NAJNOVIJE OTKRIĆE

Znanstvenici u nedoumici: Je li moguć život na ovom planetu?

08.12.2017 u 22:24

Planet Ross 128b, udaljen 11 svjetlosnih godina od Zemlje, na svojoj površini sadrži vodu i još poneke karakteristike u atmosferi koje bi ga mogle učiniti nastanjivim

Planet je velik poput Zemlje i na njemu godina traje nešto kraće od deset zemaljskih dana, a znanstvenici procjenjuju da temperatura na njemu varira između minus 60 i plus 20 stupnjeva Celzijevih, izvijestio je Europski južni opservatorij (ESO).

U NASA-i pak ističu kako bi ti uvjeti mogli biti znatno bolji nego na drugim planetima u Zemljinom susjedstvu.

Ross 128b se, inače, nalazi vrlo blizu svoje zvijezde, zbog čega ima kratku orbitu, ali nije izložen visokoj temperaturi jer je zvijezda ohlađena i ne emitira zračenje. Unatoč tome što se nalazi blizu svoje zvijezde, Ross 128b dobiva tek 1,38 puta veće zračenje u odnosu na Zemlju.

Jedna strana novootkrivenog planeta trajno je okrenuta svojoj zvijezdi, dok je druga u vječnom mraku, što znanstvenike dovodi u nedoumicu bi li takav planet mogao biti idealan za život.

Fascinantne činjenice o planetu Zemlji Izvor: Ostale fotografije / Autor: Jaymantri / CC0 License

Planet je, podsjeća znanstveni časopis Astronomy & Astrophysics, otkriven spektrografom HARPS koji se nalazi u Čileu.