PETERO LJUDI

Petero ljudi iz auto-moto svijeta u Hrvatskoj

29.06.2010 u 18:33

Bionic
Reading

Predstavljamo vam petero (tehnički šestero) ljudi iz auto-moto svijeta u Hrvatskoj, zemlji u kojoj su automobili kućni ljubimci broj jedan

Kao što smo mogli vidjeti po prodajnim brojkama prije recesije, u našoj su zemlji ljudi jednostavno ludi za automobilima. Za auto se daje zadnja para, a tek poslije se razmišlja o sitnicama kao što su registracija ili osiguranje. Tko ne može kupiti novo, kupuje rabljeno, ali zanos je isti. Baviti se automobilima ili motorima na ovaj ili onaj način kod nas bi volio svatko, ali malo se ljudi njima bavi kvalitetno. Danas vam predstavljamo petero (zapravo šestero, budući da su nam u dalekozor ušli i blizanci) ljudi koji svojim pothvatima u oktanskoj industriji i na njezinim marginama u Hrvatskoj predstavljaju svojevrsnu egzotiku. Na pozitivan način.

Miljenko Gvozdić - direktor Suzukija Hrvatska
Čovjek koji je prošao standardan put, da smo mi zemlja u Europskoj uniji, gdje novinari odlaze u PR službe. Upravo je tako on nakon završenog strojarskog fakulteta i tri godine rada u Auto klubu osnovao zastupništvo Toyote u HR te postao PR i marketing menadžer. Do 2004. godine Toyota je prodavala 3500 automobila godišnje, a Gvozdić krajem te godine ponovno kreće od nule, jer je postao direktor zastupništva Suzukija za Hrvatsku. Do tada Suzuki nije imao zastupnika, samo dilere. U četiri je godine (do kraja 2008, kad je krenuo pad tržišta automobila) ugurao Suzuki u najboljih deset brendova na našem tržištu s prodajom od 3.664 automobila u 2008. Ne gubi glavu ni u krizi.

Mario Pavlović - fotograf freelancer
Fotografijom se počeo baviti sasvim slučajno, kada je 2001. kupio Minoltu af 9000. Nije znao kako točno funkcionira aparat, tražio je savjete od prijatelja. Napravio je prve fotke, zaljubio se u fotografiju i krenuo fotkati reli, kojim se prije bavio. Brzo je primijećen pa mu radove objavljuju Jutarnji list, Auto Moto Magazin, Auto klub i mnogi drugi). Godine 2006, dobio je nagradu za najbolju fotografiju u sportu na natječaju pod INA-inim pokroviteljstvom. Naravno, za fotku s relija. Trenutačno, među ostalim, radi za bugarsku naftnu kompaniju Prista Oil sve utrke prvenstva Europe u reliju. Povremeno piše za časopis Fotomag.

Željko i Boris Pušćenik
Braća Pušćenik jedni su od rijetkih hrvatskih malih novinskih izdavača koji nisu u drami. Kako? Jednostavno, počeli su izdavanjem Moto Pulsa, najveće hrvatske i regionalne moto novine još 1996, i to novcem koji su skupili od uvoza i prodaje motocikala iz Italije i Japana. Počeli su s četiri stalno zaposlena čovjeka, a danas Moto Puls ima osam stalnih i oko desetak vanjskih suradnika. Novina je s početne 64 narasla na između 180 i 200 stranica, ovisno o broju. Krenuo je kao dvomjesečnik, a danas je mjesečnik. Organizatori su Motohappeninga na Grobniku, neslužbenih utrka koje su postale posjećenije i od državnog prvenstva. Danas je Željko glavni urednik i glavni 'proizvođač' novina, a Boris se brine za marketing i financije.

Juraj Šebalj- vozač utrka
Juraj Šebalj trenutačno je najbolji hrvatski automobilist. Nastupao je u kružnim i u brdskim utrkama, ali reli mu je specijalnost. U dosadašnjem tijeku svoje karijere, od trkaćih automobila vozio je Mini Cooper, Peugeot 106, Renault Clio, Škodu Feliciju, Fabiju i Octaviju, Subaru Imprezu i Mitsubishi Lancer EVO IX. No jedan je od rijetkih vozača s ovih prostora koji je vozio dva S1600 reli-automobila, Citroën C2 i Renault Clio, kojim je osvojio bodove u JWRC konkurenciji na reliju Monte Carlo, i tako postao prvi vozač iz Hrvatske koji je osvojio bodove u Svjetskom prvenstvu u reliju. Četiri je puta u reliju bio prvak Hrvatske i dobitnik je zlatne kacige.

Daniel Tomičić - novinar specijaliziran za dizajn automobila
Daniel Tomičić unutar specijalizacije našao je podspecijalizaciju. Novinara koji profesionalno prate automobile u Hrvatskoj je malo, a onih koji su unutar toga specijalizirani gotovo da i nema - osim Tomičića, magistra povijesti umjetnosti i umjetnosti. Od 2004. počeo je objavljivati članke o dizajnu automobila u specijaliziranim magazinima kao što su Auto klub, Forza, Prancing Horse, Auto Design & Styling. Autor je preko stotinu intervjua s najpoznatijim dizajnerima automobila i vlasnik tvrtke Scuderia Zagreb, osnovane s ciljem promocije kulture automobila. Prošle i ove godine u Zagrebu je uspio organizirati konferenciju o dizajnu automobila 'Auto(r)', dvaput zaredom najveće događanje ove vrste u Europi. Nije fan Opela.