reakcija na prosvjed

Wolt zatražio izmjenu netočnog navoda i poručio: 'Razumijemo frustraciju partnera dostavljača'

16.02.2023 u 17:04

Bionic
Reading

Iz tvrtke Wolt Zagreb zatražili su ispravak netočnog navoda u tekst pod naslovom 'Dostavljačima Wolta prekipjelo, pogledajte kako izgleda njihov prosvjed u Zagrebu' objavljenog u utorak, 14. veljače

Priopćenje Wolta prenosimo u cjelosti:

Molimo ispravak netočnog navoda: 'Prije svega tražimo da izađu pred nas i da počnemo pregovore za sve što se događalo dosad i pogotovo što će biti nakon 1. ožujka, kad stupa na snagu zakon o platformskom radu. Želimo da se naš glas čuje i da možemo pregovarati o poboljšanjima uvjeta kako ovaj dio tržišta ne bi doživio kolaps'.

Ispravak: Izmjene Zakona o radu kojima se regulira rad putem digitalnih platformi stupaju na snagu 1. siječnja 2024. godine. Ovdje se radi o suzbijanju neprijavljenog rada, koji je na snazi od 01. siječnja 2023. godine, zbog kojeg broj sati provedenih u dostavi mora odražavati broj sati na koje je partner dostavljač prijavljen kod partner firme.

Wolt je poslao i svoj osvrt na protest partner dostavljača i izmjene ZOR-a.

Osvrt također prenosimo u cjelosti:

'Razumijemo frustraciju partnera dostavljača uslijed promjene zakona, pošto on značajno mijenja način na koji su do sada radili. No, kako će biti reguliran rad platforme u konačnici ne ovisi o platformama poput naše. Uvijek smo otvoreni za suradnju sa svim državnim tijelima, što smo i pokazali kroz godine poslovanja u Hrvatskoj, a zagovarat ćemo i interese i prava partnera dostavljača, naše neizostavne karike u poslovanju.

Wolt Zagreb d.o.o., tvrtka koja stoji iza vodeće digitalne aplikacije za dostavu u Hrvatskoj, ovim putem želi se osvrnuti na protest dijela Wolt partner dostavljača koji se održao u utorak, 14. veljače te na informacije koje su posljedično objavljene u medijima.

Prije svega, želimo spomenuti kako je protest prošao mirno i kako su partneri dostavljači bili vrlo ugodni u komunikaciji, na čemu smo ih zahvalni. Dogovoren je i početak dijaloga između Wolta, predstavnika inicijative partner dostavljača te njihovih poslodavaca, odnosno partner firmi. Do sada smo imali već nekoliko sastanaka sa sindikatom i imamo pozitivna iskustva u komunikaciji s njima te očekujemo da će se to nastaviti i dalje.

Razumijemo frustraciju partnera dostavljača uslijed promjene zakona, pošto on značajno mijenja način na koji su do sada radili. Općenito, fleksibilan rad kakav nudimo mi i druge platforme može ponuditi vrijednu alternativu na tržištu rada i omogućiti ljudima dodatnu zaradu na temelju vlastitih potreba i rasporeda. To su u brojnim anketama potvrdili i naši partner dostavljači, ističući fleksibilnost kao najvažniji čimbenik pri odabiru ove vrste posla. Iz anketa je vidljivo i kako je većina naših partnera dostavljača zadovoljna uvjetima,na što ukazuje i činjenica da je tijekom prosvjeda većina radila, dok je pred naš ured došla manjina koja ne predstavlja sve dostavljače Wolta.

  • +2
Prosvjed dostavljača Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Miletic/PIXSELL

Nadalje, partneri dostavljači nisu naši izravni zaposlenici, već su zaposleni preko firma posrednika s kojima mi surađujemo i koje također u ovim novim okolnostima naporno rade kako bi im pružile podršku i sve informacije o promjenama koje se događaju. No, kako će biti reguliran rad platforme u konačnici ne ovisi o platformama poput naše. Nažalost, u sklopu nedavnih događanja pojavilo se i mnogo nepotpunih, odnosno netočnih informacija, na koje se ovim putem želimo referirati.

U nekoliko navrata je isticano da su nakon konverzije valute smanjene naknade za rad, čime su na tjednoj razini dostavljači uskraćeni za minimalno 10% od dosadašnje zarade. Ovdje nam nije jasno kako se došlo do računice od 10% - istina je da su smanjene naknade, ali radi se o svega dva centa smanjenja za plaćanje po dostavi, što ne iznosi niti 1%. Kada bi preračunali ovaj iznos u kune, korigiran je samo jedan prag bonusa za 24,00 HRK (3.19 €) manje, odnosno s 400,00 HRK (53.09 €) na 376,00 HRK (49.90 €), dok smo za ostale pragove povećali bonuse, što nigdje nije spomenuto. Sami pragovi za dostizanje bonusa nisu se mijenjali, te je bonus dodatna zarada za one koji odrade najviše dostava.

Spomenuto je kako su plaće smanjene na 564.00 € te kako hrvatske partner dostavljače istiskuju strani državljani. Naši partner dostavljači sami odlučuju koliko i kada će raditi te samim time nemaju fiksnu plaću, već ona ovisi o mnogim faktorima. Najvažniji je naravno broj sati provedenih u dostavi, ali osnovna naknada često se povećava tijekom veće potražnje ili lošijih vremenskih uvjeta, što je naša uobičajena praksa. Gledajući u postocima, tijekom tekućeg mjeseca, povećana naknada aktivna je od 20-30%, a ponekad i do 50% ukupnog vremena, što je osobito vidljivo u blagdansko doba.

Tvrtke posrednici, popularno nazvane "agregatorima" također su navedene kao jedan od problema u vidu česte neisplate doprinosa. Prije svega, naglašavamo kako su nam partneri dostavljači iznimno važni i

kako bez njih naše poslovanje nije moguće. I zato redovito provjeravamo poslovanje svih partner firmi, tražimo više vrsta dokumenata i potvrda te raskidamo ugovore s partner firmama koje ne posluju korektno. To smo do sada napravili mnogo puta jer nam je važno s kim radimo. Ovim putem otvoreno apeliramo na partner dostavljače da nam pravovremeno prijave svaku nepravilnost koju su primijetili u radnom odnosu s tvrtkom posrednikom.

Dodatno, Wolt je u jednom periodu napravio inicijativu u kojoj je besplatno educirao sve dostavljače kako otvoriti vlastiti obrt te smo nudili savjete i pomoć oko cijele procedure. Poziv je poslan svim aktivnim partnerima dostavljačima u Hrvatskoj, a samo jedna osoba povratno se javila da je zainteresirana za otvaranje vlastitog obrta.

Partneri dostavljači nekoliko puta su putem medija izrazili želju za razgovorom te naveli da smo pristali na dijalog tek kada su krenuli prosvjedi. Mi smo kao tvrtka oduvijek bili transparentni i otvoreni za dijaloge te smo partner dostavljače još u siječnju u nekoliko navrata pozivali na razgovor, međutim nismo dobili pozitivan odgovor. Naravno, to ništa ne mijenja i dalje smo otvoreni za sve prijedloge i zahtjeve koje imaju i to se neće promijeniti.

Partneri dostavljači su posebnu pažnju skrenuli i na strane partner dostavljače, za koje navode da ne znaju engleski i prometna pravila te ih potiču da se zauzmu za svoja prava. Ono s čime se mi susrećemo je kontinuiran rast poslovanja, a kako bi održali kvalitetu i osigurali da svi naši korisnici budu zadovoljni uslugom, potreban nam je i kontinuiran rast broja partnera dostavljača, koji može odgovoriti na sve veću potražnju. Nažalost, s godinama primjećujemo sve manje prijava za obavljanje dostava na našoj platformi jer se općenito veliki broj poslovnih sektora u cijeloj državi susreće s istim problemom - nedostatkom radne snage.

Naše tvrtke posrednici, odnosno “agregatori” pitale su nas mogu li otvoriti svoje oglase za posao za strane državljane kako bi mogli osigurati dovoljan broj ljudi na što smo pristali jer ne pravimo razliku između partnera dostavljača, ne prikupljamo podatke o tome odakle su, naša platforma je otvorena za sve i svi su jednako plaćeni. Samim time, mi ni na koji način ne profitiramo od zapošljavanja stranih radnika.

Važno je napomenuti da mi nismo njihov poslodavac i da sve partner firme s kojima poslujemo brinu o svojim radnicima i za sada nismo dobili ni jednu pritužbu od strane stranih radnika na uvjete života ili bilo što drugo. Ako do toga dođe, kao što smo već i nekoliko puta spomenuli - dolazi do prekida poslovne suradnje. Želimo raditi isključivo s partner firmama koje zaista brinu o svojim ljudima.

Ovim putem pozdravljamo i inicijativu ministarstva da se zakonski uredi rad platformi u Hrvatskoj, čime će Hrvatska biti prva zemlja u EU koja u svom radnom pravu ima zakonsku regulativu rada putem platformi. Uvijek smo otvoreni za suradnju sa svim državnim tijelima, što smo i pokazali kroz godine poslovanja u Hrvatskoj, a zagovarat ćemo i interese i prava partnera dostavljača, naše neizostavne karike u poslovanju', poručili su iz Wolta.