ministarstvo znanosti i obrazovanja

Više od 87 posto učitelja savjetnički posjeti pomogli u promjenama koje donosi reforma

  • Autor: I. I. / Hina
  • Zadnja izmjena 13.12.2019 15:45
  • Objavljeno 13.12.2019 u 12:30
Blaženka Divjak

Blaženka Divjak

Izvor: Pixsell / Autor: Goran Stanzl/PIXSELL

Više od 87 posto učitelja savjetnički posjeti pomogli su u promjenama koje donosi kurikularna reforma Škola za život, pokazuju rezultati upitnika provedenog tijekom prvog takvog posjeta u sklopu kojeg su do sada 262 mentora obišla više od 1.100 škola u Hrvatskoj, izvijestilo je u petak Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Prvi savjetnički posjeti počeli su u listopadu, a cilj je pružanje potpore djelatnicima u odgojno-obrazovnom procesu s posebnim naglaskom na teme - Aktivno učenje i Vrednovanje i ocjenjivanje. Ove teme izravno se nastavljaju na one u virtualnim učionicama te učitelji, nastavnici, ravnatelji i stručni suradnici imaju priliku uživo, uz potporu predavača, i konkretno raditi na primjeni novih kurikuluma.

Upitnik je ispunilo 15.789 sudionika, a 87 posto ih ističe da su im uglavnom ili u potpunosti aktivnosti tijekom savjetničkih posjeta pomogle u razumijevanju promjena koje donosi reforma obrazovanja.

Srednja ocjena kojom su ispitanici ocijenili svoje kompetencije vezane uz aktivno učenje je 3,91, dok je procjena primjene metoda aktivnog učenja u nastavi ocijenjena srednjom ocjenom 3,78 na skali od 1 do 5.

Ocjenom 3,75 ispitanici su ocijenili svoje kompetencije vezane uz tri pristupa vrednovanju (vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenog).

Njih 95 posto ih ističe kako će u svome radu primjenjivati što više metoda aktivnog učenja.

Novi pristupi vrednovanju u potpunosti su jasni 42 posto ispitanika, dok se uglavnom slaže 52 posto ispitanika.

Zadovoljstvo tiskanim udžbenicima za predmete/razrede u koje su uvedeni novi kurikulumi ispitanici su ocijenili srednjom ocjenom 3,50.

Ocjenom 3,54 ispitanici su procijenili svoje zadovoljstvo digitalnim obrazovnim sadržajima za predmete/razrede u koje su uvedeni novi kurikulumi.

'Reforma nije utrka na kratke staze, nego maraton i zato je važna sustavna i kontinuirana potpora školama. Svrha savjetničkih posjeta nije nadzor, već potpora i razmjena dobre prakse. Sa savjetničkih posjeta treba skinuti 'stigmu' nadzora i inspekcije kako bi se razvijala kultura kvalitete i sukreacije reforme', istaknula je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Drugi savjetnički posjet održat će se u travnju 2020. Savjetnički posjeti, uz edukacije u virtualnom okruženju i edukacije uživo koje će se održati tijekom veljače, dio su kontinuirane potpore školama tijekom čitave godine vezano uz provedbu kurikularne reforme.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!