U BEOGRADU LJUTI

Srbi i Hrvati opet u svađi 'čiji je znanstvenik': Nakon Tesle novi predmet spora je Milutin Milanković

• Autor: B. S.
  • Zadnja izmjena 15.06.2020 15:19
  • Objavljeno 15.06.2020 u 15:05
Portret Milutina Milankovića izložen u njegovoj rodnoj kući u Dalju

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorovic/PIXSELL

Srpska akademija znanosti i umjetnosti (SANU) najavila je u ponedjeljak da će se obratiti 'relevantnim strukturama' povodom, kako kažu, zloupotreba kojima je nekadašnji potpredsjednik SANU-a i ugledni matematičar Milutin Milanković postao hrvatski znanstvenik

U priopćenju koje prenosi agencija Fonet, Izvršni odbor SANU-a navodi kako 'već duže vrijeme s nevjericom i ogorčenjem prati prisvajanje srpskih znanstvenika i umjetnika, zasnovano na zaista neprihvatljivim argumentima'.

'Posljednji u nizu je jedan od najvećih srpskih znanstvenika Milutin Milanković, dugogodišnji član i potpredsjednik SANU-a, koji je prekomandiran u hrvatskog znanstvenika', navodi se u priopćenju.

Izvor: Društvene mreže

Fonet podsjeća kako je Milanković (1879.-1958.) rođen u selu Dalj na teritoriju tadašnje Austro-Ugarske, a danas Hrvatske. Bio je matematičar, astronom, klimatolog, geofizičar, građevinski inženjer, fizičar i doktor tehničkih znanosti. Najpoznatiji je po 'Kanonu osunčavanja Zemlje', a koji karakterizira sve planete Sunčevog sustava, i po teorijskom objašnjenju Zemljinih dugotrajnih klimatskih promjena izazvanih astronomskim promjenama njenog položaja u odnosu na Sunce, danas poznatom kao 'Milankovićevi ciklusi'. Svojedobno ga je i NASA uvrstila među 10 najvažnijih znanstvenika svih vremena.

Vučić i Grabar Kitarović u Dalju

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorovic/PIXSELL

Podsjetimo, u lipnju 2016. tadašnja hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović i predsjednik Srbije Aleksandar Vučić upravo u vrtu Milankovićeve rodne kuće u Dalju otkrili su spomenik Milutinu Milankoviću, što je tada bilo tumačeno kao gesta približavanja dviju zemalja.

Pratite nas na društvenim mrežama: