OD 1. SIJEČNJA

Zabranjuje se zapošljavanje kuhara, čistača, domara...

Bionic
Reading

Prvo je bio 'outsourcing', onda je nastao 'spin off', a na kraju se nudi - 'in house'. Ovo je u najkraćim crtama i na engleskom jeziku povijest jedne od najambicioznijih reformi kukuriku vlade. Kao, spužvom nisu prešli samo preko 'outsourcinga', nego i preko 'spin offa', pa sad nude novi, treći model

'Najvjerojatnije ćemo donijeti odluku o zabrani novog zapošljavanja pratećeg osoblja u javnom i državnom sektoru. To znači da ćemo imati određeni prirodni odljev od sljedeće godine', kazala je Milanka Opačić.

No čak i ako se to dogodi, sustav se neće tako brzo smanjiti jer je jednostavno - prevelik, navodi RTL Danas

U njemu je trenutno 265.000 zaposlenih u čak 2.300 tvrtki i institucija, za što se godišnje u proračunu troši 3,4 milijarde kuna. Outsourcingom se planiralo uštedjeti 700 milijuna kuna godišnje, no sad se od toga odustalo, a procjene novih ušteda još nema.

'Najoptimalnije rješenje'

U razgovoru za Dnevnik Nove TV ministrica Opačić precizirala je da iduće godine tisuću ljudi iz ovog konteksta ide u mirovinu: zabranit će se zapošljavanje novih osoba u tim djelatnostima i 'otvoriti prostor za tržište'. Na pitanje nije li to outsourcing na mala vrata, rekla je da je to 'otvaranje tržištu onog dijela gdje se ljudi ne mogu preraspodijeliti'.

'Danas imate standard da netko održava npr. 300 kvadrata, a netko 1.000 kvadrata, prema tome, oni koji budu mogli preraspodijelit će djelatnike s nešto većim poslom, a oni koji ne mogu – uzet će uslugu izvana', objasnila je Opačić.

Odluka o ovom rješenju, za koje vladajući smatraju da je 'najoptimalnije i za same djelatnike i za one koji žele da to ide na tržište', na Vladi bi mogla biti već u četvrtak, a proces u principu može početi od 1. siječnja 2015, nakon što se u novom proračunu osigura nova stavka - stavka za usluge. 'Do sada naše ustanove nisu imale ovu stavku, imale su samo za plaće, a sada će dobiti stavku za usluge pomoću koje će moći platiti neku uslugu izvana', zaključila je Opačić.

Država će godišnje na čišćenje i 13.763 zaposlenih trošiti 950 milijuna kuna, za održavanje i 4.308 zaposlenih će trošiti 975 milijuna kuna, za pripremu hrane i pića i 4.493 radnika trošit će 995 milijuna kuna, a 995 zaposlenih će prati i peglati za trošak od 115 milijuna kuna. U Vladi tvrde da će cijeli sustav učiniti funkcionalnijim, no poslodavci im ne vjeruju.

'Dok god ne štedimo gdje se sve može, ulazimo u deficit. Slušamo vijesti o tome da ljudi ne mogu dobiti lijek jer nema novca, da djeca nemaju asistente jer nema novca i to je ono na što upozoravamo cijelo vrijeme - da se zbog ovakve politike gubi na kvaliteti života tamo gdje se ne bi trebalo, a ne štedi se tamo gdje bi trebalo', kazao je Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca.

Više o ovoj temi pročitajte ovdje