OPASNA NAVIKA

Mobitel je četvrti ubojica na cesti, kazne zbog njegovog korištenja u vožnji 1000 kuna

21.10.2019 u 20:39

Bionic
Reading

Konferencijom 'Mi i naši gadgeti u prometu - signalizacijom protiv opasnih navika' u ponedjeljak je, treću godinu zaredom, obilježen nacionalni Dan bez mobitela u prometu.

Na konferenciji su policijski i prometni stručnjaci, predstavnici mobilnih operatera i autoindustrije te stručnjaci za signalizaciju raspravljali kako mijenjati opasne navike i biti odgovorniji prema sebi i drugima, sve zbog toga da mobitel više ne bude četvrti ubojica na cesti.

Korištenje mobitela nije opasno samo kad ga koriste vozači u vožnji, nego i kad se u ekran zagledaju pješaci i biciklisti. Stoga je ove godine pokrenut pilot-projekt semafora s horizontalnom signalizacijom - riječ je o novom tipu pametnog semafora, koji je prvi takav uređaj postavljen u Europi na raskrižju Frankopanske i Ulice Gjure Deželića u suradnji s Gradom Zagrebom i tvrtkom Elektromodul-promet.

'Mjerenja rađena prije postavljanja semafora pokazala su da 20 posto pješaka prijeđe cestu koristeći mobitel, a svaki peti prijeđe na crveno svjetlo. Pametni semafor pješake koji se, koristeći mobitel, nađu na prijelazu, šokira jakim crvenim svjetlom na ekranu mobitela i time ih jasno upozorava na opasnost. Nakon postavljanja semafora prva su mjerenja pokazala da su prelasci na crveno svjetlo pali za 50 posto. Procjenjuje se da u Zagrebu na frekventnijim križanjima dnevno dvije tisuće ljudi prijeđe cestu na crveno što je dvije tisuće potencijalno opasnih situacija, a pametni semafori prepolovit će opasnost', rekla je voditeljica kampanje Dan bez mobitela u prometu Renata Ivanović.

Ponašanje pješaka na raskrižju s novim semaforom istražio je Zavod za prometnu signalizaciju Fakulteta prometnih znanosti.

Glavni inženjer Odjela za promet Hrvatskih autocesta Davor Bičanić predstavio je tri pilot-projekta kojima HAC planira povećati sigurnost. Među njima je horizontalna prometna signalizacija koja upozorava vozače da su ušli u suprotni smjer i trebala bi spriječiti potencijalno opasne situacije, u kojima su se lani zatekla 232 vozača, od kojih je njih 111 ušlo u suprotni smjer na Lučkom.

Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija govorio je o nedavno uvedenim visokim kaznama za teže prometne prekršaje koje su, prije svega, u funkciji preventive, a ne represije. Podsjetio je da je kazna za korištenje mobitela u vožnji povećana sa 500 na 1000 kuna.

Živahnu raspravu izazvao je Igor Kolovrat, poduzetnik u industriji električnih automobila, koji je kratkim videom pokazao dolazeću budućnost u korištenju automobila, kojom će vladati autonomna vozila, a vozači će postati putnici u njima te će moći bez opasnosti od izazivanja prometne nesreće koristiti svoje mobitele. Istaknuo je i da zakonska regulativa ne prati napredak tehnologije koja ubrzano stiže na ceste.

Pomoćnik glavnog tajnika Hrvatskog autokluba Sinan Alispahić rekao je da je cilj EU da do 2050. na europskim cestama ne bude prometnih nesreća što će omogućiti autonomna vozila.