NOVE TEHNOLOGIJE

Hyundai i Kia rade na povećanju dometa električnih modela: 'Active Air Skirt' smanjuje aerodinamički otpor

25.01.2024 u 12:30

Bionic
Reading

Instaliran između prednjeg branika i prednjih kotača, AAS je skriven tijekom normalnog rada, ali radi pri brzinama iznad 80 km/h kada aerodinamički otpor postane veći od otpora zraka i ponovno se pohranjuje na 70 km/h

Hyundai Motor Company i Kia Corporation su predstavili tehnologiju 'Active Air Skirt' (AAS ili Aktivna zračna zavjesa) koja smanjuje aerodinamički otpor koji se stvara tijekom vožnje velikom brzinom, učinkovito poboljšavajući domet vožnje i stabilnost u vožnji električnih vozila (EV).

AAS je tehnologija koja kontrolira protok zraka koji ulazi kroz donji dio branika i učinkovito kontrolira turbulenciju koja se stvara oko kotača vozila djelujući varijabilno u skladu s brzinom vozila tijekom vožnje velikom brzinom.

U eri električnih vozila, natjecanje u osiguravanju boljeg dometa vožnje s jednim punjenjem postalo je žestoko, što odnos između vozila i aerodinamike čini još važnijim. Nadalje, aerodinamičke performanse imaju značajan utjecaj ne samo na performanse snage, već i na stabilnost vožnje i buku vjetra.

Kao odgovor na to, proizvođači istražuju različite mjere za smanjenje koeficijenta otpora (Cd), koji je koeficijent otpora zraka koji djeluje u suprotnom smjeru od kretanja vozila.

Kako djeluje AAS sustav

AAS je ugrađen između prednjeg branika i prednjih kotača vozila i skriven je tijekom normalnog rada, ali radi pri brzinama iznad 80 km/h kada aerodinamički otpor postane veći od otpora kotrljanja i ponovno se pohranjuje na 70 km/h. Razlog razlike u brzinama postavljanja i pohrane je sprječavanje čestih operacija u određenim rasponima brzina.

'Active Air Skirt' tehnologija instalirana na modelu Genesis GV60 Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai/KIA

Također, razlog zašto AAS pokriva samo prednji dio guma bez potpunog pokrivanja prednjeg dijela povezan je s karakteristikama Hyundai Motor Group E-GMP platforme za EV. To je zato što je učinkovitije u poboljšanju aerodinamičkih performansi pokriti samo dio gume jer je pod platforme ravan. Ovo također služi za povećanje potisne sile vozila, čime se poboljšava trakcija vozila i stabilnost pri velikim brzinama.

AAS može raditi i pri brzinama većim od 200 km/h. To je bilo moguće zahvaljujući primjeni gumenog materijala na donjem dijelu, koji smanjuje rizik od prskanja i oštećenja vanjskih predmeta tijekom vožnje pri velikim brzinama i osigurava trajnost.

Hyundai Motor i Kia testirali su i smanjili koeficijent otpora (Cd) ugradnjom AAS-a u model Genesis GV60.

Hyundai Motor i Kia objavili su da su testirali i smanjili koeficijent otpora (Cd) za 0,008, poboljšavši otpor za 2,8 posto, ugradnjom AAS-a u Genesis GV60. To je brojka koja može očekivati dodatno poboljšanje dometa od oko 6 km.

U planu masovna proizvodnja

Hyundai Motor i Kia prijavili su srodne patente u Južnoj Koreji i Sjedinjenim Državama i planiraju razmotriti masovnu proizvodnju nakon ispitivanja izdržljivosti i performansi.

'Očekuje se da će ova tehnologija imati veći učinak na modele kao što su SUV vozila kod kojih je teško poboljšati aerodinamičke performanse,' rekao je Sun Hyung Cho, potpredsjednik i voditelj grupe za razvoj karoserije mobilnosti u Hyundai Motor Group. 'Nastavit ćemo težiti poboljšanju voznih performansi i stabilnosti električnih vozila kroz poboljšanja u aerodinamici.'

U međuvremenu, Hyundai Motor i Kia primjenjuju različite tehnologije, kao što su stražnji spojleri, aktivne zračne zavjese, zračne zavjese za kotače, reduktori razmaka među kotačima i zamke za odvajanje, na vozila kako bi osigurali konkurentne koeficijente otpora. Hyundai IONIQ 6, koji uključuje ove tehnologije, postigao je globalno vodeći Cd od 0,21.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'