POTVRĐENO

Ministarstvo zdravstva: Primjena covid potvrda u zdravstvu početkom listopada. Kasni se jer nisu detaljno razrađene upute

28.09.2021 u 13:06

Bionic
Reading

Ministarstvo zdravstva priopćilo je u utorak kako će primjena covid potvrda u zdravstvenim ustanovama krenuti početkom listopada, a oduku o tome, kao i o covid potvrdama u sustavu socijalne skrbi, donijet će Nacionalni stožer civilne zaštite

„S obzirom na aktualnu epidemiološku situaciju u zemlji, svakodnevne brojeve zaraženih i hospitaliziranih osoba, procjene daljnjih kretanja zaraze u jesensko-zimskim uvjetima, te na nedostatnu razinu cijepljenosti građana Hrvatske koja sada neznatno prelazi 53 posto, nameće se potreba uvođenja dodatnih zaštitnih mjera u svim zdravstvenim ustanovama, kao i ustanovama socijalne skrbi kojima se želi podići razina sigurnosti za sve pacijente, posebno osobe na bolničkom liječenju, te sve korisnike ustanova socijalne skrbi, kao i sve zaposlenike u tim sustavima", navodi u priopćenju ministar zdravstva Vili Beroš.

Iako se najavljivalo da će covid potvrde u zdravstvu i socijalnoj skrbi biti uvedene 1. listopada, to se neće dogoditi jer još nisu detaljno razrađene upute za ustanove na koje bi se obveza odnosila, potvrdila je u izjavi za HRT zamjenica ravnatelja HZJZ-a Ivana Pavić Šimetin.

Beroš u priopćenju ističe da su tijekom posljednjih dana u Ministarstvo zdravstva obavljeni brojni radni sastanci i uspostavljeni kontakti s ravnateljima zdravstvenih ustanova, posebno kliničkih bolničkih centara i kliničkih bolnica kao najznačajnijih sastavnica zdravstvenog sustava.

Organizacija provedbe mjera bit će prilagođena specifičnostima svake od bolničkih ustanova. U velikim sustavima, poput KBC-a i KB-a, posebno u onima koji su organizirani u paviljonskom sustavu, kontrolu i evidentiranje EU digitalnih covid potvrda zaposlenika provodit će osobe koje je ovlastio ravnatelj, kako bi dnevna rutina kontrole mjera oduzimala najmanje vremena prije početka radnog dana.

Zadatak je ravnatelja i rukovoditelja nižih organizacijskih jedinica organizirati evidentiranje i kontrolu potvrde svakog zaposlenika tako da se svakodnevni radni procesi odvijaju bez zastoja i u predviđenom radnom vremenu.

Stručne službe Ministarstva zdravstva bit će u stalnom kontaktu sa svim ustanovama kojima će trebati pomoć u organizaciji i provedbi mjera.

„Odluku o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera u zdravstvenom sustavu, kao i sustavu socijalne skrbi, donosi Stožer civilne zaštite. Po donošenju odluke sve zdravstvene ustanove dobit će detaljne upute o načinima i uvjetima njihove primjene, organizaciji izvještavanja i razmjeni informacija unutar sustava kako bi se ujednačila praksa, a svi zaposlenici i sve ustanove provodile svoje svakodnevne aktivnosti pod jednakim uvjetima", kaže Beroš.

Dodaje kako te sigurnosne mjere imaju privremeni karakter i trajat će sve dok postoji opravdana i razložna opasnost od prodora virusa u zdravstveni, odnosno sustav socijalne skrbi.