promjena paradigme

Hyundai Motor i Kia predstavili 'Uni Wheel': Ovaj pogonski sustav revolucionira dizajn budućih vozila

05.12.2023 u 13:42

Bionic
Reading

U vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem snaga se prenosi s motora preko mjenjača i na kotače preko pogonskih vratila i zglobova konstantne brzine. U električnim vozilima motor i prijenos zamijenjeni su motorom i reduktorom, ali konačna metoda prijenosa na kotače je ista

Hyundai i Kia su predstavili univerzalni sustav pogona kotača – nazvan 'Uni Wheel' - na 'Uni Wheel Tech Day' u Seulu, Koreja. Ovaj pogonski sustav vozila koji mijenja paradigmu će revolucionirati dizajn budućih uređaja za mobilnost.

Uni Wheel je funkcionalno integrirani sustav pogona kotača koji dramatično poboljšava raspoloživi prostor unutar električnog vozila (EV) premještanjem komponenti glavnog pogonskog sustava u prazan prostor unutar glavčine kotača. Pritom su Hyundai Motor i Kia dizajnirali potpuno novu strukturu pogonskog sustava.

U vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE) snaga se prenosi s motora preko mjenjača i na kotače preko pogonskih vratila i zglobova konstantne brzine (CV). U električnim vozilima motor i prijenos zamijenjeni su motorom i reduktorom, ali konačna metoda prijenosa na kotače je ista.

Uni Wheel otvara nove mogućnosti i omogućuje konfiguraciju ravnog poda pomicanjem reduktora EV-a unutar glavčine kotača, lociranjem kompaktnog pojedinačnog motora blizu svakog kotača, smanjujući duljinu pogonskih osovina.

Prvi koncept pogonskog sustava na svijetu | Univerzalni sustav pogona na kotačima (Universal Wheel Drive System) Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai/KIA

Sustav oslobađa značajno više unutrašnjeg prostora u usporedbi s konvencionalnim pogonskim sustavima, omogućujući buduće proizvode za mobilnost optimizirane za različite primjene, kao što su namjenska vozila (PBV ili Purpose Built Vehicles).

'Zadovoljstvo nam je predstaviti inovativne ideje koje bi mogle promijeniti igru na budućem tržištu mobilnosti. Usavršit ćemo tehnologiju kako bi korisnici mogli doživjeti mobilnost na potpuno drugačiji i novi način.' rekao je Jongsool Park, viši suradnik na Institutu za napredni tehnološki razvoj Hyundai Motor Groupa.

Unapređenje buduće mobilnosti kroz novu tehnologiju

Nedavni napredak u elektrifikaciji, autonomnoj vožnji i tehnologijama povezivanja pretvara proizvode mobilnosti u životne prostore. Fokus Hyundai Motora i Kije na iskorištenje prostora u budućim arhitekturama vozila dodatno će povećati vrijednost za kupce i kao rezultat pružiti vlasnicima bogatija korisnička iskustva.

Uni Wheel koristi posebnu konfiguraciju planetarnog zupčanika koja se sastoji od sunčanog zupčanika u sredini, četiri zupčanika sa svake strane i prstenastog zupčanika koji okružuje ovaj raspored. Snaga koju generira motor prenosi se na sunčani zupčanik, koji zauzvrat uključuje zupčanike zupčanika kako bi rotirali prstenasti zupčanik. Ovo je povezano s kotačem za pogon vozila.

Zupčanici Uni Wheel-a povezani su jedan s drugim kako bi formirali dvije veze, a ovaj mehanizam s više karika omogućuje višeosno kretanje Uni Wheel-a kako bi se omogućio širok raspon artikulacije ovjesa.

Konvencionalni pogonski sustav koji koristi uobičajeni CV zglob pati od smanjenja učinkovitosti i trajnosti jer se kut otklona pogonskog vratila povećava prilikom vožnje preko neravnih, valovitih površina. Uni Wheel može prenositi snagu bez gotovo ikakvih promjena u učinkovitosti bez obzira na kretanje kotača, osiguravajući visoku izdržljivost i udobnost vožnje.

U kombinaciji s elektroničkim zračnim ovjesom koji može prilagoditi visinu vožnje prema situaciji u vožnji, to se može povećati kako bi se vozilo stabiliziralo na lošim cestama ili smanjiti za vožnju velikom brzinom kako bi se poboljšala snaga i stabilnost.

Premještanjem reduktora na glavčinu kotača, Uni Wheel-ov visoki omjer redukcije daje značajan izlazni moment i omogućuje kompaktniji električni motor. S neovisnom kontrolom do četiri učinkovite električne pogonske jedinice, Uni Wheel također omogućuje neviđene razine vektoriranja okretnog momenta za povećanje dinamičke sposobnosti i postizanje visokih razina upravljanja i stabilnosti u vožnji.

Hyundai Motor i Kia predstavili 'Uni Wheel' Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai/KIA

Više učinkovitosti, više unutarnjeg prostora

Koncept Uni Wheel oslobađa prostor unutar vozila koji je prije bio nedostupan korisnicima. Premještanjem mnogih komponenti pogonskog sustava na glavčinu kotača i smanjenjem veličine elektromotora bez utjecaja na performanse, dodatni prostor koji je dostupan unutar karoserije vozila može se iskoristiti kao dodatna prostorija za teret, kao što je veći prtljažnik ili 'frunk' .

Također je moguće odmaknuti se od konvencionalnih rasporeda sjedala dizajniranih oko vozača, stvarajući nove unutarnje rasporede i dizajne za eru potpuno autonomne vožnje. Korištenje ovog prostora za poboljšanje kapaciteta baterije također može poboljšati domet vožnje, što znači da korisnici mogu postići domet velikog EV-a bez povećanja fizičke veličine vozila.

Razvoj koji omogućuje Uni Wheel također će značajno povećati prostor za putnike. EV baterije se uobičajeno nalaze nisko u karoseriji vozila, što zahtijeva povišenu visinu za vožnju, često smanjujući prostor za putnike zbog volumena baterije. Međutim, Uni Wheel optimizira pakiranje baterije, s minimaliziranim gubitkom prostora za putnike.

Ovo će biti vrijedna značajka za PBV-ove, koji trebaju maksimizirati unutarnji prostor nudeći dizajn s niskim ravnim podom. Platforma s ravnim podom koju omogućuje Uni Wheel omogućuje snažnu fleksibilnost i skalabilnost kada su u pitanju PBV-ovi, omogućujući dizajn različitih tipova karoserija ovisno o predviđenom slučaju uporabe.

Uni Wheel je vrlo fleksibilan i lako prilagodljiv svim vrstama električnih vozila, uključujući obična putnička i električna vozila visokih performansi, budući da sustav može implementirati iste funkcije pogona i reduktora potrebne za konvencionalna električna vozila.

Osim na vozilima različitih veličina, Uni Wheel se može primijeniti i na druge vrste uređaja za mobilnost, kao što su invalidska kolica, bicikli i roboti za dostavu. Ovisno o zahtjevima ovih različitih oblika mobilnosti, Uni Wheel može se skalirati za rad s kotačima veličine od samo 4 cola i velikim od 25 cola ili više. Osim toga, sposobnost Uni Wheel-a da pomiče os rotacije kotača omogućuje stvaranje oblika osobne mobilnosti koji se mogu penjati stepenicama glatko poput pokretnih stepenica.

Hyundai Motor i Kia kontinuirano provjeravaju stabilnost, učinkovitost i izdržljivost Uni Wheel-a kroz različite testove kako bi usavršili njegov razvoj i nastavit će s naporima da poboljšaju njegovu učinkovitost prilagođavanjem omjera reduktora i nadogradnjom sustava za podmazivanje i hlađenje.

Hyundai Motor i Kia prijavili su i registrirali osam patenata koji se odnose na Uni Wheel u Južnoj Koreji, kao i u Sjedinjenim Državama i Europi.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'