ZBOG STANDARDA

Rabljeno vozilo iz EU u Hrvatskoj poskupljuje 20 posto

10.09.2013 u 21:45

Bionic
Reading

Poznato je da se na uvezene rabljene automobile iz zemalja EU naplaćuje još hrvatska trošarina, no vrlo se često događa da se kupcima automobila ne priznaje vrijednost izražena na računu ovlaštenih automobilskih kuća u Njemačkoj, Italiji ili Austriji. Brojne građane takve situacije mogu lako zbuniti...

S obzirom na standard navedenih zemalja, ali i navike po kojima se automobili brže mijenjaju nego što je to u nas slučaj, tamo su rabljeni znatno povoljniji nego u Hrvatskoj. No to vrlo često ni najmanje ne zanima nadležne hrvatske institucije koje te račune ne priznaju. Glas Slavonije piše da je u Hrvatskoj na snazi propis prema kojem se unos rabljenih automobila iz država EU odvija bez carinskih formalnosti, no na njega se plaća trošarina prema hrvatskim propisima.

Posebni porez, odnosno trošarina, utvrđuje se na temelju postotka od tržišne cijene, odnosno vrijednosti rabljenog automobila na hrvatskom tržištu. Carinska uprava utvrđuje poreznu osnovicu, a nezadovoljni građani mogu zatražiti dodatnu procjenu stalnog sudskog vještaka ili procjenitelja. Pojašnjenje: mogu zatražiti ekspertizu koju carinska uprava - ne mora prihvatiti.

Glas Slavonije navodi nedavnu situaciju u kojoj se cijena automobila iskazana na računu razlikovala od one koja je 'odrezana' u Hrvatskoj za čak 20 posto. Odnosno, u konkretnom slučaju račun je iznosio približno 100 tisuća kuna, a u Hrvatskoj je pak određeno da uvezeni automobil vrijedi 120 tisuća kuna.

Krunoslav Ormuž, stalni sudski vještak za strojarstvo, promet i analizu cestovnih prometnih nezgoda, osoba ovlaštena i za ekspertizu vrijednosti automobila, kaže da Carinska uprava priznaje račun, i to uglavnom u slučajevima kada je vrijednost automobila navedena na računu veća od vrijednosti u Katalogu vrijednosti rabljenih vozila Centra za vozila Hrvatske. 'Treba imati na umu i da Katalog vrijednosti rabljenih vozila ne uzima u obzir broj prijeđenih kilometara, nego su vrijednosti navedene na temelju kilometraže koju prosječan automobil godišnje prijeđe u RH. Također, Katalog ne uzima u obzir ni opremljenost automobila izvan standardnih paketa opreme proizvođača', kaže Ormuž i dodaje da je ekspertiza automobila jedini pravi način utvrđivanja tehničkog stanja i stvarne vrijednosti vozila.