VIŠE OD 50 MILIJUNA KUNA

Ovo su ministarstva i tvrtke koji su 'radili' s Fimi medijom

  • Autor: Marina Barukčić
  • Zadnja izmjena 01.09.2012 11:43
  • Objavljeno 01.09.2012 u 11:43
Ivo Sanader

Ivo Sanader

Izvor: Sipa Press / Autor: A.S.M.

Vlada, ministarstva i državne tvrtke od 2004. do 2012. godine potrošili su oko 250 milijuna kuna na marketinške i PR agencije, pokazuju podaci Ureda za odnosu s javnošću Vlade Zorana Milanovića. Među njima je posebno zanimljiv pregled potrošnje novca poreznih obveznika na tvrtku Fimi Media, preko koje je HDZ-ova vlada, prema optužnici USKOK-a, isisavala sredstva za potrebe stranke

Ministarstva i državne tvrtke su, prema najnovijim Vladinim podacima, od 2004. godine do 2009. u suradnji s Fimi medijom potrošili više od 50 milijuna kuna državnog novca! Fimi media je marketinška tvrtka u vlasništvu Nevenke Jurak, optužene za korupciju i izvlačenje državnog novca zajedno s HDZ-om i bivšim premijerom Ivom Sanaderom

Donosimo kratak pregled suradnje svih ministarstava i državnih tvrtki koji su surađivali s tom i USKOK-u sumnjivom kompanijom. 

Ministarstvo Božidara Kalmete – za pomorstvo, promet i infrastrukturu – na suradnju s Fimi mediom potrošilo je 693.655,40 kuna za usluge 'produkcije filma' te samo za 'uslugu'. Naime, ministarstvo ne navodi na što se 'usluga' odnosi.

Ministarstvo unutarnjih poslova, uglavnom u vrijeme Ivice Kirina, na Fimi mediju je izdvojilo 1.169.449,00 kuna na jumbo plakate u turističkoj sezoni, zatim 16.123.975,00 kuna na stavke 'mediji, jumbo, djeca, alkohol, brzina, invalidi' te 8.867.161,00 kuna na 'RTV i jumbo plakate'.

Ministarstvo vanjskih poslova Fimi mediji je uplatilo 88.496,37 kuna za seminar u Opatiji 2008. godine i više, kako navode, nije surađivalo s njome.

Ipak, najveći novac Fimi mediji otišao je iz državnih tvrtki. Hrvatske šume jedan su od najvećih 'donatora' i to za 'promidžbu i propagandu, protupožarnu preventivu, emitiranje TV-spotova, lokalnih radio postaja i reprezentativne darove' uplatili su od 2006. do 2008. godine tri iznosa: 1.589.962,56 kuna, 2.802.374,77 kuna i 1.146,645,90 kuna

Hrvatska pošta je za 'nabavu usluge organizacije eventa - prigodno obilježavanja 15 godina izdavanja prve poštanske marke RH' Fimi mediji platila 198.472,00 kuna. Pošta je Fimi mediji platila i uslugu 'organizacije Božićnog domjenka' 2006. godine 199.500,00 kuna! Posljednji ugovori sklopljeni su 2009. godine kada je 'ugovor o zakupu termina radio emitiranja' platila 299.700,00 kuna, a 'ugovor o poslovnoj suradnji' 4.683.000,00 kuna

HEP je Fimi mediji još 2005. godine uplatio 3.276.709,70 kuna za 'ugovore o poslovnoj suradnji na području promidžbenih aktivnosti'. Za istu stvar 2006. godine platili su 1.087.994,10 kuna, a 2007. godine 2.525.106,22 kuna. Kasnije, 2008. godine smanjili su troškove na 521.070,00, a 2009. još više, na samo 78.300,00 kuna.

Hrvatske željeznice angažirale su tvrtku Nevenke Jurak za organizaciju svečanog otvorenja radova na dionici Vinkovci–Tovarnik, a to su platili 81.526 kuna.


Hrvatske autoceste su rekorder u suradnji s Fimi medijom! Za 'uslugu organizacije i realizacije svečanog eventa za najsigurniji tunel u Europi' platili su 159.789,50 kuna, za 'organizaciju svečanih otvaranja' dali su 1.195.600,00 kuna, a za 'dizajn i izradu promidžbeno-prodajnog materijala za ENC pakete' uplatili su 717.238,00 kuna. S najozloglašenijom marketinškom tvrtkom HAC je radio i na 'produkciji i emitiranju radio i TV spotova za kampanju ENC' za što su Fimi mediji platili vrtoglavih 5.734.072,57 kuna

U 2009. godini HAC je još nekoliko puta uplaćivao na račun Nevenke Jurak: 'za dizajniranje, oglašavanje i tisak za kampanju ENC u javnim glasilima, elektronskim medijima i na vanjskim plakatnim pozicijama' platili su 1.857.240,14 kuna, za 'organizaciju svečanog puštanja u promet novih dionica i otvaranje radova' 1.366.400,00, a za 'uslugu produkcije i emitiranja radio i TV spotova za 'zimsku ENC kampanju'' čak 7.585.910,57 kuna! Posljednja uplata bila je za 'zakup prostora za oglašavanje putem panoa na ulazu, agregatima i backlighta na Ininim benzinskim postajama na kojima se prodaju ENC-paketi' a iznosila je 1.064.779,30 kuna

I Autocesta Rijeka-Zagreb imala je bogatu suradnju s tvrtkom koju se danas optužuje da je skuplje naplaćivala svoje usluge kako bi punila 'crne fondove' HDZ-a. Fimi media je za ARZ radila poslove 'produkcije, koprodukcije i izrade filmova te ostalog programskog materijala namijenjenog emitiranju u elektronskim medijima' za 2.500.000,00 kuna bez PDV-a. Poslove 'izrade promotivnih materijala: brošura, letaka, plakata, mapa, internog glasila Glasnik ARZ-a, godišnjeg izvješća te organizaciju promocije onografije 'Autocesta Rijeka-Zagreb, cesta Života' ARZ je platio 195.000,00 kuna bez PDV-a.

Gotovo 200 tisuća platili su za 'Ugovor za nabavu usluga organizacije i realizacije svečanosti', a oko 1,3 milijuna kuna koštala je 'poslovna suradnja na području promidžbenih aktivnosti'.  

Ukupno, iznos državnog novca uplaćenog Fimi mediji od 2004. do 2009. godine prelazi iznos od 50 milijuna kuna. Je li dio novca završio u 'crnoj blagajni' HDZ-a, reći će sud nakon postupka koji je na Županijskom sudu u Zagrebu tek na početku.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi