GRAĐANE NE BI KOŠTAO NI KUNE

Moderni pontonski most za Pelješac bio bi gotov za devet mjeseci

pontonski most

pontonski most

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Photos.com

Nakon još jedne odgode u razgovorima s Europskom komisijom oko gradnje Pelješkog mosta, vrijeme je možda da hrvatska Vlada ozbiljno razmotri projekt Marko Polo, koji predviđa povezivanje hrvatskog juga pontonskim (plutajućim) mostom, čija izgradnja ne bi koštala više od 60 milijuna eura, a bio bi gotov za samo devet mjeseci

Prema pisanju Slobodne Dalmacije, riječ je o najbržem i financijski najpovoljnijem povezivanju hrvatskog juga. Osim toga, svi njegovi dijelovi bi se izrađivali u Hrvatskoj, a most kao takav ne bi narušio ekološku ravnotežu Malostonskog zaljeva. Tako barem tvrdi arhitektica Maja Bručić koja zajedno s američkim poduzetnikom Jamesom Priceom Chuckom promovira Projekt izgradnje plutajućeg mosta Marko Polo, po uzoru na slične mostove u SAD-u i Norveškoj.

'Geomehanički presjek morskog dna kod Pelješca pokazuje da se ispod 30 metara moral nalazi 30 – 40 metara mulja, dok se do vapnenačkog dna, nimalo idealnog za izgradnju čvrstog mosta, nalazi tek na 100 metara dubine', ističe Bručić za Slobodnu napominjući kako bi zbog takvih uvjeta izgradnja klasičnog Pelješkog mosta na koncu narasla pola milijarde eura.

Šibenska tvrtka Marinetek izrazila je spremnost da izradi konstrukciju pontonskog mosta. 'Ovdje nije riječ o pontonu kakvim smo se imali prilike voziti na Maslenici tijekom rata, nego o modernom trajnom mostu. U američkom Seattleu takav plutajući most ima šest trakova u jednom i šest u drugom smjeru, dok na gorenjem katu vozi željeznica. I sve je to na plutajućoj konstrukciji', napominje Bručić.

Osim toga, prema projektu, na svakom spoju tog pontonskog mosta postoji odignuti prolaz kroz koji mogu neometano ploviti brodovi visoki 30 metara. Za kruzere koji bi jednog dana željeli uploviti u Neum predviđen je poseban otvor u mostu, širok stotinu metara, a on mi je otvarao prema potrebi. Naime, projekt je predvidio da konstrukcija ceste u tom dijelu bude na šinama.

Ako je vjerovati arhitektici Bručić, gradnja ovakvog mosta hrvatske građane ne bi koštala ni kune jer bi se čitav projekt financirao novcem privatnih ulagača na temelju dobivene državne koncesije.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi