PRISEBNOST PRIJE SVEGA

Kineski pilot uspio prizemljiti avion nakon puknuća vjetrobranskog stakla kabine iz koje je isisan kopilot

15.05.2018 u 18:15

Bionic
Reading

Pilot kineske aviokompanije Sichuan Airlines uspio je u ponedjeljak prisilno spustiti zrakoplov nakon što je poslije puknuća vjetrobranskog stakla gotovo do pola tijela iz pilotske kabine isisan njegov kopilot

Kako javljaju agencije, pilot Airbusa A319 Liu Chuanjian uspio je prisilno sletjeti avionom nakon što je na visini od gotovo 11.000 metara, uz zaglušujući zvuk, puknulo vjetrobransko staklo.

Nagli pad tlaka njegovog kopilota je isisao iz kabine, a dodatni problem predstavljala je i vrlo niska temperatura na toj visini. No Liu je ostao pribran te je brzom reakcijom spasio kolegu i 119 putnika.

'Nakon puknuća stakla sve je u kokpitu lebdjelo. Većina uređaja prestala je raditi, a avion se toliko tresao da nisam uspio očitati instrumente. Kopilot, koji je bio vezan za sjedište, napola je visio izvan kabine, ali sam ga nekako uspio povući natrag. Srećom, prošao je samo s nekoliko ogrebotina', ispričao je Liu nakon slijetanja.

Do nesreće je došlo na letu od Chongqinga do tibetanske prijestolnice Lhase, a avion je prinudno sletio u Chengduu.

  • +6
Croatia Airlines Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic/PIXSELL

'Kabinsko osoblje je upravo posluživalo doručak kada se avion počeo nekontrolirano tresti. Nismo znali što se događa pa nas je zahvatila panika. Potom su pale maske za kisik. Doživjeli smo nekoliko sekundi slobodnog pada, ali se potom avion stabilizirao', izjavio je nakon leta jedan od putnika.

>>> 'Nema razloga za strah od leta zrakoplovima Croatia Airlinesa'

Nakon izbjegnute tragedije Airbus 319 bit će podvrgnut pregledu kako bi se ustanovilo što je uzrokovalo puknuće vjetrobranskog stakla.

Puknuća vjetrobranskog stakla na avionima događaju se redovito, najčešće zbog sudara s pticom ili zbog udara groma. Upravo se prije tri dana avion Croatia Airlinesa morao vratiti u matičnu zračnu luku Zagreb nakon što mu je na letu do Beča napuknulo vjetrobransko staklo.