zavoj za zavojem

Možda imaju lijep pogled, ali ovo su neke od najopasnijih cesta u Europi

25.07.2025 u 23:11

Bionic
Reading

Novi indeks rangirao je europske zemlje u kojima je najveća šansa da će vam auto otkazati usred vožnje. Neke od europskih cesta na crnoj listi možda imaju lijep pogled kad se vozite kroz njih, no i veća je šansa da ćete se 'prisilno zaustaviti' kako bi u njemu uživali

Biti na cesti nikad nije bez rizika, a posebno na odmoru, vozači bi trebali biti oprezni, piše Euronews.

Neravne ceste, ekstremni vremenski uvjeti i prometne gužve mogu prekrasno putovanje pretvoriti u noćnu moru ako vas automobil iznevjeri usred ničega. Ali moraju li ljudi biti oprezniji u određenim zemljama nego u drugima? Studija tvrtke Ovoko kaže da bi trebali.

Rumunjski Transfăgărășan: Planinske opasnosti

Rumunjska ima najveći rizik da će vam automobil otkazati poslušnost (98,3). Vozači bi trebali biti posebno oprezni na DN7, poznatoj i kao Transfăgărășan.

Planinska ruta duga 151 kilometar koja povezuje regije Transilvanije i Vlaške često je pogođena poplavama, klizištima i odronima kamenja, što je čini jednom od najopasnijih u Europi.

Ova zamršena cesta - izgrađena početkom 1970-ih kako bi se zemlja pripremila za potencijalnu sovjetsku invaziju - imala je visoku ljudsku cijenu. Lokalna izvješća navode da je tijekom izgradnje poginulo najmanje 40 vojnika.

Mađarska autocesta M1: Problematična arterija u srednjoj Europi

Mađarska je bila druga s rezultatom 91,90. Autocesta M1, glavna arterija između Budimpešte i austrijske prijestolnice Beča, ima jednu od najviših stopa nesreća u zemlji.

Jedna od najgorih nesreća bio je sudar u kojem je sudjelovalo 42 vozila, uključujući pet tegljača s prikolicom, koji se dogodila 2023. godine, samo 25 kilometara izvan Budimpešte. Do sudara je došlo nakon što je pješčana oluja zahvatila autocestu. Četiri spasilačka helikoptera morala su doći na mjesto događaja. Jedna je osoba poginula, a više od 30 ih je ozlijeđeno.

Autocesta sada prolazi kroz opsežnu obnovu kako bi se uskladila s europskim standardima.

Katara: Prokleti grčki planinski prijevoj

U Grčkoj, prolaz Katara, koji se proteže između istočnih regija Tesalije i Epira, epska je ruta na 1705 metara nadmorske visine, s pogledom na okolne planine i doline.

Ime Katara znači "prokleta". Legenda kaže da ju je prokleo jedan biskup, koji se u 19. stoljeću suočio s ekstremnim problemima kad ju je pokušao preći.

Poznata je kao jedna od 'najopasnijih, najstrašnijih i najviših planinskih cesta u Europi'. Vozači bi trebali biti oprezni s prometom iz suprotnog smjera zbog uskih i strmih zavoja. Bolje je ne voziti njome zimi, pogotovo sa starim automobilom.

Danas se promet na ovoj ruti smanjio zbog otvaranja sigurnije autoceste Egnatia Odos A2, koja prolazi kroz tunele dalje na jugu.

Stelvio: Vrtoglavo klizanje uz Alpe

Grčku slijedi Italija (8. mjesto, 70,96). Osim glavnih autocesta, njezina geografija je jedna od najizazovnijih za automobile, s planinama koje se protežu unutar zemlje i cestama na neravnim obalama diljem zemlje.

Prijevoj Stelvio, dug 49 km, s vrhuncem na preko 2700 metara, sa svojim serpentinama, jedna je od najljepših, ali i najopasnijih cesta u zemlji.

Ovu veličanstvenu cestu u istočnim Alpama izgradilo je Habsburško Carstvo između 1820. i 1825. godine kako bi povezalo Austriju s njezinim lombardijskim teritorijima.

Tijekom Prvog svjetskog rata bio je poprište mnogih bitaka između Italije i Austrijskog Carstva.

Prijevoj se zatvara svake godine na jedan dan krajem kolovoza kako bi se napravilo mjesta za oko 8000 biciklista i desetke trkača.