TEŠKE NESREĆE

Uzbuna u HAC-u zbog pucanja šahtova

23.07.2013 u 10:58

Bionic
Reading

Krajem 2012., osnovana tvrtka Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine d.o.o. (HAC ONC) odgovorna je za održavanje autoceste A1 Zagreb - Split na kojoj su se u subotu dogodile tri uzastopne prometne nesreće, nakon što je jedan automobil naletio na nepropisno postavljen poklopac za oborinske vode

U HAC ONC-u danas nisu mogli odgovoriti na naša pitanja o tome tko je odgovoran za održavanje šahta i hoće li HAC-ONC tražiti osobnu odgovornost. Predsjednik uprave je Alen Kruhak, a direktor sektora za održavanje Milan Stanković

Od glasnogovornice HAC ONC-a Andreje Haleuš nismo dobili odgovor ni na pitanje postoji li opasnost da se i na drugim mjestima na autocestama pojave slična oštećenja kolnika. Halueš je rekla da će se do srijede ili najkasnije četvrtka znati detaljnije informacije, koje do tada u tvrtki istražuje jedno povjerenstvo.

Mijat Stanić
, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, upozorio je da subotnji lančani sudar nije jedina posljedica ovakvih oštećenja na tom dijelu autoceste.

'I prije su pucali šahtovi, što nije normalna pojava. Mora se izvidjeti je li bilo pogrešaka u projektiranju i izvođenju, inzistiranju na prekratkim rokovima ili nadzoru. Javno je poznato da je završna faza često podređena nerealno kratkim rokovima, radi predizbornih trikova vladajuće stranke. Mora se saznat tko je to potpisivao', rekao je Stanić tportalu.

On smatra da su autoceste preskupa javna infrastruktura koja traži visok stupanj sigurnosti korisnika da bi se investitori i izvođači prema njima odnosili neodgovorno.

'Lako je utvrditi tko je za ovo odgovoran. Postoje tri razine. Za izvođače treba utvrditi jesu li ugradili ono što je naručeno ili je izvođač naručio nešto što ne odgovara sigurnosti za takva dinamička opterećenja kao na autocestama. Ili investitor nije naručio adekvatnu ugradnju. Ili treće, da je zakazao nadzor, koji treba biti garancija propisnih radova', objasnio je Stanić.

U Hrvatskim autocestama saznajemo da je glavni izvođač te dionice A1 Zagreb - Split bio Bechtel, ali još nisu sigurni koja tvrtka je bila podizvođač.

Trostrukoj prometnoj nesreći, u subotu u 15,30 sati pred tunelom Plasina u smjeru Splita, prethodio je nalet 21-godišnja vozačice Toyote Yaris zagrebačkih registracijskih oznaka na napuknut šaht na pretjecajnoj traci, nakon čega se auto zanio i udario u betonsku oplatu tunela. Zatim je 22-godišnja mađarska državljanka za volanom BMW-a prouzročila prometnu nesreću naletjevši na Hondu njemačkih tablica, za čijim volanom je bio 38-godišnji Nijemac. U stražnju stranu BMW-a potom je udario Passat zagrebačkih registarskih tablica kojim je upravljao 36-godišnji Zagrepčanin.

Sedmogodišnje dijete u Passatu teško je ozlijeđeno, a troje ljudi drugim oštećenim vozilima zadobilo je lakše tjelesne ozljede. Policija je priopćila da će prekršajno prijaviti HAC.