OBRAZLOŽENJE HOO TV-a

'SPTV je najsnažniji alat u poticanju i promicanju sporta'

16.07.2015 u 14:36

Bionic
Reading

Direktor HOO TV-a, tvrtke vlasnice Sportske televizije, poslao je tportalu obrazloženje na tekst 'Mornar tone sve dublje u kaljužu s Olimpijskim odborom' u kojem iznosi svoje viđenje sporta u Hrvatskoj i javnu ulogu HOO-a i Sportske televizije u promociji sporta. Obrazloženje prenosimo u cijelosti

Agencija za elektroničke medije (AEM) je raspisala Javni natječaj br. 8/10 za davanje koncesije za obavljanje djelatnosti pružanja medijskih usluga televizije – emitiranje specijaliziranih televizijskih kanala u zemaljskoj mreži unutar multipleksa D (NN 112/10) u listopadu 2010. godine.

HOO je osnovao tvrtku HOO TV d.o.o čemu su prethodile slijedeće aktivnosti :

-Vijeće HOO-a je na 13. sjednici (25.3.2010.) donijelo Mjere za unapređenje statusa i financiranja sporta. Jedna od mjera odnosila se na inzistiranje HOO-a za pokretanjem 3. programa HTV-a kao sportskog, a eventualno i turističko-informativnog. No, HRT je u lipnju mjesecu 2010. godine jednostrano prekinuo partnersku suradnju s HOO-om.
-Slijedom preporuka XIII Olimpijskog kongresa MOO-a, održanog od 3.-5. listopada 2009. godine u Kopenhagenu, Vijeće HOO-a je na 16. sjednici (22. srpnja 2010.) donijelo Odluku o osnivanju Komisije za digitalizaciju i nove medije HOO-a.
-Sukladno Strategiji Vlade RH o prelasku s analognog na digitalno emitiranje televizijskog signala, od 1. siječnja 2011. godine na području cijele RH prelazi se na emitiranje digitalnog televizijskog signala.
-Za građane RH, digitalna televizija donosi bolju kakvoću slike i prijam signala, ali pored tehnoloških poboljšanja, otvara se mogućnost za više nacionalnih televizijskih signala.
-Pretpostavke su to koje su HOO-u omogućile ispunjenje temeljne zadaće – skrbi o cjelokupnom hrvatskom sportu, na
progresivan i drugačiji način, a posebice na promociji sporta.

-Sportska televizija je pokrenuta 2010. godine nakon transparentne konzultacije sa svim savezima članicama HOO-a, Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta, Nacionalnim vijećem za sport, Hrvatskim klubom olimpijaca, od kojih je dobivena bezrezervna podrška, upravo u cilju promocije i poticanja razvoja hrvatskog sporta. Osnivanje HOO TV d.o.o. od strane HOO-a, kao jedinog osnivača, bio je uvjet za dobivanje koncesije za specijaliziranu sportsku televiziju na natječaju Vijeća za elektroničke medije. Podsjećamo da je Nacionalno vijeće za sport, 20. listopada 2010. godine napisalo: „Nacionalno vijeće za šport daje snažnu potporu odluci Hrvatskog olimpijskog odbora o natjecanju za dodjelu koncesije za obavljanje djelatnosti pružanja medijskih usluga televizije – emitiranja specijaliziranog športskog kanala kao nacionalnog športskog programa. Nacionalno vijeće za šport podupire cilj Hrvatskog olimpijskog odbora za promicanje hrvatskog športa u cijelosti kao i temeljnih olimpijskih načela i vrednota, a što je od općeg društvenog i nacionalnog interesa.“

HOO/HOO TV d.o.o. javilo se na natječaj i 17. prosinca 2010. godine je AEM donijela odluku o dodjeli koncesije, klasa: 612-12/10-02/0028,ur.broj: 567-02/10-03. Odluka je objavljena 5. siječnja 2011. godine (NN 3/11) . Bio je to završetak višegodišnje želje hrvatskih sportaša za svojim televizijskim kanalom. Slijedom te odluke HOO TV d.o.o. je u roku od 90 dana morao započeti s emitiranjem u skladu s tada važećim Pravilnikom o minimalnim uvjetima za obavljanje audiovizualnih medijskih usluga i vođenju
očevidnika.

Prema odluci o dodjeli koncesije početku emitiranja prethodi provođenje tehničkog pregleda od strane Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Navedene zadaće obuhvaćale su osiguravanje tehničko-tehnoloških i prostornih uvjeta emitiranja, definiranje programskih elementa, pripremu građe i arhivu iste, dizajn i izradu grafičkih sastavnica, izgradnju osnovne
elektroničke infrastrukture, uspostavu www.sptv.hr i ostalo.

SPTV je završetkom svih tih aktivnosti 28. ožujka 2011. godine sklopio Ugovor o koncesiji za obavljanje djelatnosti televizije – emitiranje specijaliziranih televizijskih kanala u zemaljskoj mreži unutar multipleksa D na području Republike Hrvatske (D1-D9)
Br. T-007/11.

Sportska televizija je emitiranje započela 4. travnja 2011. godine, 89. dan od objave odluke u Narodnim novinama. SPTV ima koncesiju do 1. travnja 2026. godine .

Ovome treba pridodati činjenicu da je slijedom presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske od 24. srpnja 2013. godine, poslovni broj:Us: 1097/2011-08 poništena odluka Agencije za elektroničke medije, klasa :612-12-10-02/0028, urbroj:567-02/10-03 od 17. prosinca 2010. godine, te da je Agencija za elektroničke medije na sjednici održanoj 6. studenoga 2013. godine donijela
Odluku o dodjeli koncesije Klasa: 612-12/10-02/0028, urbroj:567-06-13-26. Odluka je objavljena u NN 139/13. HOO TV d.o.o. je stoga morao ponoviti tehnički pregled pred HAKOM-om , 3. siječnja 2014. godine i sklopiti „novi“ ugovor s Agencijom za elektroničke medije 17. veljače 2014. godine.

U nastavku je tablica s ostvarenim programskim veličinama od 4. travnja 2011. godine do 31. svibnja 2105. godine uz napomenu da SPTV emitira u ritmu 24/7/365 i do danas emitirala preko preko 36.000 sati programa.

Program Sportske TV SPTV

Upravo SPTV je najsnažniji alat u poticanju i promicanju sporta u Republici Hrvatskoj.

Sredstva za pokretanje SPTV osigurana su dugoročnim kreditima koji su odobreni od strane HBOR-a i PBZ-a na temelju prihvaćanja poslovnog modela koji je pretpostavljao točku pokrića nakon 4-6 godina emitiranja. Razumljivo je da 2013. godine SPTV nije mogao biti profitabilana nacionalna televizija, a od tada i traju javni prijepori koji su SPTV u potpunosti onemogućili u
partnerstvu s oglašivačkom industrijom, a to traje i do dan danas, čime se nama sustavno nanosi šteta kao i potencijalnim sponzorima.

SPTV se financira i sredstvima Međunarodnog olimpijskog odbora (MOO) i Europskih olimpijskih odbora (EOO), što je sukladno politikama MOO i EOO koji upravo promociju sporta kroz medije i prije svega televiziju stavljaju u prvi plan. To potvrđuje i ove godine pokrenuti Olimpijski kanal MOO, te svako razmišljanje ili tumačenje o nedozvoljivosti promocije sporta kroz SPTV možemo tumačiti neznanjem ili pokušajima pojedinaca u njihovom obračunu s hrvatskim sportom.

Danas je Sportska televizija javni sportski servis uz činjenicu da je kao besplatna zemaljska televizija dostupna u 90,2 % hrvatskih kućanstva i u osnovnom paketu gotovo 600.000 kabelskih i satelitskih pretplatnika, da osigurava praćenje svekolikog hrvatskog sporta i jedina je obrana od „najezde“ kabelskih kanala koji nude samo i samo nogomet i gdje nema hrvatskoga sporta.

No, upravo zahvaljujući SPTV i suradnji i partnerstvu s HT gledateljima je osigurano besplatno praćenje 1. HNL-a i samo u prošloj sezoni kroz tu suradnju popratili smo svih 180 utakmica 1.HNL. Tu suradnju SPTV i HT pokrenuli su i u praćenju drugih sportova.

Proteklih četiri godine u potpunosti je nadomještena uloga HRT-a gdje je hrvatski sport gotovo nestao s ekrana javne televizije.

Možda je odgovor, ako je SPTV utrošena sredstva uložio u 36.000 sati programa, u praćenje 113 sportova, OI, 1. Europske igre, svjetska i europska prvenstva, svjetske i europske kupove iz brojnih sportova, mnoga domaća natjecanja, prateći nastupe i uspjehe hrvatskih sportaša, prateći sve naraštaje sportaša, a da cijelo to vrijeme djelujemo izvan sustava pretplate ili proračuna!
Sve to usprkos činjenice da je Ministarstvo financija u dokumentu "Državni proračun Republike Hrvatske za 2014. i projekcije za 2015. i 2016. godinu" u "Obrazloženju Državnog proračuna i financijskih planova izvanproračunskih korisnika za 2014. i projekcije za 2015. i 2016. godinu", u dokumentu "Obrazloženje financijskih planova korisnika državnog proračuna za 2014. i projekcije za 2015. i 2016. godine" u dijelu "A577030 Poticanje programa javnih potreba sporta (HOO)" obrazlažući osiguravanje i projekciju potrebnih sredstava u Državnom proračunu izričito istaklo "Projekcija proračuna HOO za razdoblje od 2014. do 2016. godine izrađena je u skladu s ciljevima i zadaćama HOO-a, kao i u skladu s predloženim smjernicama Vlade Republike Hrvatske" te obrazložilo da se proračunska sredstva osiguravaju za "Nastavak promocije hrvatskog sporta kroz specijalizirani sportski kanal SPTV, čiji je stopostotni vlasnik HOO". Sve to ima za cilj odrediti se prema suradnji javne televizije i SPTV u ulozi promocije sporta, a na korist gledatelja i omogućiti im besplatno praćenje sporta na televizijskim ekranima.

Zagreb, 15. srpnja 2015.

HOO TV d.o.o.

direktor
mr.sc. Petar Čavlović