Rusko ministarstvo prometa predložilo je zakonsku odredbu koja bi stranim osiguravateljima propisala dostavljanje jamstva za isplatu osigurane štete u ruskom financijskom sustavu
Većina robe trenutno se uvozi i izvozi brodovima pod zastavama drugih zemalja, navodi rusko ministarstvo u priopćenju objavljenom u petak.
To znači da strane osiguravateljske kuće, u slučaju štete, realno ne mogu isplatiti naknadu štete u okviru ruskog financijskog sustava, objašnjavaju.
U razdoblju od siječnja do listopada ove godine 78 posto tereta u ruskoj vanjskoj trgovini prevezeno je morem, a u izvozu udio se penje na čak 82 posto, ističu u ruskom ministarstvu.
Na području ruskog Arktika uvozne i izvozne isporuke prevezene su gotovo isključivo brodovima, navodi ministarstvo.
Poslovanje ruskih kompanija sa stranim osiguravateljskim i reosiguravateljskim kućama značajno se zakompliciralo 2022. godine budući da su neke prekinule poslovne odnose s Rusijom, a znatno je složenije i reosiguranje značajnih rizika, između ostalog i u prometu i u prijevozu robe.
Neimenovani ruski stručnjak za pomorsko osiguranje upozorio je pak u razgovoru za Interfax da bi se jamstvo koje predlaže ministarstvo prometa moglo protumačiti kao prekomjerni pritisak osiguravatelja iz "prijateljskih" zemalja i da bi moglo otežati suradnju s njima u budućnosti.
"Strani osiguravatelji moraju u ime vlasnika broda pokrivati odštetu stranim primateljima tereta ili drugim kompanijama, a ne ruskoj strani", objasnio je stručnjak, dodavši da je "važno voditi računa o očuvanju postojećih mehanizama osiguravateljske zaštite".