Predstavnici omiških udruga upozorili su u petak na nefunkcionalno rješenje omiške obilaznice performansom "Za zdrav razum nikad nije kasno" pred Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, uz izloženu maketu koja prikazuje prednosti i nedostatke projekata A i B.
Performans je održan u organizaciji udruge Savez za Poljica, Građanske inicijative Spasimo ušće Cetine i udruge Volim Omiš, a u njihovo ime Nikša Tomić ustvrdio je kako su projektom obilaznice ugroženi neobnovljivi resursi.
Najavio je tužbu Europskoj komisiji i Europskom vijeću jer taj projekt zadire u zonu Natura 2000, ide preko arheoloških lokaliteta i opasan je za sigurnost ljudi i prometa. Također je upozorio da će se bespovratno nagrditi vizuru, prirodne ljepote i krajobraz Omiša.
'Komplicirano i nefunkcionalno'
Komplicirana i nefunkcionalna varijanta omiške zaobilaznice košta 105 milijuna eura, a jednostavnija i funkcionalnija varijanta s jednim tunelom između 70 i 80 milijuna eura.
"Neka pokažu studije utjecaja na okoliš koje već 20 godina skrivaju od nas", poručio je Tomić i upozorio da se predviđa bušenje antičke vile iz 3. stoljeće, veće od Dioklecijanove palače.
"Bi li Dubrovčani dopustili da im se izbuši Stradun ili Splićani bušenje Dioklecijanove palače kako bi se postavio nosivi stup za brzu cestu", upitao je Tomić.
Kaže da će se izgraditi nefunkcionalna cesta koja nema izlaz na autoput, na ruti od 23 kilometara put čini dužim za sedam kilometara i ulazi u zaštićeni krajobraz. Buka će biti povećana i bit će ugrožena sigurnost u tom dijelu Komorjaka.
11 neistraženih arheoloških lokaliteta
Izgrađenim ipsilonom neće se moći puno dobiti u prometnom smislu, predviđena je izgradnja kružnog toka koja je upitne izvedivosti i može jako dugo potrajati.
U produžetku trase nalazi se 11 evidentiranih neistraženih arheoloških lokaliteta pa prijeti daljnja devastacija krajobraza i načina života koji traje već 5000 godina. "Takvim projektima koji se guraju na silu oduzimaju nam se resursi za život", rekao je Tomić.
Podsjetio je kako već 20 godina nude inicijative za prihvatljiviju varijantu zaobilaznice. Sve predstavke koje su uputili rezultirali su sastancima gdje im rečeno da će njihovi prijedlozi biti razmotreni, ali još nisu dobili službeni odgovor.
Tomić je također novinarima rekao kako, koliko mu je poznato, radovi na obilaznici još nisu započeli.