobili bili su izgrađeni na okviru šasije od 134 inča (11’2”).

Trkaća verzija Speed Sixa imala je dodatno unaprijeđen motor s kompresijskim omjerom 6,1:1 i 200 KS. Dvije pobjede na Le Mansu 1929. i 1930. zacementirale su mjesto Speed Sixa u povijesti Bentleya, a pobjeda iz 1929. postavila je novi standard za dominaciju na utrci. Vozili su ga Woolf Barnato i Sir Henry 'Tim' Birkin, Speed Six vodio je od prvog kruga do ciljne crno-bijele zastave, a pratila ga je povorka tri druga Bentleya.

Novi rekord kruga od 7:21 postavio je Birkin, oduzevši 46 sekundi od prethodnog rekorda i zahtijevajući prosječnu brzinu od 133,6 km/, a u prevaljivanju udaljenosti od 2844 km također je postignut novi rekord. Takva dominantna izvedba jednog proizvođača nije više viđena na Le Mansu gotovo 30 godina.

Izdržljivost u stvarnom životu

Speed Six Car Zero, koji će biti prikazan na ovogodišnjem Goodwood Festivalu brzine, pokazat će dodatne instrumente koji neće biti ugrađeni u automobile kupaca. Ovo je dodano automobilu kako bi se podržao postupak provjere valjanosti i zabilježilo mnogo različitih aspekata podataka tijekom sljedećih šest mjeseci.

  • +13
Bentley Speed Six Continuation serija Izvor: Promo fotografije / Autor: Bentley

Nakon što je izrada Car Zero sada završena, započet će program testiranja izdržljivosti u stvarnom svijetu. Testni program osmišljen je za postizanje ekvivalenta od 35.000 kilometara vožnje u stvarnom svijetu kroz 8.000 kilometara vožnje na stazi. Intervali postupno rastućeg trajanja i brzine provjerit će funkcionalnost i trajnost u najizazovnijim uvjetima; dajući povjerenje u automobile budućih kupaca.

Prvi automobil za kupce počet će se proizvoditi u listopadu ove godine, a serija od 12 automobila za kupce trebala bi biti dovršena do kraja 2025., pri čemu će za svaki automobil biti potrebno 10 mjeseci.