IDe prema ateni

Krila Oluje ispratila legendarni D-C3 na putu oko svijeta

12.03.2017 u 14:48

  • +4

Krila Oluje i DC-3

Izvor: Pixsell / Autor: Dino Stanin/PIXSELL

Bionic
Reading

Akrobatska grupa Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Krila Oluje ispratila je u nedjelju ujutro na nebu iznad Zadarskoga kanala zrakoplov Douglas DC-3 Breitling, koji je iz Zagreba, na putu oko svijeta, nastavio let prema Ateni.

Bio je užitak biti dio formacije s legendarnim avionom DC 3 i dati jedan mali obol u njegovu nastojanju da ostvari put oko svijeta, rekao je vođa akrobatske grupe Krila Oluje pukovnik Damir Barišić.

‘Bilo je predivno, pokušavali smo održavati brzinu na njegovoj, što je za nas zahtjevno s obzirom na to da je zrakoplovu DC 3 maksimalna brzina 130 čvorova, a mi inače letimo na brzinama od 250 čvorova. Ovo je više sličilo na našu brzinu slijetanja nego inače naših manevara, ali vrijeme je stvarno bilo izvanredno i kolega koji je pilotirao Francisco Agullo u DC 3 izveo je to na izuzetno dobar način, tako da je nama prije svega bio užitak biti u formaciji s njim,’ kazao je Barišić.

Na upit novinara čija je bila ideja da se Krila Oluje uključe u ovaj projekt, pukovnik Barišić je rekako kako nisu u startu bili upoznati s konceptom turneje. Poziv je došao preko našeg prijatelja, svjetski poznatog fotografa Katsuhika Tokunage, koji nam je još u siječnju javio da će zrakoplov proći preko Hrvatske, rekao je.

Krila Oluje i DC-3 Autor: Youtube

Let Breitlinga DC 3 i Krila Oluje iznad Zadarskog kanala i otoka Ugljana na visini od 900 metara trajao je 10-ak minuta. Formacija je napravila dva preleta, potom se Breitlinga DC 3 odvojio, a Krila Oluje napravila su još dva leta za pozdrav Zadru.

DC 3 Breitling od 1940. bio je u vlasništvu American Airlinesa pod nazivom Flagship Cleveland. Tijekom Drugog svjetskog rata iznajmljen je američkoj vojsci, nakon toga ga je 1949. kupio Trans Teksas, a 1968. Texas Int'l. Zrakoplov je letio na komercijalnim letovima sve do 1987., a u potpunosti je obnovljen 1995. U studenome 2008. godine kupili su ga Francisco Agullo i grupa. Od svibnja 2009. zrakoplov djeluje u Super Constellation Flyers Association i certificiran je u Švicarskoj za prijevoz putnika te je u potpunosti opremljen za instrumentalno letenje.